Bianchi & Shimano?

Selast

Ny medlem
Bianchi & Shimano?
Var inne och avnjöt en underbar lunch buffé på Bianchi Cafe and Cycles igen idag, den måste Ni prova om Ni inte har gjort det redan! Däremot blir jag lite frågande till en sak jag såg därinne. Dom ska ha en Vättern Runt kväll snart och inför detta har man tagit fram ett antal cykelpaket som man tänker sig att sälja. Det jag reagerade på var att alla cyklarna är utrustade med olika Shimano grupper. Ska inte en Bianchi ha Campa komponenter? Nästan alla cyklar i showroomet har det så jag blev lite förvånad att man enbart erbjuder Shimano utrustade hojjar för dom som går på VR kvällen.

Bianchi & Shimano?
Shimano är mer känt och säljer nog bättre när vi snackar låg och mellanprissegmentet.

Måste ta mig till det där stället alltså.

Bianchi & Shimano?
Det är ett riktigt trevligt café för övrigt. Har varit där en 3-4 ggr, och två av de gångerna har Salvatore himself varit där. Vid mitt förra besök satt Anders Adamsson vid ett bord och drog anekdoter med några cyklistkompisar från Gnällbältet. :-)

Bianchi & Shimano?
Crazy Chester skrev:
-------------------------------------------------------
> Ibland väger kommers tyngre än tradition,
> kanske?

Du menar när ett cykelmärke startar ett café?

Bianchi & Shimano?
Ge folket vad folket vill ha. Det är inte alltid en bra idee att gå imot strömmen. Om du åker till Italien och besöker ett par olika cykelbutiker så kommer du se att Shimano är betydligt vanligare där än vad Campa är. De stora cykeltillverkarna är inte dumma, då hade dom inte varit stora.

Bianchi & Shimano?
Det finns en logisk förklaring till detta. Campa har valt att inte sälja billigt som oem. Vilket betyder att 95% av alla cyklar monterade från fabrik har Shimano eller SRAM. SRAM har gått aggressivt in i OEM marknaden och kommer synas mer och mer.

Bianchi & Shimano?
Bättre avans med Shimanogrejer helt enkelt. Fick också en smärre shock när jag kolla CykelCity-katalogen, inte en enda cykel fanns med Campagrejer! Skrämmande att mammon har så stor inverkan.
Mera Campa år folket!!!!

Bianchi & Shimano?
Campa gjorde en tabbe för några år sen och lyckades inte leverera OEM delar i tid vilket har resulterat i att det knappt finns några kompletta hojar med Campa för tillfället.

Bianchi & Shimano?
Var förra veckan o åt lunchbuffen, passa er om ni tar den. Jag åt av tapenaden och bet i en olivkärna, påpekade detta för två i personalen som bara typ sa att det får man räkna med.....apkass bemötande. De ska vara glada att jag inte bet sönder tänderna, sa att de borde varna för eventulla kärnor men de brydde sig inte.
Nä, dit går jag inte igen trots "mysfaktor" med cyklar. Dyr lunch 139kr och ganska basic, lägg hellre pengarna på restaurang Pontus eller restaurang smak. Det är värt varje krona, gå sedan o kläm på cyklarna och möjligen ta en kaffe på Bianchi.

Tillbaka
Topp