Bibs som inte visar "allt"

Carl Arwidsson

Aktiv medlem
Hej allihop!

Är på jakt efter nya bibs, har tidigare kört med GORE C5 och C7, mycket nöjd med dessa men skulle ändå vilja testa något nytt plus att C7:an börjar bli svår att hitta.
Det jag har gillat bäst med Gore är att det är dubbelt tyg framför paketet så det inte allt syns så tydligt och att det dessutom blir lite varmare.
Finns det några andra fabrikat som har samma upplägg? Har testat Craft med deras är så tunna i tyget.

LaPassione är som du beskriver där dels tyget är lite rejälare samt att dynan även täcker paketet. Dom är dessutom supersköna. Ta en titt i outlet för fynd. Jag köpte på mig ett par Striver på rean nyligen och det känns tveklöst som att dom lyft i kvalitet jämfört med mitt 2-3 år gamla par.

Hej allihop!

Är på jakt efter nya bibs, har tidigare kört med GORE C5 och C7, mycket nöjd med dessa men skulle ändå vilja testa något nytt plus att C7:an börjar bli svår att hitta.
Det jag har gillat bäst med Gore är att det är dubbelt tyg framför paketet så det inte allt syns så tydligt och att det dessutom blir lite varmare.
Finns det några andra fabrikat som har samma upplägg? Har testat Craft med deras är så tunna i tyget.
Väldigt ovanligt. Jag misstänker att det finns lite högre risk för veck som kan ge skav. Det näst bästa alternativet är nog bibs med flossad insida. Tyvärr måste man leta lite för det. Jag har till och med 3/4-bibs med sommartunt tyg.

Man kan ju alltid ge sken av att visa all utan att egentligen göra det? ;)

colombia-cycling.jpg

Använder deras Core modell
Lite längre hängslen jmf med tex sportful vilket jag letade efter
Paddningen är lite tjockare och tog ett tag att vänja sig vid
Tyget är dock varken varmare eller tjockare där du efterfrågar enligt mig

Tillbaka
Topp