ForesterGuy
Aktiv medlem
Behövs tvål?
Havoc 5 sa:Själv har jag slutat med tandkräm.
De flesta tandstenarna lossnar om man tuggar på kottar o pinnar istället.
Miljövänligt till tusen är det också!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Havoc 5 sa:Själv har jag slutat med tandkräm.
De flesta tandstenarna lossnar om man tuggar på kottar o pinnar istället.
Miljövänligt till tusen är det också!
Långochreslig sa:Deo kan vara överskattat. Har märkt att jag inte svettas och inte luktar illa i armhålorna så länge jag kör med tvål och vatten samt har fräscha kläder. Om jag reser (flyg/bil) eller utsätter mig för stressande situationer så sätter dock svett och lukt problemet i gång.
Men inte när det är längre än en centimeter! Förutom att vara en perfekt plats för bakterier då =) Finns mkt som är på ett visst sätt för att vi lärt oss att det "är" så trots att det inte finns någon anledning.ForesterGuy sa:Håret under armarna fyller en funktion.
ForesterGuy sa:Håret under armarna fyller en funktion.
Att sprida lukt har jag fått lära mig på någon biologilektion för länge sen.. Känns ju som en funktion vi inte längre vill ha :)Luthman Photography sa:ForesterGuy sa:Håret under armarna fyller en funktion.
Vilken då?
För att kommunicera med omvärlden via lukter.Luthman Photography sa:ForesterGuy sa:Håret under armarna fyller en funktion.
Vilken då?
Håret fångar även upp delar av svetten som då avdunstar lättare, istället för att klibba och rinna längs huden.Rattnalle sa:Att sprida lukt har jag fått lära mig på någon biologilektion för länge sen.. Känns ju som en funktion vi inte längre vill ha :)Luthman Photography sa:ForesterGuy sa:Håret under armarna fyller en funktion.
Vilken då?
Nja, det beror nog på vad du menar med doft.Rattnalle sa:Att sprida lukt har jag fått lära mig på någon biologilektion för länge sen.. Känns ju som en funktion vi inte längre vill ha :)
Luthman Photography sa:ForesterGuy sa:Håret under armarna fyller en funktion.
Vilken då?
Det är befolkningstätheten som orsakar farligheter och spridning gissar jag. Apor bor inte i så stora grupper vi har en tendens att bo i. Sen kan marken där de bor, och övrigt ekosystem ta hand om deras avfall och exkrementer. Vi är för många på lite yta. Plus att vi tenderar att inte vilja bo i skogen utan tak över huvudet.jonja sa:Inte i ansiktet. Under armarna och i skrevet kan det ibland göra viss nytta. En gåta dock hur chimpanser klarar sig utan tvål. Eller filisteerna 2000 bc. Parfymeringen känns tveksam, borde räcka med att det är rent. Men folk är väl rädda för de kroppsegna lukterna, idealet är väl en kropp helt utan egen lukt? Flytande tvål ger plastavfall så föredrar traditionell fast.
Henrik_E sa:Håret runt de syndiga bitarna av människokroppen fyller en väldigt stor funktion för cyklister. Att raka sig där är bästa sättet att få sadelsår och bölder.