Begagnad Scott Scale 950 eller en ny 960

pappakenoo

Ny medlem
Hej hopp!

Ny här på forumet och är på gång att köpa mig min första mtb. Min första riktiga cykel överhuvudtaget faktiskt.

Jag har läst mig till att man får mer för pengarna om man importerar tyskt, men jag är inte så sugen på det. Just nu står det mellan att antingen köpa en begagnad Scott Scale 950 2013 för drygt 8000 eller en ny Scott Scale 960 för 11 000.

Hjälp! Kommer jag att märka skillnad på en Scale 950 jämfört med en 960?

Jag har en scale 950 från 2013 och den är bra för mig. Kolla noga att gaffeln fungerar som den ska med tydlig skillnad mellan CTD lägena. Många hade problem med FOX från det året, däribland jag.

Skillnaden mot 960 är inte jättestor men visst är det skillnad.
Begagnat kan bara klokt för att spara lite slantar. Kolla att allt är servat och att kedja och kasett är hyfsat nya. Du borde kunna gå den lite billigare än 8000, faktiskt två årsmodeller sedan...

Jag beställde mig en flång ny 960 som kommer på måndag eller tisdag.

Om du vill kan jag ge dig en fin review i form av en total nybörjares upplevelse. Jag var lite i samma tankar som dig, men läste lite om fox-dämparen och insåg att det nog är värt 3 papp extra för finare grejer och dessutom helt nytt.

Tack för svar och tips! Det blev en begagnad 950 till slut. 7500 får väll vara ok. Nyservad, och verkar vara i gott skick.

Imorgon blir det premiärtur.

Tillbaka
Topp