Biketown.se / tcm cykel pålitliga internetbutiker?

Misstänker att boven heter DHL.
Beställde från Bike24.com för en månad sen. Bike24.com brukar alltid funka felfritt men DHL lyckades strula till det något oerhört .
Tog lite drygt 1.5 vecka innan prylarna kom.
Då hade mitt paket valsat runt i Sverige i 10 dagar varav en dag var bokad för leverans men inte kom dom.....
Oftast hade paketet åkt runt mellan olika bilar och depån i Västberga...
I mitt fall denna gång var det TCM inte DHL. Men det har hänt från andra leverantörer har dhl strulat.

I mitt fall verkar det också vara TCM som är felet, eftersom ingen bekräftelse på skickat paket ännu kommit, och aktuell orderstatus vid inloggning till mina sidor sedan onsdag 6/7 fortfarande står som "Mottagen" endast. Har betalat med kort och pengarna har gått från reserverade till transaktion sedan flera dagar tillbaka.

Och så står det på hemsidan "Vi svarar alltid inom 24h timmar, alla helgfria vardagar." Det stämmer absolut inte! Kommer avregistrera kontot där inom kort.

Senast redigerad av en moderator:
I mitt fall verkar det också vara TCM som är felet, eftersom ingen bekräftelse på skickat paket ännu kommit, och aktuell orderstatus vid inloggning till mina sidor sedan onsdag 6/7 fortfarande står som "Mottagen" endast. Har betalat med kort och pengarna har gått från reserverade till transaktion sedan flera dagar tillbaka.

Och så står det på hemsidan "Vi svarar alltid inom 24h timmar, alla helgfria vardagar." Det stämmer absolut inte! Kommer avregistrera kontot där inom kort.
Bra inställning. Har du ringt dom? Det är ju högtryck på sommaren plus semester.

För griniga gubbar med krav kan jag säga att min bike24order är uppe i snart två fulla arbetsdagar utan att ändras alls.

Bra inställning. Har du ringt dom? Det är ju högtryck på sommaren plus semester.

För griniga gubbar med krav kan jag säga att min bike24order är uppe i snart två fulla arbetsdagar utan att ändras alls.
Nej jag är inte grinig, framför bara kritik. Och jag har inte ringt ännu. Tänkte det vore mindre störande under deras högtrycksarbete att använda mail som dom kan läsa och besvara när tillfälle passar mellan alla pakethanteringar. Tyckte bara det var dålig information från deras sida när dom skriver så förtroendeingivande om att dom hör av sig "utan dröjsmål" vid förseningar och beskriver sina snabba leveranstider och svarstider i köpvillkoren.

Senast redigerad av en moderator:
Nu fick jag äntligen svar på mail från TCM om att lagersaldo på en av delarna var felaktigt och går ej att leverera för tillfället. Så jag valde att avbeställa ordern. Dåligt att det skulle behöva ta 7 dygn från beställning att få reda på det... ?

Beställde latex. 10 dagar senare kom en låda med 4 butylslangar. Återstår att se hur de hanterar det hela. Gissar att de hade skrivit fel i beskrivningen.

Fyndade ett par Shimano 105-reglage på Biketown i somras (billigast i EU just då enligt min research). Leveransen var inte jättesnabb, men annars var allt tipp topp.

Tcm cykel var bra, fick bra service.
Det var när paketet hamnade hos postmord som det blev svajjigt.
Paketet skickades från Söderhamn och skulle till Hudiksvall, alltså 5 mil men postmord tyckte att det vore trevligt att låta min nya cykelhjälm bli lite berest först med omvägar på ganska VÄLDIGT många mil och sorteringsstationer, har inte kommit upp i de miltalen med den själv än!

Jag har handlat en del från TCM och tycker dom är bland det absolut bästa. Bra priser och bra sortiment, en beställning skickas snabbt från lagret så man har grejerna på ett par dagar. Biketown har jag bara handlat från en gång men upplevs liknande TCM.

TCM är nu dock långsamt och skickar inte som dom lovar, troligtvist relaterat med lagerflytten. Flera, jag också, fick grejerna hem efter två veckor, men det krävdes två mejl med svar "skickar imorgon eller dagen efter" som inte hände.

TCM är nu dock långsamt och skickar inte som dom lovar, troligtvist relaterat med lagerflytten. Flera, jag också, fick grejerna hem efter två veckor, men det krävdes två mejl med svar "skickar imorgon eller dagen efter" som inte hände.
Har lite samma erfarenhet nu så här 1 år senare. Tycker det är lite segt att en frakt från DHL skapas nästan på direkten. Allting är i lager och i och med att jag fick information om frakt från DHL, så tänkte jag att paketet är skickat.
Så är inte fallet, först så skall delarna skickas till en uppsamlingsplats och sedan skickas till mig med den redan bokade frakten.
Bra priser från TCM, men frakten känns just nu lite seg. Hade jag beställt från R2 så hade jag fått paketet idag. Paketet från TCM har inte skickats ännu.

Har lite samma erfarenhet nu så här 1 år senare. Tycker det är lite segt att en frakt från DHL skapas nästan på direkten. Allting är i lager och i och med att jag fick information om frakt från DHL, så tänkte jag att paketet är skickat.
Så är inte fallet, först så skall delarna skickas till en uppsamlingsplats och sedan skickas till mig med den redan bokade frakten.
Bra priser från TCM, men frakten känns just nu lite seg. Hade jag beställt från R2 så hade jag fått paketet idag. Paketet från TCM har inte skickats ännu.
Om jag förstått det rätt så gör dom som en del andra. Om hela beställningen finns i lager, lokalt eller på huvudlagret, så allokeras delarna till din order. När det är godkänt så bokas frakten och man skriver ut en plocklista. Saknas varan lokalt så görs beställningen från huvudlagret med leverans en gång i veckan.

Om jag förstått det rätt så gör dom som en del andra. Om hela beställningen finns i lager, lokalt eller på huvudlagret, så allokeras delarna till din order. När det är godkänt så bokas frakten och man skriver ut en plocklista. Saknas varan lokalt så görs beställningen från huvudlagret med leverans en gång i veckan.
Det är svårt som handlare att ha lagerutrymme för alla delar, så är det.
Man kan redovisa det olika och skapa fraktsedel under en annan del av ordergången också.
Bikester redovisar olika leveranstider på sin hemsida beroende vilket lager som de ligger i, då kan man ta hänsyn till det. Man kan ha ett annat avtal med det externa lagret, så de skickar till kunden direkt.
När frakten är bokad, då tolkar i alla fall jag det som att paketet står klart för att skickas.
Det finns nog inget egenvärde i att skicka till en uppsamling jämfört med att skicka till kunden direkt.

Inga problem egentligen, men det är bra att känna till så man kan ta hänsyn till det.

Både Biketown och Spobik kör med fejklager. Det står på hemsidan att de har en vara i lager men sen beställer den ändå. I somras kom inte mitt däck till cykelsemestern. Och nu är en julklapp väldigt sen, skylls fortfarande på någon lagerflytt, i tråden omnämns ju den flera månader senare. Tänker inte handla mer av Wesports.

Både Biketown och Spobik kör med fejklager. Det står på hemsidan att de har en vara i lager men sen beställer den ändå. I somras kom inte mitt däck till cykelsemestern. Och nu är en julklapp väldigt sen, skylls fortfarande på någon lagerflytt, i tråden omnämns ju den flera månader senare. Tänker inte handla mer av Wesports.
Biketown kör lite blandat. Brukar få väldigt snabba leveranser om den finns i butikslager i Falun. Om det inte finns i lager utan står bara som "Huvudlager" (eller vad det nu än står) så skickas det från Spobik.

I alla fall det som jag beställt.

Beställde från biketown häromveckan och en skum sak hände. I min paketapp dök det upp att paket förbereddes från både tcm och biketown. När väl paketet skickades försvann tcm-paketet. Slump att ett felaktigt kollinr knöts till mig samtidigt som jag beställt eller delar de kanske lager?

Tillbaka
Topp