Behövs tvål?
Fjärdebrunn sa:Tvätta sig med tvål är som att flyga eller köra BMW. Vi får alla dväljas på den yttersta dagen.
Gillar du Ranelid också?
;)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fjärdebrunn sa:Tvätta sig med tvål är som att flyga eller köra BMW. Vi får alla dväljas på den yttersta dagen.
NickPick sa:PS. Intimhygien är viktigt. Provade "balsammetoden" förr men det fungerade inte alls. Blev torr och flottig även efter 3 månader.
Allt gjort enligt rådande trender så det var inget fel.solgule sa:@NickPick: En del balsam är nästan som schampo och andra tar inte bort så mycket fett alls. Jag kör med Neutral Conditioner några gånger per vecka, det hör till senare kategorin som inte tar bort fett lika mycket. Gäller att välja rätt "sista-schampo" också, för att få bort petroleumbaserade ämnen från skräpprodukter, om jag minns rätt. Finns att läsa på:
http://www.nopoo.se/har/teori/
Finns någon luktteori som säger att en människa luktar olika "gott" för olika personer. Har med gener och friskhet att göra. Lukt kan användas för att hitta en partner som ger så genetiskt bra och friska barn som möjligt. Människor med för lika genetik luktar osexigt eller illa. Sjuka personer luktar inte rätt heller.
Såg lite av ett norskt TV-program där en tjej fick ögonbindel och sedan luktade på olika män för att hitta den rätte (på hals och under armar). Tror de andra programmen i serien hade en hög med andra selektionsmetoder, bl.a. att ännen fick vråla för full hals. Hade svårt att titta någon längre stund, kändes lite väl stenålder och nedsättande för männen.
Det undrar jag också. Tror även vi har klarat oss utan tidigare, utan att vi dog ut.jonja sa:En gåta dock hur chimpanser klarar sig utan tvål.
Instämmer, en fast tvål räcker också så mycket längre. Jag brukar ta med mig såna små fasta tvålar som finns på hotellrummen och har samlat på mig ett antal genom åren. För ett tag sedan fick jag för mig att göra slut på dem, men en sån liten rackare räcker ett par månader vid daglig användning (inte till dusch).Flytande tvål ger plastavfall så föredrar traditionell fast.
Kläderna slits främst vid användning och inte i tvättmaskinen var det någon expert som sa.JTF sa:På så sätt behöver jag inte slita på kläderna i tvättmaskinen varje gång .
NickPick sa:Arsozath sa:BLA BLA BLA BLA BLA
De andra tycker nog att du luktar. Brukar vara så.
jonja sa:Inte i ansiktet. Under armarna och i skrevet kan det ibland göra viss nytta. En gåta dock hur chimpanser klarar sig utan tvål. Eller filisteerna 2000 bc. Parfymeringen känns tveksam, borde räcka med att det är rent. Men folk är väl rädda för de kroppsegna lukterna, idealet är väl en kropp helt utan egen lukt? Flytande tvål ger plastavfall så föredrar traditionell fast.
Schreddan sa:Saker som är erkänt svåra på Happy:
- Tvätta kedjan (väldigt väldigt svårt)
- Tvätta träningskläder (väldigt väldigt svårt)
- Tvätta skydd
- Tvätta kroppen
Jag ser ett mönster....
Va? Stämmer det? Jag som var helt övertygad att det var för att jag tvättar mina strumpor som det går hål på dem... :-)Fältprästen sa:Kläderna slits främst vid användning och inte i tvättmaskinen var det någon expert som sa.JTF sa:På så sätt behöver jag inte slita på kläderna i tvättmaskinen varje gång .
fhloston sa:Schreddan sa:Saker som är erkänt svåra på Happy:
- Tvätta skydd
- Tvätta kroppen
Jag ser ett mönster....
Och när man rengjort kroppen, vilken är den optimala hudkrämen?
Luthman Photography sa:fhloston sa:Schreddan sa:Saker som är erkänt svåra på Happy:
- Tvätta skydd
- Tvätta kroppen
Jag ser ett mönster....
Och när man rengjort kroppen, vilken är den optimala hudkrämen?
Propelleraxelfett.
Verri fanny! Nu snackar jag inte om strumpor! :-)ooms sa:Va? Stämmer det? Jag som var helt övertygad att det var för att jag tvättar mina strumpor som det går hål på dem... :-)Fältprästen sa:Kläderna slits främst vid användning och inte i tvättmaskinen var det någon expert som sa.JTF sa:På så sätt behöver jag inte slita på kläderna i tvättmaskinen varje gång .
eketjall sa:Hygien, som i att inte sprida smitta ≠ inte lukta svett.
Att inte tvätta sig på kroppen med tvål sjuttioelva gånger i veckan ≠ lukta svett
Rattnalle sa:Mänskligheten överlevde men betydligt fler individer försvann på vägen.
Men antibiotika kommer vi kanske snart få klara oss utan igen om inte djurindustrin skärper sig snart.
me.I.am sa:Vad gjorde dom egentligen förr innan Internet fanns?
Fältprästen sa:Det undrar jag också. Tror även vi har klarat oss utan tidigare, utan att vi dog ut.jonja sa:En gåta dock hur chimpanser klarar sig utan tvål.
Instämmer, en fast tvål räcker också så mycket längre. Jag brukar ta med mig såna små fasta tvålar som finns på hotellrummen och har samlat på mig ett antal genom åren. För ett tag sedan fick jag för mig att göra slut på dem, men en sån liten rackare räcker ett par månader vid daglig användning (inte till dusch).Flytande tvål ger plastavfall så föredrar traditionell fast.
Viljan att sluta köpa billigt kött av okänt ursprung är ju obefintlig så reglering av producenterna är nog det enda som lär funka. Men skulle leda till att det billiga köttet försvann så ingen vill ta i det där heller.. Nu är det ju rätt ok I Sverige men importen från andra delar av världen där man anstränger sig för att göra till och med de starkaste antibiotikorna verkningslösa är rätt stor. Sen producerar de ju till sig själva också vilket är svårare att komma åt härifrån.Luthman Photography sa:Rattnalle sa:Mänskligheten överlevde men betydligt fler individer försvann på vägen.
Men antibiotika kommer vi kanske snart få klara oss utan igen om inte djurindustrin skärper sig snart.
Mja, det är väl konsumenter som behöver skärpa sig och köpa kött som inte är späckat med antibiotika.
IDG online :)ForesterGuy sa:Fidonet?me.I.am sa:Vad gjorde dom egentligen förr innan Internet fanns?
Det naturliga urvalet, som väl knappast existerar idag, på gott och ont.Rattnalle sa:Mänskligheten överlevde men betydligt fler individer försvann på vägen.
https://www.svtplay.se/video/168328...ong-28-kriget-mot-superbakterierna?start=autoMen antibiotika kommer vi kanske snart få klara oss utan igen om inte djurindustrin skärper sig snart.
Hela teorin med det naturliga urvalet inkluderar i och för sig förmågan att överleva i och skydda sin grupp, det är ju det vi är bra på snarare än att vara störst bäst och starkast i naturen på individuella fysiska meriter. Den komponent vi håller på att eliminera är att alla svaga individer (och alla med lite otur) stryker med.Fältprästen sa:Det naturliga urvalet, som väl knappast existerar idag, på gott och ont.Rattnalle sa:Mänskligheten överlevde men betydligt fler individer försvann på vägen.
https://www.svtplay.se/video/168328...ong-28-kriget-mot-superbakterierna?start=autoMen antibiotika kommer vi kanske snart få klara oss utan igen om inte djurindustrin skärper sig snart.
ca 14 min in.
.A. sa:me.I.am sa:Vad gjorde dom egentligen förr innan Internet fanns?
BBS:er och CompuServe. AOL fanns också. Sprakande modem var välljud under några år med telefonlinjer som tutade upptaget länge, länge :-)
Jimel sa:.A. sa:me.I.am sa:Vad gjorde dom egentligen förr innan Internet fanns?
BBS:er och CompuServe. AOL fanns också. Sprakande modem var välljud under några år med telefonlinjer som tutade upptaget länge, länge :-)
Aah BBSer, drog in en egen lina när jag var yngre bara för att föräldrarna tröttnade på att det aldrig gick att ringa :)
Jimel sa:.A. sa:me.I.am sa:Vad gjorde dom egentligen förr innan Internet fanns?
Aah BBSer, drog in en egen lina när jag var yngre bara för att föräldrarna tröttnade på att det aldrig gick att ringa :)
sista jag hade var ett USR Courier V.Everything, funkade väldigt problemfritt :)ForesterGuy sa:Jimel sa:.A. sa:me.I.am sa:Vad gjorde dom egentligen förr innan Internet fanns?
Skaffar du modem så skaffar du problem.
#OT1888 sa:Hallå! Vart tog tvålen vägen?
1888 sa:Hallå! Vart tog tvålen vägen?
Bullabus sa:
JTF sa:”Gubblukt” finns på riktigt! :-O -> https://sv.stories.newsner.com/knep/gubblukt/
"Studier har också visat äldre gruppers doft går att urskilja enkelt, sämst luktade män i åldern 45 till 55 år."
:-)