Biltemas nya (?) lock-on handtag - någon som testat och vill ge omdöme?

Wiciman

Aktiv medlem
Såg att Biltema nu har två olika lock-on handtag i sitt sortiment. Det billigare (49:90:-) var ingen rolig historia tyckte jag, men undrar om någon klämt på och testat den dyrare (69:90:-) modellen? Ska enligt texten vara mer ergo vilket jag är nyfiken på. Det billigare är stenhårt.

Senast ändrad:
Jag har inte sett det billigare men det för 69 fungerar som vilket som helst annat. Utom att jag föredrar med heltäckade lock istället för plugg. Det är ju inte bara Biltemas som är så

Såg att Biltema nu har två olika lock-on handtag i sitt sortiment. Det billigare (49:90:-) var ingen rolig historia tyckte jag, men undrar om någon klämt på och testat den dyrare (69:90:-) modellen? Ska enligt texten vara mer ergo vilket jag är nyfiken på. Det billigare är stenhårt.

Jag kanske är van med mjuka handtag, tyckte dessa var hårda, då utan handskar, men handskar säkert okej.
De billiga har jag inte testat.
Har visst de billiga också, tyckte inte det var någon jätteskillnad men klart lite mjukare.

Nä, jag tycker det är ok men cyklar inte så mycket med dem.

På grabbens har metallen bleknat/fått en lätt rödaktig färg, jag antar pga solen. Jag har en 25 år gammal stam som har nåt liknande.
Om man är känslig för sånt.

Använder det inte på mtb. Pga fåfänga. Det kostar väl istället 300+....

Jag kanske är van med mjuka handtag, tyckte dessa var hårda, då utan handskar, men handskar säkert okej.
De billiga har jag inte testat.
Har visst de billiga också, tyckte inte det var någon jätteskillnad men klart lite mjukare.
"hur mjuka" är dina go-to handtag? Är det mer av typen foam eller vad?

"hur mjuka" är dina go-to handtag? Är det mer av typen foam eller vad?
Typ:

1757696696174.webp

Jag har båda. Inköpta under sommaren.

Har inte cyklat så mycket pga WFH men inget att klaga på än så länge. Jag tycker inte 50-modellen är särskilt hård. Den dyrare har mer gummi och har väl lite mer compliance.

Testa!

De är ganska hårda. Gel-handskar, då funkar de för mig. Tyckte inte om metallring längst ut, la på lite marintätning utanpå metallen för att få gummi ända ut.

Tillbaka
Topp