Bilförbud Formentor

Bilförbud Formentor
Ha ha!

Jag har aldrig stavningskontroll. Men jag trodde jag rättade stavfelet innan jag postade.

Tycker T och R är för nära varandra. Samma sak med alla bokstäver e.g. ?

Bilförbud Formentor
Tumskruvarna dras åt för massturismen. Bofasta har fått nog. Snackas om vägen mellan Selva och Tankstelle också, där har man haft någta incidenter.

Bilförbud Formentor
JLarsson sa:
Tumskruvarna dras åt för massturismen. Bofasta har fått nog. Snackas om vägen mellan Selva och Tankstelle också, där har man haft någta incidenter.
Cyklingen där är ju definitivt massturism, men du inkluderar inte det gissar jag när du säger massturism?

Bilförbud Formentor
JLarsson sa:
Stervelo sa:
JLarsson sa:
Cyklingen där är ju definitivt massturism, men du inkluderar inte det gissar jag när du säger massturism?

Vi har nog olika definitioner på ordet massturism
Massturism brukar definieras som tusentals människor som åker till samma ställe, samma tid varje år. Vad gör cyklister på Mallis tycker du?

Du menar turister i bil helt enkelt. Skönt att du sitter på en högre häst än alla andra. Bara inse att vi också är ett problem, om något mindre än bilister. Flyga dit och cykla är ju att ta allt gott som cykling är och pissa bort det med flygresan. Men, jag gillar att hojja där ändå, men några hjältar är vi inte. Undrar hur många år till det går? 5? 10? Sen är det finito, vi får cykla på hemmaplan, semestra på hemmaplan.

Bilförbud Formentor
Stervelo sa:
JLarsson sa:
Stervelo sa:
JLarsson sa:

Du menar turister i bil helt enkelt. Skönt att du sitter på en högre häst än alla andra. Bara inse att vi också är ett problem, om något mindre än bilister. Flyga dit och cykla är ju att ta allt gott som cykling är och pissa bort det med flygresan. Men, jag gillar att hojja där ändå, men några hjältar är vi inte. Undrar hur många år till det går? 5? 10? Sen är det finito, vi får cykla på hemmaplan, semestra på hemmaplan.

Jag håller inte med dig. Om 10 år har vi medelhavsklimat här och Mallis är öken.

Bilförbud Formentor
JLarsson sa:
Stervelo sa:
JLarsson sa:
Stervelo sa:
JLarsson sa:

Jag håller inte med dig. Om 10 år har vi medelhavsklimat här och Mallis är öken.
Det är helt ok, men om du har en egen defintion av massturism så förstår ingen vad du skriver helt enkelt.

Om vi har medehavsklimit här så har vattennivån i haven stigit många många meter. Jag bor på en kulle, runt 40 meter över havet, jag år väl köra båt till huset då.

Sist vi hade så här mycket CO2 i atmosfären, då var vattennivån 80 meter högre, minns inte hur många grader varmare det var. CO2n gick ner på några tusen år, det tog hundra tusen år innan vattennivån var tillbaka. Nam nam.

Folk är rädda för meteoriter som ska slå ner, men vi har en tyst mördare mitt bland oss som vi struntar helt i. Jag med, jag har flugit till centraleuropa fyra gånger i år redan.

Trots att jorden och solen är i ett "kallt" tillstånd, inte medel eller varmt, och tempen stiger ändå, vad pysslar vi med? Vi beter oss som strutsar. Ganska sjukt faktiskt. 80% av människor uppger att klimatfrågan är deras största oro. Men, partier som bryr sig om det får inga röster. Hur konstigt är inte det?

Tillbaka
Topp