Bästigaste material till kompislapp?

Aron

Inventarie
Tänkte skära till mig ett par nya kompislappar. Är färdig och förbi med ikeas skärbrädor. Denna gång vill jag ha en tuff och cool gumiflärp. Var hittar jag lämpligt material till blygsam peng?

För övrigt hamnade jag för något år sedan bakom en cyklist som hade skrivit "kör gärna om på sin kompislapp". Fast det orkade jag inte, han var för snabb.

Tänkte skära till mig ett par nya kompislappar. Är färdig och förbi med ikeas skärbrädor. Denna gång vill jag ha en tuff och cool gumiflärp. Var hittar jag lämpligt material till blygsam peng?

För övrigt hamnade jag för något år sedan bakom en cyklist som hade skrivit "kör gärna om på sin kompislapp". Fast det orkade jag inte, han var för snabb.
Du bor väl i Sthlm? Om Kuntze finns kvar har de nog en stuvbit.

Jag brukar förlänga mina stänkskärmar med en bit plast tillskuren från en flaska eller burk, av estetiska skäl enbart någon svart, exvis motorolja/kylarvätska, eller från nån svart proteinburk.
Ego/kompislappen-förlängningen no2: sätter ett buntband nedåt från undre änden av stänkan och (svart) gaffa från stänkan ner till o kanske lite förbi buntbandet och upp igen, ett par "våder" i bredd (fast lite överlappande).

Mina lappar är gjorda av Biltemas 2 mm tjocka gummiduk.
IMG_4846.webp

Jag har för tillfället nitat fast racer-stänkskärmar som kompis-och egolapp efter att de jag gjort av gummi fallit av, funkar jättebra och ser inte så fult ut som man kan tro. 👍

Tillbaka
Topp