Behöver input om White GX Interceptor GRX 1x11

Bele

Aktiv medlem
Det finns en tråd sen tidigare, men jag efterfrågar erfarenhet från de som faktiskt har cyklat på en. Vilka nackdelar följer med möjligheten att montera 650B-däck? Är geometrin uttalad grus och inte så kul att cykla på landsväg med?

@Roger_Edvinsson - har du kunnat bekräfta att det var samma ram som Allebike hade?

Jag vill ha 2*11, helst 50/34. Som jag förstår så är ramen förberedd för tvådelat fram. @Roger_Edvinsson - kan du bekräfta det? Antar att det kostar mer än det smakar att bygga om, men någon som är insatt får gärna speca vad som behöver göras och ungefär hur mycket det skulle kosta.

Kolla den här tråden. Enligt den har du samma ram:

Kolla den här tråden. Enligt den har du samma ram:

Ett stort tack!

Jag hade tittat på geometritabeller och var lite tveksam just för att jag misstänkte att det skulle bli lite för mkt äventyrscykel. Mot det talar möjligen följande citat från @Roger_Edvinsson från en annan tråd "
Verkar vara ”samma” ram som Allebike använde på den begränsade upplagan av CX/Gravel de tog fram åt teamåkarna.
Jag har en av dessa nu och det är en jäkla trevlig, lätt och rapp hoj."

Velar fortfarande, men antagligen fäller kostnaden för att konvertera till dubbelklinga avgörandet och då blir det inget.

Såg din andra tråd. Om du vill ha 2s så verkar det bökigt och dyrt att köpa en helt ny cykel med 1s för att direkt konvertera. Bättre att köpa en lös ram och bygga ihop själv i så fall, men det är min åsikt.

Gällande egenskaperna för ramen så finns det bra info i tråden ovan.

Ett stort tack!

Jag hade tittat på geometritabeller och var lite tveksam just för att jag misstänkte att det skulle bli lite för mkt äventyrscykel. Mot det talar möjligen följande citat från @Roger_Edvinsson från en annan tråd "
Verkar vara ”samma” ram som Allebike använde på den begränsade upplagan av CX/Gravel de tog fram åt teamåkarna.
Jag har en av dessa nu och det är en jäkla trevlig, lätt och rapp hoj."

Velar fortfarande, men antagligen fäller kostnaden för att konvertera till dubbelklinga avgörandet och då blir det inget.
Ja det är en klassisk 696 med branding, samma som min gamla Allebike.

Och den är riktigt trevlig.
Både för att sprätta med och cykla riktigt långt på, kanske inte bäst på något men helt klart en bra ram som jag tror 10-15 företag nu använder som ”sin egen” Gravel. ?

Men jag skulle nog inte köpa en hoj med 1X för att omedelbart börja bygga om till 2X.

Tänker slå till på en sådan men velar mellan storlek S 52 eller M 54, jag är 176 med 83 cm innerben. Borde bli en M. Önskar en mer raceig sittställning.
Några synpunkter ang geometrin och val av storlek?
1691499544322.png

Bilagor

• 1691499369968.png
    1691499369968.png
    25.1 KB · Besök: 62
Tillbaka
Topp