Biltema är bäst!!!

Biltema är bäst!!!
Javisst men smileysarna kan ju missbrukas något enormt eftersom man kan säga saker man faktiskt menar och slippa undan och därför är jag inte kompis med dom. Låt mig demonstrera med ett exempel..

Hörrö din j%#"a k%&su%#"%! Vad i he"%#¤* snackar du om? Jag ska k¤"#%a dig i fo#"%%&"¤#n om du inte stoppar upp dina fö¤%¤"!%"e v-bromsar så långt upp i re"#¤m att dom aldrig mer ser ljuset! ;)

Där har vi en väldigt missbrukad smiley och jag har visat att allting bara var på skoj och jag behöver inte ta något som helst ansvar för innehållet. Skönt..

Sen blir ju iaf ironi roligare om man inte alls förklarar sig men ibland kan det ju vara på sin plats ibland så att inte någon tar illa vid sig.

Är det bara jag som fastnar ett par minuter bland biltemas plastmodeller av gamla konstiga båtar och bilar varje besök?

edit: Eftersom jag skrev "saker som man faktiskt menar" så kanske jag skulle lagt till att jag inte menade något i exemplet..

edit2: ;)

edit3: stvafle

Senast redigerad av en moderator:
Biltema är bäst!!!
Om man inte menar det som man faktiskt har sagt, inklusive smileyn då - som också är ett relativt nytt inslag - utan igentligen vill förmedla ett annat budskap än det som står att läsa, eller igentligen som läsaren tolkar budskapet, så börjar det bli besvärligt.

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta".

Jag brukar ledsna rätt fort på sådana inlägg och låter bli att läsa dom.

Ibland hettar diskussionen till men det är ok tycker jag så länge man håller sig till sak och inte person.

Ibland missförstår man varandra. Ibland är det ett skämt, ibland något mera alllvarligt. Det hör till och brukar gå att reda ut.

Håller med att smileysarna kan vara svåra ibland. Det finns någon definition av vad dom betyder ute på nätet någonstans men exakt hur den ser ut vet jag inte. Något man kanske borde ta reda på!

Biltema är bäst!!!
Min tjej har varit väldigt kräsen vad gäller sadlar, vi har provat det mesta, Flight, Velo, San Marco... Och när jag köpte en Biltema-sadel för 90:- så blev hon helt lyrisk. BÄSTA sadeln någonsin, med reflex bakpå å allt. Tack, Biltema.

Biltema är bäst!!!
Masken Jansson Skrev:
-------------------------------------------------------
> Flight, Velo, San Marco...

Är inte sadlarna från Biltema Velo-sadlar? det är iaf min =)

Biltema är bäst!!!
Jag jämförde mitt framdäck av märket Nokia med polarens från Biltema.
Hans dubb var helt utslitna medan jag har helt ok med dubbar kvar ,och vi har cyklat ungefär lika mycket i vinter.
Till saken hör att jag är inne på min tredje vinter på dubbdäcken och olarens är nya för i år.

Senast redigerad av en moderator:
Biltema är bäst!!!
Såg denna på båten hem:

image.jpeg

Biltema är bäst!!!
Såg denna på byggahus där TS frågade vad det var för något. Det hade suttit där orört i två år.

Svar: det är ett patronfitret på tappvattenledningen (dricksvatten) som ska bytas en gång i månaden...

Mums.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    38.1 KB · Besök: 36
Biltema är bäst!!!
X-Trail 27,5" 27 växlar

3999:-

Mountainbike med 27,5-tums hjul och lättviktsram av aluminium. Bra instegscykel för dig som vill börja träna mountainbike. Passar lika bra på landsvägen som i skogen. Med skivbromsar och dämpad framgaffel från Suntour. Rakt styre ger bra balans och kontroll. Förberedd för skärmar.

Ram: Aluminium
Hjulstorlek: 27,5"
Ramhöjd: 45 cm
Framgaffel: Dämpad
Växlar: 27
Framväxel: Shimano Altus
Bakväxel: Shimano Altus
Växelreglage: Shimano Altus
Vevparti: Aluminium
Vevlager: Kapslat
Styrlager: Aluminium
Styre/styrstam: Aluminium
Frambroms: Skivbroms hydraulisk, Shimano
Bakbroms: Skivbroms hydraulisk, Shimano
Kedja: KMC
Fälg: Dubbelbottnad, aluminium
Framlyse: –
Baklyse: –
Färg: Svart
Vikt: 14,8 kg
Övrigt: Kedjeskydd, ringklocka och reflexer.

Biltema är bäst!!!
Näääää du har hittat lyxmodellens spec.

Det verkar vara:
X-Country 26" 21 växlar
En fulldämpad mountainbike med justerbar fram- och bakfjädring samt Shimano Tourney-växlar. Lättviktsram av aluminium/stål. Förberedd för skärmar.
2699:-
Ram: Aluminium/stål
Hjulstorlek: 26"
Ramhöjd: 46 cm
Framgaffel: Dämpad
Växlar: 21
Framväxel: Shimano Tourney
Bakväxel: Shimano Tourney
Växelreglage: Shimano RevoShift
Vevparti: Aluminium
Vevlager: Kapslat
Styrlager: Stål
Styre/styrstam: Aluminium
Frambroms: Fälgbroms
Bakbroms: Fälgbroms
Kedja: KMC
Fälg: Dubbelbottnad, aluminium
Framlyse: –
Baklyse: –
Färg: Svart
Vikt: 15,5 kg
Övrigt: Ringklocka, reflexer.

Edit: la till priset

Senast ändrad:
Biltema är bäst!!!
Kaijan sa:
Jag jämförde mitt framdäck av märket Nokia med polarens från Biltema.
Hans dubb var helt utslitna medan jag har helt ok med dubbar kvar ,och vi har cyklat ungefär lika mycket i vinter.
Till saken hör att jag är inne på min tredje vinter på dubbdäcken och olarens är nya för i år.

Fet kompis?

Tillbaka
Topp