Biltema cykel / Crescent

Biltema cykel / Crescent
Nackdelen med att köpa ifrån tex bike-discount är att jag vill kunna titta på cykeln innan jag köper den, Tex skulle något vara trasigt eller gå sönder precis när man köpt den så är det ju skit att skicka tillbaka och hålla på med sådana saker. Eller så är kanske storleken rent av helt fel.

Biltema cykel / Crescent
Bike discount är mycket duktiga på att hantera reklamationer. Om det är små saker som går sönder så brukar det gå att ordna utan att skicka tillbaka cykeln. Det ordnar det med hjälp av svenska verkstäder.

Om något händer med en biltema cykel så skickar de en till en cykelverkstad också, så jag ser egentligen ingen skillnad på biltema och fultysk. Köper man cykeln hos en riktig cykelhandlare som har egen verkstad så, visst det är skillnad i hur de hanterar reklamationer.

Om du har köpt fel storlek så måste du självfallet skicka tillbaka. Därav är det bättre att kolla noga innan man köper vad man skall ha. Att gå in hos en lbs och köpa cykel efter deras rekommendationer är inte alltid säkert, de säljer vad de har hemma snarare än vad som är rätt om det finns en konflikt. Med biltemas storleksutbud kan du nog räkna med att det blir fel.
Med vänlig hälsning,
Magnus

Biltema cykel / Crescent
Danne84 skrev:
-------------------------------------------------------
> Nackdelen med att köpa ifrån tex bike-discount
> är att jag vill kunna titta på cykeln innan jag
> köper den, Tex skulle något vara trasigt eller
> gå sönder precis när man köpt den så är det
> ju skit att skicka tillbaka och hålla på med
> sådana saker. Eller så är kanske storleken rent
> av helt fel.

Det är fördelen med Biltema; det finns bara en storlek så man kan inte göra bort sig. ;)

Vad bor du nånstans (hint - uppdatera profilen); kanske kan du få rekommendation på bra handlare?

Biltema cykel / Crescent
Det är just det jag jämför med, En lokal cykelhandlare med verkstad och det är ett sådant ställe jag kollar på ny cykel hos, Dom erbjuder 1års fri service och sen kan man bara komma in när man behöver ha något fixat (givetvis så kostar det) kommer att bo ca 1km ifrån dom :)

En sådan sak tycker jag betyder en hel del när man ska köpa något sådant om man inte vill fixa allt själv dvs.

Bor i Lund.

Senast ändrad:
Biltema cykel / Crescent
Din lokala cykelhandlare kommer att hjälpa dig med din fultysk också om du behöver. Inom garantitiden så betalar bike discount och efter betalar du själv. Inte jättestor skillnad, en gratisservice och svenskspråkighet är vad du får för de extra pengarna, det första är värt 500kr.
Med vänlig hälsning,
Magnus

Biltema cykel / Crescent
Såg det på deras hemsida efter att man tittat lite extra :)

Men vad säger ni om Felt Six 70? Fastnade lite för den faktiskt och blev förvånad över att det är gratis frakt.

Om det blir den så tänkte jag byta styre på den till ett "förhöjt styre" eller vad dom heter som ser ut som ett cross styre.

Biltema cykel / Crescent
Den blir nog kanon. Men innan du skaffar ett nytt styre, testa med det som följer med och se om du gillar det. Du får troligtvis en bättre sittställning med detta styre eftersom det ett högre styre ser ut att hamna alldeles för högt upp. Det kan kännas ovant till en början, men ge det ett antal timmar. Får du ont någonstans så är det nog ingen här som skulle rekommendera att höja styret som första åtgärd. Det finns flera andra inställningar att laborera med som sadelns höjd, setback och vinkel, styrstammens längd, styrets vinkel (dvs framåt- eller bakåtvinklat i des infästning mot styrstammen)

Biltema cykel / Crescent
Styret var mer en utseende grej men det blir inget köp av styre direkt, Kommer att prova det som följer med och känna lite på det. Dock vill jag gärna byta sadeln vill ha en lite mjukare :P

Annars så verkar vara en bra modell, Hydraliska bromsar för det priset är inte fel.
Var bara mekaniska på den jag tittade på hos cykelhandlaren och den låg på 4000.

Vad säger ni om en extra uppsättning hjul till dubbdäck eller det är bara onödiga pengar?

Samt vita cyklar är fina :D hehe

Föresten!

Garanti snackade vi lite om, Vilken verkstad tar på sig Wiggles garantier? Vem som hellst?

Biltema cykel / Crescent
Danne84 skrev:
-------------------------------------------------------
> Styret var mer en utseende grej men det blir inget
> köp av styre direkt, Kommer att prova det som
> följer med och känna lite på det. Dock vill jag
> gärna byta sadeln vill ha en lite mjukare :P
>
> Annars så verkar vara en bra modell, Hydraliska
> bromsar för det priset är inte fel.
> Var bara mekaniska på den jag tittade på hos
> cykelhandlaren och den låg på 4000.
>
> Vad säger ni om en extra uppsättning hjul till
> dubbdäck eller det är bara onödiga pengar?
> y
> Samt vita cyklar är fina :D hehe
>
> Föresten!
>
> Garanti snackade vi lite om, Vilken verkstad tar
> på sig Wiggles garantier? Vem som hellst?

Bättre med hård sadel och stoppade kallingar om du skall cykla lite längre.

Biltema cykel / Crescent
Jo kanske det men ändå skönt :)

Ang styre så läste jag precis att där sitter redan "Felt MTB XC riser bar: butted 6061 Aluminum 30mm rise, 9 degree bend, 5 degree up sweep 31.8mm bar bore"

Så behövs inte bytas.

Tillbaka
Topp