Behöver jag ny vevarm?

Besv

Aktiv medlem
Behöver jag ny vevarm?
Min vev arm har trillat av två gg på kort tid, osäker på om den börjar bli sliten el hur xt m8000 vevarmnser ut efter varit monterad. Först trodde jag innersta delen av spåren va slitna men så ser jag på bilder att det verkar inte finnas spår längst in på m8000 xt vevarmar och ev andra Shimano? Längre in är det någon mm som är lite slitet, troligen efter de trillade av under kraft men det borde väl inte påverka nämvärt? Vad säger panelen by el bä?
Screenshot_20210524-213237.jpg

Behöver jag ny vevarm?
Om du drar saker med rätt moment så ska den inte lossna.

Så frågan är: Hur har du monterat den?
Jag har chimsat ut mitt vevparti lite för att få plats med ett större drev, jag tog bort en chims efter detta hände och nu har det suttit på några turer. Så möjligen har den suttit lite långt ut, men har inte dragit med moment.

Smörja el inte smörja kontaktytor?

Behöver jag ny vevarm?
Jag har chimsat ut mitt vevparti lite för att få plats med ett större drev, jag tog bort en chims efter detta hände och nu har det suttit på några turer. Så möjligen har den suttit lite långt ut, men har inte dragit med moment.

Smörja el inte smörja kontaktytor?

Förstår inte om du har shimsat rätt. Men man måste drar åt med 12-14 Nm, som är riktigt mycket. Kanske har du inte dragit åt tillräckligt hård.

Tillbaka
Topp