Bell Super 2 otroliga pris skillnader.

Anton_95

Aktiv medlem
Senast ändrad:
Jag gav bara 1800 för den jag köpte till tjejjen häromdagen.

Men boba var lite dyrare.

Bra val!

Anton_95 sa:
Jag gav bara 1800 för den jag köpte till tjejjen häromdagen.

Men boba var lite dyrare.

Bra val!
Det är kanon priser nu på bell super 2r hittat många för 1700 dock ingen i large.

Ah, nä så kan det vara.

Jag beställde en från cyclestore.co.uk dock inte boba fett.

Är det MIPS på dom för 1700kr? Det har varit en tusing i skillnad mellan mips å utan mips sedan dom lanserade mips modellen

Blev många mips där ? Mips mips ?

Min kostade ~1700 och har mips. Tur jag hann köpa tvåan för trean verkar ha "justerad" passform. Tvåan sitter perfekt på mig.

fred_sv sa:
Är det MIPS på dom för 1700kr? Det har varit en tusing i skillnad mellan mips å utan mips sedan dom lanserade mips modellen

Jag gav iaf precis 1680 med 80 kr rabatt på Bikester för en mattsvart Bell Super 2r med MIPS. Var sugen på Boba Fett men kunde inte försvara prisskillnaden till 2300. Mycket nöjd iaf ?

fireon sa:

Jag gav iaf precis 1680 med 80 kr rabatt på Bikester för en mattsvart Bell Super 2r med MIPS. Var sugen på Boba Fett men kunde inte försvara prisskillnaden till 2300. Mycket nöjd iaf ?

Jag kan försvara den. Boba fett är jävligt dönig.

Köpte precis black/white viper MIPS för 1343:- från rosebikes.se samt chin-bar för 658:- från cykelkraft.se totalt 2001:-
Lönar sig att surfa runt lite...

Senast ändrad:
Elsasigne sa:
Köpte precis black/white viper MIPS för 1343:- från rosebikes.se samt chin-bar för 658:- från cykelkraft.se totalt 2001:-
Lönar sig att surfa runt lite...

Tråkigt då det fanns en bell super 2r black/white mips för 1700.
Skulle lönats sig mer om du surfa lite mer.

Senast ändrad:
Bara för att jag kan!

IMG_20160914_192800.jpg

Jag ville ha en blå/svart....

20161006_173825-1.jpg

....men med två femåriga StormTrooper-entusiaster blev jag "övertalad" till denna. Den jobbar även deltid som utklädningsdetalj. Jag inbillar mig att den är ganska neutral.

Senast ändrad:
Är det någon som har en Super 2R i storlek M och som kan avslöja sitt huvudmått? Tvekar mellan en M och L, jag har 56 cm runt huvudet.

Jeppe_E sa:
Är det någon som har en Super 2R i storlek M och som kan avslöja sitt huvudmått? Tvekar mellan en M och L, jag har 56 cm runt huvudet.

Jag bekräftar!

56cm i skallomkrets nyklippt med Super 2R MIPS storl M.
Den passar även när jag blir "långhårig" ;-)

Vernersson sa:
Jeppe_E sa:

Jag bekräftar!

Underbart! Långhårig lär jag aldrig någonsin bli mer ;) De vet tydligen att de kan betalt för M-modellerna.... Jag vill ju ha en blå/svart..

Vernersson sa:
Jeppe_E sa:

Jag bekräftar!

Jag ligger också därikrokarna om jag inte minns fel men tyckte att M satt sjukt obekvämt, den tryckte på konstiga ställen. Storleksmässigt var den nog egentligen lagom.

Rattnalle sa:
Vernersson sa:
Jeppe_E sa:

Jag bekräftar!

Jag ligger också därikrokarna om jag inte minns fel men tyckte att M satt sjukt obekvämt, den tryckte på konstiga ställen. Storleksmässigt var den nog egentligen lagom.

Borde kanske tillägga att mitt huvud form-mässigt tycks passa bra i de allra flesta hjälmar bara rätt storlek väljs.

Rattnalle sa:
Vernersson sa:
Jeppe_E sa:

Jag bekräftar!

Har 57 cm med lite "oval" huvudform och för mig passar M perfekt. Hade skallen varit mera av den runda typen hade den nog suttit åt på sidorna.

För klämde den punktvis. Den var inte märkbart fel på någon särskild ledd utan snarare så att det kändes som om den hade vassa hörn inuti :)

Men den passade sambon så det var inte bortkastat.

70 eur tror jag att jag betalade f ö. Utan MIPS och käkskydd då.

Tackar för hjälpen. Happy levererar. Blev en medium i blå/svart från Frankrike, till det facila priset av 200 evrosar, med frakt. Cykelkraft skulle ha 2600... för just den blå/svarta i M.

Jeppe_E sa:
Jahaaaa :)

Ja, kan man inte cykla, så gäller det ju åtminstone att se ut som man kan :p

Såg en kommentar i en FB-grupp där ngn skrev:
Ju dyrare prylar du köper ju snabbare måste du cykla för att inte se ut som en Stockholmare i Åre.

(personligen lägger jag ingen värdering i sak utan tyckte bara att den var lite kul)

;-)

För er som har problem med att den klämmer vid tinningen så beror det på att man satt dit en ganska hård skumgummibit. Bara att skära bort lite av den så får den samma passform som första generationens super.

Stigtramparn sa:
För er som har problem med att den klämmer vid tinningen så beror det på att man satt dit en ganska hård skumgummibit. Bara att skära bort lite av den så får den samma passform som första generationens super.

Det är mer gummilikt. Man kan plocka ur det utan att skära med, om man vill. Sitter med lite dåligt klister bara.

Tillbaka
Topp