Biffen & Bananen

Palle1

Ny medlem
Biffen & Bananen
Om en timme börjar i SVT1 följande högtidsstund för alla cyklister:

Matiné: Biffen och Bananen

Svensk långfilm från 1951. Rit-Olas populära seriegubbar ger sig ut i 1950 års Sexdagars på cykel, där de matchar en ung sporthjälte och en ny uppfinning. Skurkstreck, kärlek och svartsjuka möter dem på vägen och färden blir ganska vinglig. Regi: Rolf Husberg. I rollerna: Åke Grönberg, Åke Söderblom, Lillebil Kjellén, Lennart Lindberg, Håkan Westergren m.fl.

Red: Var tvungen att stryka fixie. Sexdagars i Sverige var tydligen inget sexdagars enligt internationell modell utan bara en vanlig landsvägstävling.

-Palle

Senast redigerad av en moderator:
Biffen & Bananen
This film was great! Did anyone out there record it? Can you make me a copy on DVD? I'd really appreciate it! Svara gärna på svenska.

Hans

hans.stoops@gmail.com

Biffen & Bananen
Var hemma med sjuk son. På dagen finns det inte så mycket att se på TV så jag fastnade. Den har sina ljusglimtar och det finns en mängd nya filmer som är avsevärt mycket sämre... Till exempel alla där USA räddar världen...

Biffen & Bananen
Härlig film! Råkade slå på tv:n mitt i filmen och blev fast direkt! Jag kände t.o.m. igen mig när de passerade mina hemtrakter och tidgare träningsvägar. Underbart! Att filmen finns på dvd är väl lika troligt som att Elvis lever...

Tillbaka
Topp