Behöver vägledning i mitt cykelköp...

Hallå.
Måste höra efter med er som har lite koll.

Har hittat en Bianchi Martini racing som jag är riktigt sugen på.
Ramen är aluminum 7000 double butted, Bromsarna är av märket vanguard. Stötdämparna - den främre är Rock shock Indy S och bakre Rock shock deluxe, 21 växlad shimano utrustad.

Är de ett okej köp? eller är de inga bra grejor?
Vad kan man betala för denna cykel?? vad är den värd?
Lätt att få tag på delar om nått går sönder?
Vet väldigt lite om cyklar men vill börja cykla.

Väldigt tacksam för svar.

Ha de gott /Tony

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack. Fixade även särskrivningen...

Bilagor

• bianchi.JPG
    bianchi.JPG
    58.6 KB · Besök: 19
Senast redigerad av en moderator:
Ted_B skrev:
-------------------------------------------------------
> Leta efter något lite nyare.

Håller med. Indy S var ju instegsmodellen redan för tio år sen på framdämpare från RS. 7 delat var ju inte heller state of the art då heller.

med tanke på att han vill ha 4000 för den så är det nog lite för myckethttp://www.blocket.se/vi/17359080.htm?ca=10_s&last=1

Scarpadi: om inte jag missminner mig så såg Indyn ut så när det begav sig, dvs den är nog inte knäckt.

Men det är ändå en gammal gaffel och cykel i övrigt vilket gör den till ett högst tveksamt köp.

Gaffeln är inte knäckt, den påminner utseendemässigt om Mag21an bara.

Jag hade en indy SL på en av mina cyklar 97 (kom monterad med denna) och den fungerade bra, men dom är flexiga som sjutton.

Jag är en sucker för gammalt skrot men Bianchi hojarna är svåra, jag sålde min gamla Orange med bättre gaffel, bra stålram, full XT, och satte dit ny kasset, kedja, handtag, bra styre, nya handtag och ok hjul för 3tusen till en kompis. Det är nog nått sånt du ska leta efter. och det ska vara 8 delad bak krans, annars är det billigt skit.

Tillbaka
Topp