Bästa olycksförsäkring

Bästa olycksförsäkring
Tjena!

Har nyligen börjat cykla mtb och funderar lite på om det kanske vore bra att teckna en olycksfallförsäkring. Hur tänker ni kring det? Har ni några preferenser kring försäkringsbolag? Finns det några här med bra eller dåliga upplevelser?

Mvh Axel

Bästa olycksförsäkring
Kolla att eventuell försäkring faktiskt gäller för det som du tänker göra. Ofta är sporter där olyckor är vanliga undantagna från försäkringen.

Bästa olycksförsäkring
Hela syftet med försäkringar är ju att kollektivet betalar (och går back) medan det fåtal som drabbas av olyckor kompenseras för skadan. Och helt frivilligt att vara med, förutom trafikförsäkring på bilen då.

Bästa olycksförsäkring
Och just olycksfallsförsäkring brukar ju vara billigt, är väl några tior i månaden.
(kolla förresten upp om arbetsgivaren eller facket har gruppavtal, där brukar prisvärda olycksfallsförsäkringar finnas)

Bästa olycksförsäkring
Bliwa, om man är med i Unionen.
IF (där jag har alla andra försäkringar) rekommenderade till och med Bliwa över deras egna.

Bästa olycksförsäkring
Jag har min olycksfall via kollektivavtalet. Är lagom billigt och har ersatt en rätt läbbig vurpa där jag dök i gatan och bland annat slog ut en halv tand.

Tillbaka
Topp