Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Jag förstår inte

Varför mottar Bikester beställningar
Skickar någon till lagret att packa. Ringer posten, skickar till sverige, betalar frakt, hanteras på terminal i mottagarland för att sen returneras?

Snacka om att bränna pengarna (Bikester)

Bikester omstartar?
Jag förstår inte

Varför mottar Bikester beställningar
Skickar någon till lagret att packa. Ringer posten, skickar till sverige, betalar frakt, hanteras på terminal i mottagarland för att sen returneras?

Snacka om att bränna pengarna (Bikester)
Fösta gången min skickades var innan bolaget officiellt var i trubbel, tror det blev officiellt dagen innan mitt paket skulle levereras till ombud. Då returnerades paketet till deras svenska transitlager, där det låg i 3 veckor tills det skickades ut till mig igen tidigare i veckan.. och sedan hejdades igen igår då.

Bikester omstartar?
Jag pratade precis med Postnord och min cykel ska ha registrerats på transporten till Göteborg från Malmö. Ej registrerat i Göteborg än.
Hon kan inte se någon indikation angående retur i deras system. So far so good!!!!

Bikester omstartar?
Snackade med Postnord och bad dem overrida returen så jag kan få mina grejer, då det nu är andra gången som Bikester (?) rycker tillbaks paketet. Dock kunde PN inte hjälpa, ordern måste komma från avsändaren.

Har svårt att se hur det gynnar Bikesters ekonomiska situation att gång på gång skicka saker och sen trigga retur innan grejerna levereras .
Kanske är det något fel med här
Ja, det här är en riktigt märklig situation.
Kanske försöker de bli av med onödiga saker?

Bikester omstartar?
Jag pratade precis med Postnord och min cykel ska ha registrerats på transporten till Göteborg från Malmö. Ej registrerat i Göteborg än.
Hon kan inte se någon indikation angående retur i deras system. So far so good!!!!

Ser din spårning också ut såhär med planerad leverans idag?
1700036326829.png

Bikester omstartar?
Mitt paket har också börjat röra sig igår igen, efter ett stillestånd från den 20/10. Flyttade sig från Lübeck till Malmö under natten.
Ingen indikation om retur än, hämtas hos ombud i Umeå imorgon enligt appen. Det här var småprylar för <1k totalt.

Bikester omstartar?
Mitt paket, också bara smått för 500-ingen, har kommit till min lilla håla nu men inväntar automatisk retur, pausat klarna pga lev. Problem... tar det vidare från där.

Bikester omstartar?
Oj! Trodde jag inte..

"Hej Jimmy,

Tack för ditt mejl.

Jag beklagar för detta. Vi kunde inte avbryta pga insolvensförfarandet men ni kan låta paketet vara så går det i retur automatiskt.

Med vänliga hälsningar,
Caroline"

Bikester omstartar?
Fösta gången min skickades var innan bolaget officiellt var i trubbel, tror det blev officiellt dagen innan mitt paket skulle levereras till ombud. Då returnerades paketet till deras svenska transitlager, där det låg i 3 veckor tills det skickades ut till mig igen tidigare i veckan.. och sedan hejdades igen igår då.
Är det samma paket som gått i retur 2 ggr altså?

Då kan det ju vara nåt random strul med själva försändelsen.
Sånt där har man ju råkat ut för även från butiker som inte har problem.

Bikester omstartar?
Jag har gett upp hoppet, för nu.
De saker som lockar till köp, konstateras ideligen vara omöjliga att tillhandahålla! Ändå envisas man med att annonsera om dem?
I övrigt är det inte så många bra priser längre..

Bikester omstartar?
Är det samma paket som gått i retur 2 ggr altså?

Då kan det ju vara nåt random strul med själva försändelsen.
Sånt där har man ju råkat ut för även från butiker som inte har problem.
Japp, andra vändan nu. Har dock varit i kontakt med Postnord båda gångerna men de hänvisar till avsändaren. Och där kanske det inte finns ngn överdriven pepp att hantera en bokningsmiss (om det är det det rör sig om) just nu. Å andra sidan hanterar Bikester ju inga returer, så den kanske går ut igen, ad infinitum.

Har ett annat sånt ärende med PN där jag i sensomras returnerade en produkt till ett bolag som sedan inte hämtade ut paketet i tid, det gick i retur till mig. För att jag skulle få hämta ut det ville ombudet att jag skulle betala en avgift för icke uthämtat paket, detta ville jag inte så jag sade att då kan de behålla paketet och lösa det med mottagaren. Berättade för mottagaren om detta, fick pengarna tillbaks och så var returen klar för både mig och dem. men inte för PN, som fortfarande skickar paketet fram och tillbaks mellan Ängelholm och Göteborg. Jag har inget intresse att betala för att lösa ut det, och mottagaren kan inte lösa ut det i Göteborg då det av någon anledning står i mitt namn nu. Senast förra veckan hade jag en dag fått 44 brevavier i brevlådan, och denna veckan kom det ett lass med 24 st. Ringde dem och hotade med att anmäla dem för trakasserier, får se om de skärper sig nu.

Bikester omstartar?
Ang Addnature som enligt uppgift har samma ägare som Bikester - idag kom mail om stor "Black Friday rea", eller är det KK utförsäljningen som drar igång?

Känns sådär att "fynda" lite dyrare grejor om man inte vet förutsättningar för reklamation / garanti framöver

Bikester omstartar?
Ang Addnature som enligt uppgift har samma ägare som Bikester - idag kom mail om stor "Black Friday rea", eller är det KK utförsäljningen som drar igång?

Känns sådär att "fynda" lite dyrare grejor om man inte vet förutsättningar för reklamation / garanti framöver

Ägaren Interstores GmbH verkar köra vidare som vanligt. Förra veckan hittade jag en jobbannons för en cykelmekaniker hos fahrrad.de (som är Bikesters tyska lager). Tror att chansen är hög att de får en ny ågare. Jag skulle dock bara köpa med kreditkort (Klarna är också säker). Och om de konkar går garanti genom tillverkaren.

Bikester omstartar?
Om det nu inte är märke som bara bikester säljer så ska du ha rätt och reklamera en produkt hos någon annan återförsäljare av märket.
Hos många märken kan man även göra reklamationer direkt till dom.

Bikester omstartar?
Klarna swishade nyss tillbaks pengarna för min Bikester-order som hamnat i en oändlig returloop. Så det verkar gå att reklamera även förskottsbetalda köp, vilket jag inte trodde.
Nu order lagd, håller tummarna ?

Bikester omstartar?
Ska man chansa på Bikester nu så är det nog bra att så fall beställa saker med lite risk för behov av retur. Kanske inte bra läge att testa något nytt klädmärke tex

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Som sagt:
1700731274818.png

Bannern är nu utbytt på startsidan:
1700731312708.png

Med en fet varning på produktsidan. "Köp på egen risk". Men inga kommentarer om att returer inte hanteras (om det inte ligger undangömt någonstans)
1700731364137.png

Tillbaka
Topp