Bästa sättet att sälja en Klein?

cola

Aktiv medlem
Hej!

Min granne kom över och bad hjälpa honom att sälja han lvg- en Klein Quantum race. Har ju sett hypen kring Klein under många år men aldrig riktigt fattat vad som är speciellt. Är det något extra kring denna? Vill vara en god granne och sälja den så bra som möjligt såklart. Det är ett jäkla hopkok med grejer så frågan är-

Alt 1 Serva och sälj som vätternhoj.

Alt 2 sälj som den är, retroracerram med komponenter på köpet? Fota USA- flaggan flera gånger i solnedgång och bla bla..

Bilagor

• IMG_9240.jpeg
    IMG_9240.jpeg
    779.3 KB · Besök: 684
Imponerande ful. Alt 2. Skall mycket till för att kostnaden för slitdelar skall göra tillräckligt avtryck i försäljningspriset.

Styrlinda kostar väl inte många kronor tillsammans med ett par däck och en styrstam från k&s. Borde göra den betydligt lättare att sälja.

Jag tycker närmast att en cykel blir snyggare när den ser lite "rå" ut och inte som ett utställningsobjekt. Dock höjer det ju inte priset, för det skall den hellre se nästan oanvänd ut.

Fin hoj! De värsta Klein-puritanerna kommer vara kallsinniga eftersom den är gjord under perioden då Trek äger företaget.

Jag är tacksam för att du valde alternativ två. Det har varit en jättekul resa och den har blivit fin att cykla på. Mitt mål har varit att bygga en ”cykelbar retrocykel”, inte ett museiföremål. Fortfarande styv och går som en raket, men med 28mm däck som snarare är 29 med dessa hjulen, så åker jag bra på den! Det är lite kvar att fixa men jag är ganska nära nu.

IMG_3934.jpeg
IMG_3933.jpeg

Tackar! Jag är barnsligt förtjust i cykeln! Det har varit väldigt kul att hitta delar, fundera på vad jag skall välja osv. Jag har varit "mellan jobb" några månader och tror att jag troligtvis lagt lite för mycket tankemöda på det här kaninhålet. Har återanvänt några delar, resten har sålts på Tradera. Har försökt köpa så mycket som möjligt begagnat, men det har varit svårt att hitta "rätt" delar. Det är nog bara växelgruppen som är beg, samt några saker jag redan hade hemma som sadel, kassett och pedaler.

Som f.d Klein-purist så har du gjort helt rätt. De skall användas. Att den är från Trek-tiden talar vi som sagt tyst om. Att Klein gick i konkurs delvis p.g.a Gary dumpade PUR-lack i avloppet kanske vi inte heller skall skylta med.

Jag är tacksam för att du valde alternativ två. Det har varit en jättekul resa och den har blivit fin att cykla på. Mitt mål har varit att bygga en ”cykelbar retrocykel”, inte ett museiföremål. Fortfarande styv och går som en raket, men med 28mm däck som snarare är 29 med dessa hjulen, så åker jag bra på den! Det är lite kvar att fixa men jag är ganska nära nu.

Visa bilaga 702917Visa bilaga 702918
Såå snygg!
Det enda som stör är de klumpiga växelförarna.

Visa bilaga 702917Visa bilaga 702918
Ja det var ju en minst sagt värdig renovering! Schnyggt och kul med modern växelgrupp- måste vara gött att åka runt på den nu??

Tillbaka
Topp