Bianchi "vintage" äldre.. Värde?

Morphkush

Medlem
Hej, jag har en binachi som jag är osäker ens vilken modell det är. Det står bland annat "Compagnolo" på växel huset/dreven där bak. Även Compagnolo på växel förare, alltaå pinnen du växlar med. (ursäkta för min totala okunskap)
Jag har ett gäng bilder jag bifogar här i tråden. Och jag är alltså ute efter en värdering för att sälja cykeln. Finns även ett stämplat nr (serie nr?) på ramen där fram. Det nr är "866498" har sökt nätet efter det nr men finner ingen info. Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.

Vill tillägga att det är inte original styre som sitter på (jag har original styret oxå)
men det gick ej att ändra vinkel/höja. Därav jag bytte till detta som sitter på nu. Original är ett aluminum / metall färgat i L-vinkel, lr vad man ska säga.

Bilagor

• IMG_20231021_150318.jpg
    IMG_20231021_150318.jpg
    1.3 MB · Besök: 409
  • IMG_20231021_150646.jpg
    IMG_20231021_150646.jpg
    299.4 KB · Besök: 529
  • IMG_20231021_150327.jpg
    IMG_20231021_150327.jpg
    755.2 KB · Besök: 294
  • IMG_20231021_150541.jpg
    IMG_20231021_150541.jpg
    353.3 KB · Besök: 285
  • IMG_20231021_150555.jpg
    IMG_20231021_150555.jpg
    348.6 KB · Besök: 300
  • IMG_20231021_150306.jpg
    IMG_20231021_150306.jpg
    1.1 MB · Besök: 375
Senast ändrad:
500 kronor, max. Det enda som är värt nåt är (Campagnolo) Victory-gruppen. En av Campas enklare grupper. Framväxeln är rostig så den är dessvärre inte särskilt eftertraktad. Ramen kan du skänka bort, ser rostig och sliten ut. Jag har kastat ett par likadana.

Vänligt som vanligt på nätet
Vad väntar du dig som nykomling som bara vill ha hjälp med ett hastigt uppkommet problem, för att sen dra som en löning?
Och varför skulle jag applådera den uppenbara förstörelse som du har åstadkommit, av nånting som såg rätt okej ut från början? Det finns nånting som heter estetik och sinne för proportioner. Slå upp det förra om du är osäker.

Senast ändrad:
Inte många kronor för den. Jag har många cyklar och gillar även lite udda saker, men den där cykeln vill jag inte ens ha gratis. En 500-hundring om du har tur. Kombinationen av relativt enkel gammal cykel i halvdant skick och lågt bruksvärde är lågt. Finns likssom inte så mycket man kan ha den till.

Inte många kronor för den. Jag har många cyklar och gillar även lite udda saker, men den där cykeln vill jag inte ens ha gratis. En 500-hundring om du har tur. Kombinationen av relativt enkel gammal cykel i halvdant skick och lågt bruksvärde är lågt. Finns likssom inte så mycket man kan ha den till.
Tack så mycket för svar.

Vad väntar du dig som nykomling som bara vill ha hjälp med ett hastigt uppkommet problem, för att sen dra som en löning?
Och varför skulle jag applådera den uppenbara förstörelse som du har åstadkommit, av nånting som såg rätt okej ut från början? Det finns nånting som heter estetik och sinne för proportioner. Slå upp det förra om du är osäker.
Kanske det otrevligaste inlägg jag sett på Happy. Helt opåkallat också. Stor humor detta. ?

Ramen kan väl ha ett litet värde trots allt, för nån som vill putsa upp den och bygga en enklare retroracer?

Man behandlar andra som man vill bli behandlad själv.
1. "Välkommen hit. Nej, den där får du tyvärr inte mycket för."
2. "Varför kommer du hit, din jävla nybörjare? Fattarunte nånting? Varför frågar du oss, som kan cyklar?"

Som gammel-stålsnörd brukar jag tycka att värderingar på gamla hojar är för låga men i det här fallet är det rätt. Som absolut högst 500 - om du har tur.

Man behandlar andra som man vill bli behandlad själv.
1. "Välkommen hit. Nej, den där får du tyvärr inte mycket för."
2. "Varför kommer du hit, din jävla nybörjare? Fattarunte nånting? Varför frågar du oss, som kan cyklar?"
Tack, jo jag frågade er just för att ni kan cyklar. Jag är ej kunnig.

Jag sålde en gammal Peugeot räser utan bakhjul en ggn. Ramen var i hyggligt bra skick.
Jag tog flaska vin som betalning ?
Han som ville ha den bodde i Sydafrika så hans bror hämtade den.
Han var vin importör.
Inte mycket till betalning men en väldigt trevlig affär ?

Tror att bakväxeln är Campagnolo 990 och framväxeln Nuovo Valentino. Vevpartiet är nog inte Campagnolo, kanske Thun?

Nej, han gnällde inte. Han var ironisk som svar på ditt helt onödiga inlägg. Som var opåkallat. Jerk.
Om vi skulle ta bort alla "onödiga" inlägg på Happy så skulle 80% av inläggen få tas bort. De postare som faktiskt levererar nåt content att tala om kan räknas på ena handens fingrar. Varför skulle jag inte kunna säga att TS modifiering av cykeln var groteskt ful om det var min ärliga mening? Är det åsiktsförbud här? Sen närdå? Ja, jag tycker det är ett oskick att förstöra ett originalutseende på det här sättet. Och det ska man inte kunna yttra på ett cykelforum utan att få löpa gatlopp efteråt?

Om vi skulle ta bort alla "onödiga" inlägg på Happy så skulle 80% av inläggen få tas bort. De postare som faktiskt levererar nåt content att tala om kan räknas på ena handens fingrar. Varför skulle jag inte kunna säga att TS modifiering av cykeln var groteskt ful om det var min ärliga mening? Är det åsiktsförbud här? Sen närdå? Ja, jag tycker det är ett oskick att förstöra ett originalutseende på det här sättet. Och det ska man inte kunna yttra på ett cykelforum utan att få löpa gatlopp efteråt?
Måste man säga sin mening om precis allt? Går du omkring på stan och kommenterar allas stilar? "Du är tjock. Hey, jag säger bara sanningen! Vill du ha diktatur, eller?" "Du är smal. Vaddå, får jag inte säga min åsikt!?" "Jag gillar inte lila. Hur kan du ha en lila halsduk? Så jä*la fult." "Jaha, nu får jag löpa gatlopp också! Sverige är värre än Nordkorea!"

Tillbaka
Topp