Bikester gosigt maskrosföretag.

Cyklasnabbt

Ny medlem
Beställde en trainer förra torsdagen.
Enbart för att de hade stor rea.
Började med att fråga dem specifikt om de var kapabla att leverera till Sverige då jag läst en del recensioner på nätet där folk är trötta då detta företag tydligen har skickat paket till helt fel person..
I början av denna vecka hade de inte fått iväg skiten alls pga "misstag". Sen fick de iväg skitföremålet sa supporten. Saken är att det inte har gått att spåra det på postnord och går fortfarande inte att spåra. Så antog att det ligger på en containerbåt från södra Tyskland. Men nu börjar det bli lite väl inkompetent..
På hemsidan står det 3-5 dagar från leverans.

Skickade ett lagom förbannat mejl nu där jag erbjöd mig att befria dessa inkompetenta idioter från bördan.

Någon som har erfarenhet? Rent allmänt vill jag avråda alla från att köpa från detta tyska skitföretag.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har shoppade där 3 gånger förra året utan minsta problem samt gjorde en retur och fick tillbaka pengarna typ 1 vecka efter att jag skickat paketet.

Men jag hade väl tur då? ;)

Somliga har otur, själv har jag beställt prylar i omgångar för 4000spänn senaste månaden utan problem med varesig postnord eller bikester. Lucky me.

Jag förstår att ni inte känner samma sak då det inte gäller era grejer. Beställde en trainer för att ha under vintern och inte i sommar.
Med tanke på att de utger sig för att ha 3-5 dagars leverans så är det bra komiskt då de efter 1,5 vecka inte ens verkar ha skiten på väg.

evirob sa:
Jag har shoppade där 3 gånger förra året utan minsta problem samt gjorde en retur och fick tillbaka pengarna typ 1 vecka efter att jag skickat paketet.

Men jag hade väl tur då? ;)

Hade nog jag med när jag handlade där.
Den senaste gången utspelade sig följande:
Samma dag som de skickade mina prylar så sänkte de priset på en av de varor jag beställde.
Eftersom jag tyckte att det var lite snopet så ställde jag frågan om det gick att göra ngt.

Tämligen omgående meddelade deras kundtjänst att jag självfallet skulle få det sänkta priset och ordnade det hela.
Bikester är inget skitföretag, inte i mina ögon iaf :)

Cyklasnabbt sa:
Jag förstår att ni inte känner samma sak då det inte gäller era grejer. Beställde en trainer för att ha under vintern och inte i sommar.
Med tanke på att de utger sig för att ha 3-5 dagars leverans så är det bra komiskt då de efter 1,5 vecka inte ens verkar ha skiten på väg.
Den kan ju ha tagit slut precis när du skulle beställa och således blev en beställningsvara?

Trots all datorisering så uppstår ju ibland fel. Då hjälper det föga att bli arg som ett bi!

Vad har Bikester sagt om leveranstiden då? Om du nu varit i kontakt med dem så borde de ju talat om varför det tar tid?

Fast tänk dig att du la ordern torsdag (kanske till med efter kontorstid) dvs ordern togs inte hand om förens fredag.
Så nu har det gått 6 arbetsdagar, dvs 1 dag över angiven leveranstid

Är väl inge att kaoza över?

Tror jag handlat där ca 10 gånger, och fått grejorna inom en vecka. Har för mig att dom har ett kontor här i Sverige. Närmare bestämt i Frihamnen Stockholm. Om jag mins rätt. Ringde och pratade med dom angående lite produkter, och dom var väldigt tillmötesgående och trevliga. Så jag har verkligen inget ont att säga om dom. Bra priser också. Men men! Alla tycker ju olika.

Jo jag blir jävligt arg då tanken var att jag skulle använda skiten nu på vintern.
Är ingen fet pösmunk som cyklar lite då och då och hade tänkt ha grejerna på en hylla.

Funderar på att avbeställa för att göra vardagen lite svårare för dem. Inkompetenta människor ska ha samma medicin tillbaks.

Niklasberglund sa:
Fast tänk dig att du la ordern torsdag (kanske till med efter kontorstid) dvs ordern togs inte hand om förens fredag.
Så nu har det gått 6 arbetsdagar, dvs 1 dag över angiven leveranstid

Är väl inge att kaoza över?

Fast paketet går inte att spåra ens.. Något säger mig att detta kommer ta betydligt längre tid.

Bikester är bra men på vägen mellan företaget och oss vettiga kunder (och vissa lama typer som köper trainers när de borde skaffa korsord och ordböcker som träning) figurerar Postnord.
Då Bikester (liksom många andra) packar i standardlådor och då kan det bli lite luft i lådan. Det pallar inte Postnord utan dom måste bums återvinna detta utrymme genom att knyckla till ladan. Tyvärr så år de så kassa på det på Postnord så titt som tätt går kartongerna sönder. Då griper Postnords interna regler in och regeln i det fallet är att de glatt lägger allt åt sidan och ringer efter Nisse från Manpower som får hantera dessa trasiga lådor. Det tar ju lite tid och ibland ramlar det bort lite.
Nu är det ingen ide att ta den saken med Postnord för de har inga interna rutiner för att hantera mottagare av försändelser utan bara beställare. Men däremot brukar Bikester hjälpa såväl snabbt som smidigt...

Haha tror de blir mest glada om du avbeställer och aldrig handlar där igen.

Om du ville ha en trainer i vinter, så kunde du ju beställt den typ i oktober kanske?

Tack för svaret. Det är nog vad som har hänt i det här fallet.
Förutom att jag är en betydligt skickligare cyklist än dig och att du därför inte ska uttala dig i vad jag ska beställa så var det givande.

Ska ringa dessa samhallskretiner på måndag och be dem fara åt helvete.

Cyklasnabbt sa:
Förutom att jag är en betydligt skickligare cyklist än dig och att du därför inte ska uttala dig i vad jag ska beställa så var det givande.

Du är säkert mkt bättre än de flesta här =)
Vilket i sin tur borde innebära att du egentligen inte alls behöver en trainer.

Lycka till med att be hela världen fara åt helvete :-D

Vernersson sa:
Cyklasnabbt sa:

Borde du inte bara kunna cykla o hämta den liksom? Vad är problemet?

Vernersson sa:
Cyklasnabbt sa:

På cykling iaf.

Ville bara avråda från företaget och trodde verkligen inte att alla ni skulle hylla företaget då jag som sagt läste runt lite och recensionerna på nätet är av varierande slag men många många talar illa om företaget.

Jaja.

Cyklasnabbt sa:
Vernersson sa:
Cyklasnabbt sa:

På cykling iaf.

Ville bara avråda från företaget och trodde verkligen inte att alla ni skulle hylla företaget då jag som sagt läste runt lite och recensionerna på nätet är av varierande slag men många många talar illa om företaget.

Jaja.

Med en lite mjukare attityd kommer man ganska långt =)
Fäller man ut alla taggarna så tenderar man att fastna precis överallt.

Cyklasnabbt sa:
Jaja.
Så du tror att vi som faktiskt cyklar sönder saker inte har hjälplig koll på att köpa delar i tid och otid, och inte skulle känna till Bikester?
Och att du genom att läsa inlägg från kretine^h^h^h^h^h dina gelikar på prisjakt kan upplysa oss.
Du cyklar nog så snabbt så du cyklat från både vett och sans.

Senast ändrad:
Instämmer med de flesta ovan, har beställt flertalet gånger senaste året och leveranstiden har varit som det brukar från Tyskland eller England.

Den längsta tiden tycker jag det verkar ta efter grejorna kommit till Sverige.

Kort sagt, nöjd med Bikester.

Men du frågade vad folk tyckte om företaget och de som har svarat har alla bra erfarenheter. Då är det väl inte så konstigt att de tycker att det har funkat bra?

Cyklasnabbt sa:
Avsåg personens svar på att de kunde bryta avtal helt utan konsekvenser baserat på vad kundtjänsten upplevde för känslor.
Det kan de egentligen inte, men eftersom ett avtal som ingåtts med en underårig eller mentalt klen inte är giltigt så kan de utnyttja det kryphålet och hävda att inget avtal ingåtts. Simple as...

Johan A sa:
Men du frågade vad folk tyckte om företaget och de som har svarat har alla bra erfarenheter. Då är det väl inte så konstigt att de tycker att det har funkat bra?

Varför är svara och citera olika funktioner här lol..

Ja jag måste erkänna att era positiva omdömen förvånar mig.

Började med att kolla deras omdömen på prisjakt, men eftersom de hade superrea på avsedd produkt. Kostade 2500 kr så tänkte beställde jag trots allt.
5.5/10 är ju verkligen inget bra omdöme.

Att man är bortskämd med snabb leverans är en sak men nu ligger de i Tyskland. Men att det ska ta 1.5 vecka och att det FORTFARANDE inte gå att se om det faktiskt har blivit skickat något är helt under all jävla kritik..

Nej fel. De som har bra erfarenheter skall nu bli missnöjda, är inte det uppenbart? Hur kan man med gott samvete vara nöjd om cyklafort är kränkt?

Mvh
Magnus

emmer sa:
Cyklasnabbt sa:
Avsåg personens svar på att de kunde bryta avtal helt utan konsekvenser baserat på vad kundtjänsten upplevde för känslor.
Det kan de egentligen inte, men eftersom ett avtal som ingåtts med en underårig eller mentalt klen inte är giltigt så kan de utnyttja det kryphålet och hävda att inget avtal ingåtts. Simple as...

Rapporterad

Cyklasnabbt sa:

Är det bara jag som blir nyfiken på vad som menas med skickligare cyklist?
Snabbare? Bättre teknik? En cyklist som är skickligare på att hantera kundtjänst när nåt krånglar? Eller bara bäst på allt helt enkelt?

Cyklasnabbt sa:
emmer sa:
Cyklasnabbt sa:

Rapporterad

Till? Mamma eller?

(fan alltså, du kan inte bjuda upp såhär en lördag o allt)

Cyklasnabbt sa:
emmer sa:
Cyklasnabbt sa:
Rapporterad
Nu börjar kränkningen ta fart. Då ska vi bara cykla åttor runt dig så är kränkningen fulländad.

Tillbaka
Topp