bike-discount.de

bike-discount.de
Andra tråden om hur lång leveranstid tyskarna har... Handla lokalt om du vill ha grejerna i handen! Det är vår och fler som beställer cykel.

bike-discount.de
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Upprörande att inte chefen själv, Heinrich von
> Discount, monterar cyklarna omedelbart, med
> live-twitter, "Ja, wir haben jetzt den Kurbeln
> montiert mit sehr gut fett auf dem Axeln
> gekleggt.", och sedan flyger i sin privatjet
> direkt hem till brevlådan med hojen. Hur svårt
> kan det vara?

Det hade varit det absolut smidigaste!
Sen kan han utveckla det hela genom att bygga en portal och
sända iväg cyklarna i ljusets hastighet.

bike-discount.de
Detta är inte sant!!!

Nu har mina pengar satts tillbaka på mitt konto.
Jag har inte fått något mail om saken.

Cykeln skulle skeppas iväg idag.

Jag blir tokig!

bike-discount.de
Pengarna kommer att dras inte bara "bokas" på ditt konto enligt Eurons dagsnotering inom närmaste dagarna.

Senast redigerad av en moderator:
bike-discount.de
Ni som beställt senaste dagarna, fick ni en pdf med trackingnummer etc när ni lagt er beställning?

Jag har nämligen lagt en beställning på däck som finns gott om i lager, jag fick ett mail med "confirmation of your order's receipt" och pengarna drogs direkt. Men jag fick ingen pdf med tracking-nummer som var förväntat.

bike-discount.de
Dagen det skickas får du ett nytt mail med en pdf.

Om man beställer cykel får man dock pdf-mailet några dagar innan cykeln skickas.

Jag tycker också det är intressant med alla som beställer och får hybris över att de inte får sin cykel.

BD:
-Hej vi har 2-3 veckors leveranstid på cyklar om du beställer av oss

Kund:
-Det var 3 sekunder sedan jag beställt min nya cykel, har inte fått den ännu. Vad är fel?

-Nu har det gått 1,5 vecka och nu är jag förbannad....

Har beställt 5st cyklar själv och hjälpt åtminstone 10st "kompisar" beställa, de kommer bara att vänta snällt. När man beställer på vintern går det snabbare, rekordet är nog under en vecka. Just nu tar det 3 veckor. Ibland är BD lite klumpiga, men det ordnar sig efter något samtal. Bara strulat med en cykelbeställning och då var det mitt fel.

Senast redigerad av en moderator:
bike-discount.de
baggy skrev:
> Pengarna kommer att dras inte bara "bokas" på
> ditt konto enligt Eurons dagsnotering inom
> närmaste dagarna.

Dom har ju varit reserverade på kontot i 2 veckor. Nu var dom tillbaka. Men om det är som du säger så får jag väl sätta tillbaka dom på kortkontot.

bike-discount.de
Benne skrev:
> ApeTheGreat skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Va?
>
> Ett långsökt skämt bara; dom har läst ditt
> gnäll.

Gnäll och gnäll! Jag vill ut i skogen och cykla ihjäl mig!

bike-discount.de
Precis!

Den gången det blev strul för mig så hade eurokursen ändrats så cykeln blev ca 100kr dyrare. Självklart hade jag matchat preliminära priset rätt exakt så det saknades lite när själva dragningen gjordes. Fick då föra över via banken. Det drog ut på tiden någon dag extra...

Man vill alltid ha grejerna snabbt, men de har ett sjukt tryck nu i början av säsongen. Sällan några problem, lite bristfällig info bara... men grejerna kommer.

bike-discount.de
Någon som nyligen beställt en cykel från bike discount? I så fall hur lång tid tog det att få hem den? Jag beställde hoj (radon zr team 7.0) i tisdags förra veckan och har inte fått mer än ett autogenererat mail vid ordertillfället. Visst får man väl ett mail när cykeln går iväg så att man kan följa dess resa hit?

bike-discount.de
baggy skrev:
> 3v dvs. maxtiden.
> Japp, du får ett mail till.

Nu har jag ju iofs väntat sedan den 11:e. Det är lite mer än 3v vad jag räknat fram iaf :)
Men deadline är måndag. Då har det gått "4-7 arbetsdagar sedan du får det här mailet, sedan skickas paketet"

bike-discount.de
felldin skrev:
> Någon som nyligen beställt en cykel från bike
> discount? I så fall hur lång tid tog det att få
> hem den? Jag beställde hoj (radon zr team 7.0) i
> tisdags förra veckan och har inte fått mer än
> ett autogenererat mail vid ordertillfället. Visst
> får man väl ett mail när cykeln går iväg så
> att man kan följa dess resa hit?

Jag beställde en radån 26/3 och fick den 11/4. Passar på att känga posten som försökte köra ut paketet mitt på dagen utan att ringa först! Men BD skötte sig fint :)

Senast ändrad:
bike-discount.de
ApeTheGreat skrev:
> baggy skrev:
> -----
> > 3v dvs. maxtiden.
> > Japp, du får ett mail till.
>
> Nu har jag ju iofs väntat sedan den 11:e. Det är
> lite mer än 3v vad jag räknat fram iaf :)
> Men deadline är måndag. Då har det gått "4-7
> arbetsdagar sedan du får det här mailet, sedan
> skickas paketet"

Kommer det inte måndag så ring. Michael hjälpte mig bra när det blev strul för mig en gång. Vet inte om det var B-D eller DHL som gjorde fel. Min cykel gick iaf iväg utan tracking nr. Chansade att åka förbi posten och fråga om de hade en cykel till mig ståendes(är rätt välkänd där), det hade de. Hade inte fått någon lapp osv från posten heller.... Troligen pga. samma orsak. Men du borde ha ett tracking nr du kan söka på dhl.de i ditt mail om 4-7 dagar(pdf:en)

bike-discount.de
baggy skrev:

>
> Kommer det inte måndag så ring. Michael hjälpte
> mig bra när det blev strul för mig en gång. Vet
> inte om det var B-D eller DHL som gjorde fel. Min
> cykel gick iaf iväg utan tracking nr. Chansade
> att åka förbi posten och fråga om de hade en
> cykel till mig ståendes(är rätt välkänd
> där), det hade de. Hade inte fått någon lapp
> osv från posten heller.... Troligen pga. samma
> orsak. Men du borde ha ett tracking nr du kan
> söka på dhl.de i ditt mail om 4-7 dagar(pdf:en)

Kollat det utan resultat :/ Får ta en tur till posten och kolla sen. Det är en stor post och kärringen i kassan påminner om Selma i simpsosns som jobbar på vägverket!
Får hoppas att hon orkar lyfta på röven för en gångs skull och kika runt lite.

bike-discount.de
1. Om jag köper en cykel, är den ihopmonterad och klar eller vad är det man behöver montera ihop?

2. Hur lång är leverans tiden, tror du jag kan få min cykel om jag beställer måndag 27 juni innan 9 juli?

3. Försäkringar täcker lika dant?

4. Nackdelar jämfört med att handla i butik?

bike-discount.de
colan skrev:
> 1. Om jag köper en cykel, är den ihopmonterad
> och klar eller vad är det man behöver montera
> ihop?
>
> 2. Hur lång är leverans tiden, tror du jag kan
> få min cykel om jag beställer måndag 27 juni
> innan 9 juli?
>
> 3. Försäkringar täcker lika dant?
>
> 4. Nackdelar jämfört med att handla i butik?

1. Hjulen och styrstammen skall skruvas på.

2. Jag beställde min cukel en onsdag kväll och fick leverans följande måndag. Man kan nog inte räkna med lika snabb leverans mitt i sommaren men det borde funka med intervallet du angivit.

3. Ja

4. krångligare reklamationer och garantihantering (Tar längre tid att skicka än att gå in direkt i butiken, fast om din handlare inte har saker på hyllan och ändå måste beställa så tar det ungefär samma tid, språkförbistring kan oxå ställa till det i bland).

bike-discount.de
Ridley skrev:
> colan skrev:
> -----
> > 1. Om jag köper en cykel, är den ihopmonterad
> > och klar eller vad är det man behöver montera
> > ihop?
> >
> > 2. Hur lång är leverans tiden, tror du jag
> kan
> > få min cykel om jag beställer måndag 27 juni
> > innan 9 juli?
> >
> > 3. Försäkringar täcker lika dant?
> >
> > 4. Nackdelar jämfört med att handla i butik?
>
>
>
> 1. Hjulen och styrstammen skall skruvas på.
>
> 2. Jag beställde min cukel en onsdag kväll och
> fick leverans följande måndag. Man kan nog inte
> räkna med lika snabb leverans mitt i sommaren men
> det borde funka med intervallet du angivit.
>
> 3. Ja
>
> 4. krångligare reklamationer och garantihantering
> (Tar längre tid att skicka än att gå in direkt
> i butiken, fast om din handlare inte har saker på
> hyllan och ändå måste beställa så tar det
> ungefär samma tid, språkförbistring kan oxå
> ställa till det i bland).

Okej, bra svar, hoppas det går snabbt att beställa hem under säsong, kan ju ringa och höra och fråga. Styrstam och hjul är lätt att sätta dit!

Om cykel skulle ha något fel så kan det bli omständigt, men det är sällan en nyköpt cykel har något fel. Det skulle vara fabrikationsfel, annars är det inget som kan gå sönder på en cykel liksom. Så det oroar jag mig inte över.

Jo en fråga till: går det att handla med postförskott en cykel? Kan man få den hemlevererad då eller är det att hämta ut i butik?

bike-discount.de
colan skrev:

>
> Jo en fråga till: går det att handla med
> postförskott en cykel? Kan man få den
> hemlevererad då eller är det att hämta ut i
> butik?

Hemleverans ingår, Paypal eller kort är det vanligaste betalsättet, tror det blir svårt att få till postförskott från utlandet.

bike-discount.de
Ridley skrev:
> colan skrev:
>
> >
> > Jo en fråga till: går det att handla med
> > postförskott en cykel? Kan man få den
> > hemlevererad då eller är det att hämta ut i
> > butik?
>
> Hemleverans ingår, Paypal eller kort är det
> vanligaste betalsättet, tror det blir svårt att
> få till postförskott från utlandet.

Jag läst i ett forum på happymtb att man kan välja postförskott men nu är det ju inte säkert att det gäller cyklar, och om postförskott funkar på hemleverans.

bike-discount.de
Benne skrev:
> Det går att beställa mot postförskott på B-D
> men det är dyrare.

B-D, vad är det?

bike-discount.de
Jag gjorde en beställning i fredags den 23/3 och fick bekräftelse direkt på min beställning, valde att betala med PayPal fick även en bekräftelse därifrån att jag godkänt en betalningen från B-D.
Nu till min fråga, det har ännu inte dragits några pengar från mitt konto samt att jag inte har fått något mer mail angående min leverans om att beställningen skulle vara på väg. Jag har inte någon större erfarenhet om paypal... kan det ta längre tid när man betalar så eller brukar det dröja några dagar?? Har även skickat en förfrågan till B-D om min beställning men inte fått svar.

bike-discount.de
Antingen väntar de på att få in alla varor som du ska ha innan de skickar paketet (om de inte hade allting omedelbart tillgängligt på lager), eller så tar det bara tid för dem att plocka ihop din order; det lär ju vara högsäsong för dem nu.

bike-discount.de
Pengar dras inte förrän din order skickats iväg. Beroende på lagerhållning och beställningstryck kan det ta några dagar innan just ditt paket är färdigt för leverans, då får du ytterligare ett mail om att din leverans skickats och då dras pengarna.

bike-discount.de
Ok tack, blev lite orolig att det skulle blivit något fel men det är klart att det tar tid speciellt nu under våren. Fick också svar från B-D att det brukar ta mellan 10-14 dagar.

bike-discount.de
Jag har beställt lite olika saker från dom, kanske vid 5 tillfällen eller nåt och dom har alltid varit snabba.. Har rört sig om 4-5 dagar..
Planet-X tog 3 dagar och cyclecomponents tog 1 dag senast..

bike-discount.de
Någon som vet hur det brukar gå med tullen? 19% moms inkluderat i deras priser men misstänkter att man åker på ytterligare 6% om den fastnar i tullen + eventuella avgifter?

bike-discount.de
baseball skrev:
> Någon som vet hur det brukar gå med tullen? 19%
> moms inkluderat i deras priser men misstänkter
> att man åker på ytterligare 6% om den fastnar i
> tullen + eventuella avgifter?

Ingen tull inom EU.

bike-discount.de
lundatok skrev:
> Nej, inom EU skall de ta ut svensk moms om dom har
> mer än en viss summa i årlig försäljning till
> det aktuella landet.

Ett ganska lågt belopp är det också. Typ 300 000 eller nåt sånt. Någon mer som tror att de säljer fler än 30 cyklar om året till Sverige och därmed spräcker det taket? :)

Vad jag kan se tar de dock bara ut 19% ändå men det är å andra sidan inte vår uppgift som kunder att hålla reda på det åt dem.

bike-discount.de
Lite knasiga de dör tyskarna. Beställde en radon häromdagen. Betalade och så med mitt kort.

Idag fick jag ett mail om att den var färdigpackad.

Råkade av en slump se att de reserverat ytterligare ungefär 1600 på mitt kort med.
Ordervärdet är redan betalt redan.

Vad är detta för tokerier? Jag har självklart mailat dem. Men de håller stängt för kvällen.

bike-discount.de
Handlar alltid på Bike-discount när det kommer till delar om jag inte behöver det snabbt för då blir det Wiggle. Den enskilt största nackdelen med BD är att PostNord tar över frakten när den ankommer till Sverige. Hade hellre sett att man kunde lägga till för DHL Express så man slapp ha att göra med PostNord någonsin igen.

bike-discount.de
trailmig sa:
Handlar alltid på Bike-discount när det kommer till delar om jag inte behöver det snabbt för då blir det Wiggle. Den enskilt största nackdelen med BD är att PostNord tar över frakten när den ankommer till Sverige. Hade hellre sett att man kunde lägga till för DHL Express så man slapp ha att göra med PostNord någonsin igen.
och du vet vem som delar ut DHL express det är inte DHL utan vem.

bike-discount.de
sdx sa:
trailmig sa:
och du vet vem som delar ut DHL express det är inte DHL utan vem.

Senaste 6gångerna har det kommit en gul dhl bil här iallafall när det varit express. Men de va nog fasen jultomten som körde den.

bike-discount.de
De har nog bara förutsett att du kommer vilja ha lite extragrejer och lagt till det i beställningen. Du vet big data och så. Växelöra, service-kit till gaffeln, länkagebultar och lager samt lite bra fett.

Tillbaka
Topp