Belysning... Halogen / vs LED ???

Du är ju inte så lite händig du =)

Hur har du löst det med glas i fronten?

ganska rejäl vikt, men jag kan oas inte komma på något sätt att göra designen lättare utan att försvåra tillverkningen, och det ser rejält snyggt ut

Skäms, men har inte hunnit bli klar med en första lampa än. Tyvärr så ser de mörkt ut och hinna med och göra fler för försäljning innan sommaren. Sen har även ett annat problem dykt upp, jag har gått och blivit sugen på och göra dom i kolfiber istället. Kolfiber borde förutom minska vikten även hålla nere priset. Men detta är förmodligen inget jag kommer hinna färdigt med innan solen kommer tillbaka, hemskt ledsen men jag vill hinna med och cykla lite, inte bara jobba.

Hurpass värmeledande är kolfiber? jag googlade lite och fick lite motsägelsefulla resultat. Aluminium är ju en bra värmeledare.

Det är alltid intressant med nya saker. Tyvärr kan det kosta pengar. För min del så har det inneburit att jag inte har köpt någonting nytt. Jag har inte heller vågat mig på att bygga någonting. Jag kör med min gamla Mila Soft 10 + 20 W orienteringslampa både vid löpning och cykling.

Här är länk till det som jag har...eller någonting liknande..för jag köpte det år 2002 tror jag, ev har någonting ändrats sedan dess. Jag är nöjd med det jag har och när jag springer så har jag batteriet i topplocket på ryggsäcken...likaså när jag cyklar. Man kan ha batteriet i en ryggsele, men det har jag inte köpt. Automatisk laddare ingår i paketet och är ett måste.

http://www.avantex.ebutik.se/show_product.asp?artnr=2007&ref=/show_category.asp%

Mitt 7 Ah batteri räckte till 2 h med 20 w.

Hittade dessa LEDar på http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5876

1)

- Input voltage: 18V~20V

- Total power consumption: 50W / 2.5A

- Output: 1700 Lumens Total (manufacturer rated)

sku_5766_1.jpg ht=600

2)

-Input voltage: 18V~20V

- Total power consumption: 20W

- Output: 800 Lumens Total (manufacturer rated)

sku_5848_1.jpg ht=600

3)

- Input voltage: 11V~12V

- Total power consumption: 10W

- Output: 300 Lumens Total (manufacturer rated)

- Color temperature: 6500K White
sku_5876_1.jpg ht=600

Gissar att dom blir ganska varma.

Cree Q5 dioden verkar dock mera energisnål:

3.7V typical driving voltage

- Manufacturer Rated 228 Lumens at 1000mA input current:

* 350mA: 107~114lm
* 700mA: 171.2~182.4lm
* 1000mA: 214 ~ 228lm

= 228 lm vid 3.7 W

/Fredrik

Hur lång leveranstid kan man förvänta sig från led-tech.de?

Beställde lite prylar för en vecka sen men det har ännu inte dykt upp något paket.

Tillbaka
Topp