Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Särskilt som att all IP för Vitus och Nukeproof (och Ragley) är sålda till Mike Ashley/Fraser Group som inte har ett dugg med Spobike att göra.

Mike Ashley tar varumärken och gör billiga ”kopior” med loggan på, så NP och Vitus kan man tyvärr räkna bort. Kommer bli typ Biltema cyklar om jag förstått saken rätt.

Bikester omstartar?
Men vore det inte kul om dom tog över? Då skulle vi få ännu bredare sortiment på svenska marknaden.

Tänk om jag egentligen vill köpa Syncros, jag bara inte fattar det än.

Visa bilaga 684880
that is called wishful thinking
No matter who brought them, they will NOT have anywhere near the same assortment as the Bikester pre-bankruptcy since only stock, IP, and brands were purchased. Not the logistics or purchasing power that made the Internetstores webshop so well diversified or the logistics so efficient.
Assuming that WeSport is behind the purchase, once the Swedish stock has been sold off, expect nothing more than Spobik, Cykelkraft etc... offering with the Bikester branding skinned on top of it
And Addnature will be nothing but than OutdoorExperten with a different color scheme website.
If WeSport wanted to increase its offering, it could do it without spending any money purchasing Addnature AB.

Bikester omstartar?
that is called wishful thinking
No matter who brought them, they will NOT have anywhere near the same assortment as the Bikester pre-bankruptcy since only stock, IP, and brands were purchased. Not the logistics or purchasing power that made the Internetstores webshop so well diversified or the logistics so efficient.
Assuming that WeSport is behind the purchase, once the Swedish stock has been sold off, expect nothing more than Spobik, Cykelkraft etc... offering with the Bikester branding skinned on top of it
And Addnature will be nothing but than OutdoorExperten with a different color scheme website.
If WeSport wanted to increase its offering, it could do it without spending any money purchasing Addnature AB.
I think it's called irony.

Bikester omstartar?
Tittade igenom Wesports. Hur hänger det ihop egentligen?

Freeride verkar ägas till 51% av Wesports och mig veterligen är Freeride o Happyride starkt kopplade till varandra. Så Bikester kommer alltså möjligen hamna i samma koncern som Happyride då eller?
1710150640736.png

Bikester omstartar?

Freeride verkar ägas till 51% av Wesports och mig veterligen är Freeride o Happyride starkt kopplade till varandra. Så Bikester kommer alltså möjligen hamna i samma koncern som Happyride då eller?
Visa bilaga 685516
Då kanske man kan PM:a moderatorerna direkt för att få en rabattkod? ?

Bikester omstartar?

Visa bilaga 685516
Det är ju ändå lite spännande, allt värdeskapande med happy är ju i mina ögon från användarna på forumet. Jag hoppas att moderatorerna/admin/forumvärd får en slant för besväret.

Bikester omstartar?
Det är ju ändå lite spännande, allt värdeskapande med happy är ju i mina ögon från användarna på forumet. Jag hoppas att moderatorerna/admin/forumvärd får en slant för besväret.
Ett par strumpor, har jag för mig de brukar säga att de får ?
(utöver makten att godtyckligt editera och ta bort inlägg, stänga trådar, varna och stänga av användare, etc.)

Bikester omstartar?

Visa bilaga 685516
Intressant, på vilket sätt är Freeride o Happyride starkt kopplade till varandra? Jag trodde att Happyride drevs helt av ideella och icke kommersiella intressen.

Bikester omstartar?
Det finns ingen "lätthittad" information på Happyride som visar att sajten ägs av ett kommersiellt företag. Så jag jag har utgått från att den drevs ideellt och att det inte finns kommersiella intressen i bakgrunden. Nu vet man inte om exempelvis tester är objektiva, om inlägg modereras för att de inte passar ägarnas intressen etc.

Bikester omstartar?
Lätthittad och lätthittad, jag tycker nog ändå man varit öppen om det. Det nämns ju även under innrhållspolicy, integritetspolicy, etc, att det är Freeride AB som äger sajten. De tester/artiklar som är sponsrade brukar oftast framgå, osv.
Att WeSports ägde Freeride var dock en nyhet för mig, men jag tror inte det är vanligt att hela ägarstrukturen uppåt brukar redovisas direkt på en sajt, utan det är nog bara första steget som är vanligt.

Bikester omstartar?
Det finns ingen "lätthittad" information på Happyride som visar att sajten ägs av ett kommersiellt företag. Så jag jag har utgått från att den drevs ideellt och att det inte finns kommersiella intressen i bakgrunden. Nu vet man inte om exempelvis tester är objektiva, om inlägg modereras för att de inte passar ägarnas intressen etc.
Happyride drivs ju som vilken annan journalistisk produkt som helst. Köpta/sponsrade artiklar är rätt tydligt märkta, medans redaktionens egna artiklar står de för själva.

Foruminnehållet däremot är ju inte styrt på något sätt.

Bikester omstartar?
Har aldrig vad jag kan komma på blivit modererad på forumet. Har vid ett par tillfällen fått tillsägelser om att släppa diskussioner som malt på för länge och vid något tillfälle fått en politikvarning. Och jag har ändå skrivit ett och annat inlägg på forumet. Har inte heller märkt av någon innehållsmoderering i form av t.ex. inlägg som försvunnit eller redigerats p.g.a. att något visst märke nämnts i negativa ordalag.

Så, min gissning är att forumet inte modereras med hänsyn till ägarna.

Bikester omstartar?
mm, det stämmer men just nu kan jag inte enkelt hitta information om ägare osv.
Jag har för mig att det funnit mer men jag kan inte hitta det.

En "Om Happy" är vad jag hade förväntat mig eller om man vill göma det under FAQ

Bikester omstartar?
mm, det stämmer men just nu kan jag inte enkelt hitta information om ägare osv.
Jag har för mig att det funnit mer men jag kan inte hitta det.

En "Om Happy" är vad jag hade förväntat mig eller om man vill göma det under FAQ
Den informationen finns i ett inlägg tre steg ovanför ditt:

Bikester omstartar?
Den informationen finns i ett inlägg tre steg ovanför ditt:

Ja, under policy finns det lite ja men om det är lätt hittat får någon annan svara på. Jag förväntar mig i alla fall en "Om happy" i menyn.

Bikester omstartar?
Det är sant, det finns under exempelvis integritetspolicy. Men det är inte första stället man letar på om man vill se vad sajten har för bakgrund och ägare. Som ovan, en "Om" flik hade varit tydligare. Det finns säkert många registrerade medlemmar som varit med från den tiden då sajten var ideell, och som missat att den fått företag som ägare.

Bikester omstartar?
Det är sant, det finns under exempelvis integritetspolicy. Men det är inte första stället man letar på om man vill se vad sajten har för bakgrund och ägare. Som ovan, en "Om" flik hade varit tydligare. Det finns säkert många registrerade medlemmar som varit med från den tiden då sajten var ideell, och som missat att den fått företag som ägare.
Om man varit "periodare" så kan det säkert ha gått en förbi. Om man hängt här ganska regelbundet tror jag det är mindre sannolikt, i alla fall om man haft något intresse för det och om man hängt på forumet. Har för mig att det var en del diskussioner i samband med namnbytet och att det då var tämligen uppenbart att det också var ett ägarbyte involverat.

Bikester omstartar?
Om man varit "periodare" så kan det säkert ha gått en förbi. Om man hängt här ganska regelbundet tror jag det är mindre sannolikt, i alla fall om man haft något intresse för det och om man hängt på forumet. Har för mig att det var en del diskussioner i samband med namnbytet och att det då var tämligen uppenbart att det också var ett ägarbyte involverat.
Jag har varit på happy under perioder, men borta längre perioder så jag har missat ägarbytet. Men om man vill veta om det finns ägarintressen bakom, så är det lättare att ha en "om" flik, med en tydlig presentation av sajten och ägare.

Bikester omstartar?
Ja, under policy finns det lite ja men om det är lätt hittat får någon annan svara på. Jag förväntar mig i alla fall en "Om happy" i menyn.
Håller med, jag letade först också efter en ”Om oss” (det finns ju en ”Kontakta oss”), sedan fanns ju mycket av infon under policies. Men det skulle vara tydligare med en ”Om oss”.

Bikester omstartar?
Jag har varit på happy under perioder, men borta längre perioder så jag har missat ägarbytet. Men om man vill veta om det finns ägarintressen bakom, så är det lättare att ha en "om" flik, med en tydlig presentation av sajten och ägare.
Hör av dig till redaktionen om du verkligen vill ha en om-flik. Det lär inte hända om ingen pratar med dem.

Bikester omstartar?
Hör av dig till redaktionen om du verkligen vill ha en om-flik. Det lär inte hända om ingen pratar med dem.
Som nedan, lite får de själva göra för att följa praxis. Som en sektor kollega som har en "Om sajten" och där tydligt säger att man driver sajten tillsammans med ett företag som in sin tid har en "Om företager" flik.

Bikester omstartar?
Som nedan, lite får de själva göra för att följa praxis. Som en sektor kollega som har en "Om sajten" och där tydligt säger att man driver sajten tillsammans med ett företag som in sin tid har en "Om företager" flik.
Jag tänkte bara att om det beror på slarv / okunskap att det inte finns en om-flik kan man ju faktiskt påtala problemet. Det går ungefär lika snabbt som att skriva inlägg i den här tråden. Om de inte tjyvläser i tråden då.
Nu lämnar jag det här ämnet.

Bikester omstartar?
Det måste vara därför som alla inlägg som är negativt inställda till Rawbike bara försvinner. Eller?

Bikester omstartar?
Ja, det hade nog varit ett mer "logiskt" ställe att ha informationen på.

Sen tror jag inte att informationen lades där den lades i någon sorts illvilligt försök att gömma den.

Tillbaka
Topp