Berätta om dina skador.

Berätta om dina skador.
Örgel: jag håller med Kristin. Det var en fin tid vi hade tillsammans däri sjukstugan i Järpen...

Fingret i bromsskivan var... Inte så jävla lyckat nej.

Btw Kristin, du fick ju stå vid huvudändan under syslöjden. Det var mysigare nere vid såret. Så det så... :D

Senast ändrad:
Berätta om dina skador.
Kristin skrev:
-------------------------------------------------------

>
> De där ryggskruvarna såg f.ö. väldigt läskiga
> ut, hade ingen aning om att det ens gick att
> göra. Blev du helt återställd?

Ja, i stort sett. Har lite värk i bröstryggen ibland och lite begränsad rörlighet, men oftast inget som hindrar.

Berätta om dina skador.
Har haft en del egna skador med bruten handled, ben i handen som gick av och nyckelben som stod som ett plockepinn! Trillade även av en pakethållare när jag blev skjutsad på fyllan. Resulterade i omfattande skrapsår över hela kroppen.

Såg dock en kille bli påkörd på Lidingövägen där benpipan stack ut på baksida lår. Såg jävligt vidrigt ut och som tur var fanns det några militärer som kunde lägga förband på killen för han blödde ymnigt ur såret! Helt klart värsta cykelolyckan jag sett.

Berätta om dina skador.
Ligger just nu i soffan med skulderbladsfraktur efter en fånig vurpa p.g.a. punka i bygdsiljum bike park. Över styret och landade olyckligt tydligen...
Fyra veckor av ofrivillig ledighet.

Berätta om dina skador.
Jäklars, tror minsann att örgel ligger bra till i att vinna. Själv har jag haft sönder ett knä med hjälp av en merscha (och västerbron) på cykel om vi inte räknar skrubbsår som barn :). Det var dock intressant att se insidan av knät under operationen.

Sen provade jag att stoppa en puck med ansiktet, inte heller så lycket men jag har tyvärr (faktiskt) inte några bilder av hur jag såg ut innan kirurgen knådade tillbaka grejerna och klippte av lite ståltrådar som satt sen tidigare. Hade nästan varit skoj att se hur det såg ut. Två tänder trycktes in i gommen och en gick av. Det kändes som jag hade en ryamatta i käften efteråt men det var säkert inte mer än 8-10 stygn.

Berätta om dina skador.
Har testat om mitt vänstra knä kunde agera kedjepiska. Fint avtryck av kuggarna.

Har aldrig brutit ett ben...förmodligen bara ren tur.

Berätta om dina skador.
I brist på boll under en badtur fylldes en gammal 4kr pant colaflaska med vatten och kastades, efter en stund fick jag den i huvudet så plastringen runt korken bröts av i mitt huvud och jag sjönk till botten ca5m innan mina kpmpisar drog upp mig.
Har täljt mot mig och slintit, parkerade en spliterny mora kniv i mellanknogen på pekfingret.
Under Flottsbro tävlingen åkte mitt framhjul åt vänster pch jag åt höger ca2m ner och landade med nacken mot en stubbe, gör ont fortfarande:-(
Sen har jag diverse pedalbites.

Berätta om dina skador.
Har väl råkat ut för diverse skrapsår och blåmärken, både i skogen och på DH-cykel men värst är i alla fall när jag försökte bromsa cykeln med ansiktet på fyllan, underläppen tog längst tid att läka och störde sömnen ett antal nätter innan den läkte.
Glad att jag klarade tänderna!

Tur man inte hade ett vackert ansikte innan heller! ;)

broms.jpg

Berätta om dina skador.
erik h skrev:
> Ah! Finger i bromsskivan! Maxxis HiRoller 1,2 kg
> och D321-fälgar bromsar inte för en fjuttig
> tumme, lärde jag mig.

Det var inte riktigt en tummetott jag förväntade mig när jag så att du kommenterat i tråden.

Berätta om dina skador.
StoraBerg skrev:
> Efter 10 veckor på kryckor (5 more to go) så
> toppar jag stämningen med lite harpest =)

\o/

Jag har klarat mig rätt bra, lite asfaltseksem och en bruten arm under reklamutdelning i ungdomen är det värsta cykelrelaterade, tror jag.

Stukade iofs foten för något år sedan och kunde inte springa på ett halvår och inte utan att det gjorde ont på ett bra tag till, det var drygt. Kanske skulle gått och röntgat den med facit i hand..

Berätta om dina skador.
Bifogar lite tvåhjulsrelaterde skador, fast med motor... Höger hand, 1 st mellanhandsben, Vänster hand 1 st båtben, 1 ihopspikad tumme, två handledsbrott, det första blev förstärkt med en titanplatta i handleden men det höll inte för 2 veckor efter att gipset var avplockat så blev det en liten vurpa igen så handleden rök igen, och titanplattan böjdes typ 90 grader. Kan tala om att det gjorde rejält ont med den krokiga handleden, och iom den böjda titanplattan så gick det inte att lägga den i läge igen före operationen så det var bara att bita ihop och vänta på farbror doktorn det...

Bilagor

• 1918418_1279619706442_5524330_n.jpg
    1918418_1279619706442_5524330_n.jpg
    21.8 KB · Besök: 83
  • 1918418_1279619826445_5114299_n.jpg
    1918418_1279619826445_5114299_n.jpg
    27.3 KB · Besök: 85
Berätta om dina skador.
Belse skrev:
> Bifogar lite tvåhjulsrelaterde skador, fast med
> motor... Höger hand, 1 st mellanhandsben,
> Vänster hand 1 st båtben, 1 ihopspikad tumme,
> två handledsbrott, det första blev förstärkt
> med en titanplatta i handleden men det höll inte
> för 2 veckor efter att gipset var avplockat så
> blev det en liten vurpa igen så handleden rök
> igen, och titanplattan böjdes typ 90 grader. Kan
> tala om att det gjorde rejält ont med den krokiga
> handleden, och iom den böjda titanplattan så
> gick det inte att lägga den i läge igen före
> operationen så det var bara att bita ihop och
> vänta på farbror doktorn det...

Aj

Berätta om dina skador.
Har kraschat ett par gånger med hoj, motordriven... Första gången blev det bara stukat självförtroende, mörbultad och mycket plastskador. Andra gången var det en stoppie som gick åt h-vete, korsband, menisk och brosket i knät skrot och mycket plastskador...
Andra idrottsrelaterade skador har jag från hockey, ett par brutna handleder, krossade knogar och så den bästa: stoppade en puck med munnen, vilket resulterade i kluven läpp, 8 stygn i läppen, samt två fina titanskruvar med tillhörande porslinständer. Gick med löständer nästan ett år.

Berätta om dina skador.
TBone skrev:
> Det var inte riktigt en tummetott jag förväntade mig när jag så att du kommenterat i tråden.

Det var så mycket röntgenbilder, titanplattor, utstickande benpipor och hockeypuckar i ansiktet i den här tråden så det känns liksom fullt redan. Bara lite armbrott kändes inte värt att nämna.

Men synd på ett fint helikopteräventyr att de skulle hålla på så mycket med morfin kan jag tycka i efterhand. Jag uppskattade det dock när det begav sig.

Berätta om dina skador.
Tillbaka
Topp