Biltemas produkter

Biltemas produkter
Tjena!

Lägger man på ett riktigt bra vax på ramen med jämna mellanrum så blir det galet mycket enklare att hålla den ren.
Är man riktigt nördig så behandlar man den med keramiskt lackskydd, då är det verkligen bara att spola av. Där är biltemas faktiskt riktigt bra, inte så billigt för en burk som räcker till 50 ramar, men man kan passa på att lägga på bilen också, eller glasväggen i duschen, handfatet i badrummet m.m. Den fantastiskta avrinningen gör att kalk m.m. inte fastnar
Är det denna?

Isf får det bli en burk till duschväggen & cykeln :)

Biltemas produkter
Jag kör en mjuk borste från biltema för bil och mikrofiberdukar + bilvax och bilshampo. Räcker länge, gör jobbet.

Däremot har jag både ultraljudstvätt och använder kallavfettning rikligt för att få rent grejer. De sitter ju inte på cykeln då såklart.

Biltemas produkter
Är det denna?

Tjena!

Precis! Har gått ner i pris, har för mig den låg på 450:- innan.

Biltemas produkter
Är det denna?

Det finns ju en billigare (och säkert enklare) variant som även den har fått bra omdöme av bilputsare

Biltemas produkter
Det finns ju en billigare (och säkert enklare) variant som även den har fått bra omdöme av bilputsare

Tjena!

Bra också, men sitter inte lika länge. Fast tar ju bara några sekunder att lägga på. Däremot vet jag inte hur bra det är om det sprider sig på däck, skivor m.m.

Biltemas produkter
Tjena!

Precis! Har gått ner i pris, har för mig den låg på 450:- innan.
Verkar ju vara en hyvens blandning. Lite teflonspray på det.
IMG_2383.png

Biltemas produkter

Deras plastfilm är helt okej att skydda ramen med, lite pill och klippa för att få det att sitta snyggt runt böjar och annat ojämnt som ramen är.

Biltemas produkter
Det mesta dom har i cykelväg är tyvärr rätt kasst, men bättre än ingenting. Dock är jag rätt nöjd med deras stora och billiga cykelväskor som jag antagligen packat 100-tals ton (totalt sett) mat i, och har en sadel från dem också.

Annat på biltema som kan vara värt att köpa, är deras tryckluft på burk.
Underskattat vid rengöring, t.ex. för att blåsa bort vattenrester på svåråtkomliga ställen(växlar, vevar, bromsar) och billigt jämförelsevis.

Är lätt att hitta bättre och mer prisvärd allround-olja, rengöring, och verktyg.
Konkurrenskraften, som jag ser det, har dom i cykelväskor och tryckluft. Om man nu är ute efter billigt och helt ok.

Biltemas produkter
Är lätt att hitta bättre och mer prisvärd allround-olja, rengöring, och verktyg.
Åtminstone ett verktyg som jag själv + andra här har sedan många år och är nöjda med är Biltemas vajerklippare, den är riktigt bra till både vajrar och höljen
1

Endast 129 SEK och med 10 års garanti https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/saxar/specialsaxar/vajerklippare-2000022429
Den säljs även under annat namn för MKT högre pris (>525 SEK!),
du får gärna tipsa om bättre och mer prisvärt alternativ till den.

Jag är även sedan många år en nöjd användare av Biltemas insexnyckelsats,
även den med 10 års garanti och ett pris på endast 109 SEK
Även till den får du gärna tipsa om bättre och mer prisvärda alternativ.

Senast ändrad:
Biltemas produkter
De här skärmarna har jag ganska bra erfarenheter av:
Jag med. Och köper man två par kan man nita ihop hur långs skärmar som helst.
Begränsningen ligger i bredden men upp till 40 mm däck funkar de kanon.
(eller ja, de för 28” har jag erfarenhet av)

Biltemas produkter
Åtminstone ett verktyg som jag själv + andra här har sedan många år och är nöjda med är Biltemas vajerklippare, den är riktigt bra till både vajrar och höljen
1

Endast 129 SEK och med 10 års garanti https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/saxar/specialsaxar/vajerklippare-2000022429

Jag är även sedan många år en nöjd användare av Biltemas insexnyckelsats,
även den med 10 års garanti och ett pris på endast 109 SEK
Även till den får du gärna tipsa om bättre och mer prisvärda alternativ.
Tack för dom tipsen, HåkanC! Kände ej till.(y)

Biltemas produkter
Jag med. Och köper man två par kan man nita ihop hur långs skärmar som helst.
Begränsningen ligger i bredden men upp till 40 mm däck funkar de kanon.
(eller ja, de för 28” har jag erfarenhet av)
Får erkänna att jag missade den också. Har ju t.o.m den stänkskärmen på en av mina cyklar. Fick borra ett litet hål, för att få den till att funka.

Biltemas produkter
Tack för dom tipsen, HåkanC! Kände ej till.(y)
Det har blivit många trådar med tips om bra prylar på Biltema och andra lågprishandlare
En av de första startades av proffsmekanikern @GurraG

Biltemas produkter
1

10år garanti hade jag missat helt. Min blev kass långt tidigare än så. Undrar om dom gått med på ett byte ifall man sparar kvittot

Biltemas produkter
10år garanti hade jag missat helt. Min blev kass långt tidigare än så. Undrar om dom gått med på ett byte ifall man sparar kvittot
Det är tyvärr en ganska så begränsad garanti
"Garantitiden räknas från ursprungligt inköpsdatum mot uppvisande av kassakvitto. Om en vara under garantitiden går sönder på grund av tillverknings- eller materialfel reparerar eller alternativt byter vi ut den. Om varan inte längre finns i vårt sortiment erbjuder Biltema en lämplig ersättningsvara. Det är Biltema som avgör vad som är en lämplig ersättningsvara.

I övrigt följer vi konsumentköplagens regler och tillämpningsområden. Biltema ansvarar inte för förlust i näringsverksamhet. Kassa-kvittot gäller som garantibevis.
"

Men jag tycker ändå att det är bättre än köpa vajerklipparen för över 4ggr mer (>525 SEK!) utan (den begränsade) 10 års garantin.

Biltemas produkter
Det är tyvärr en ganska så begränsad garanti
"Garantitiden räknas från ursprungligt inköpsdatum mot uppvisande av kassakvitto. Om en vara under garantitiden går sönder på grund av tillverknings- eller materialfel reparerar eller alternativt byter vi ut den. Om varan inte längre finns i vårt sortiment erbjuder Biltema en lämplig ersättningsvara. Det är Biltema som avgör vad som är en lämplig ersättningsvara.

I övrigt följer vi konsumentköplagens regler och tillämpningsområden. Biltema ansvarar inte för förlust i näringsverksamhet. Kassa-kvittot gäller som garantibevis.
"

Men jag tycker ändå att det är bättre än köpa vajerklipparen för över 4ggr mer (>525 SEK!) utan (den begränsade) 10 års garantin.
Får se hur många år min 4ggr dyra klippare håller.
Först då får man se.
Tror kanske inte det blir några 4ggr så länge.

Biltemas produkter
Letar efter biltemaprodukt som rostskyddar utemöbler, tips emottages tacksamt:
De av mina utemöbler där jag för många år sedan målade stålet med
är fortfarande rostfria.

Biltemas produkter
De av mina utemöbler där jag för många år sedan målade stålet med
är fortfarande rostfria.
Tackar. Hoppas få bort rosten som redan bildats med häxans rostborttagning och aluminiumfolie.

Biltemas produkter
Godmorgon! Jag tänkte kanske ta en sväng förbi Biltema idag.
Vad säger ni om dessa produkter något mer jag behöver till cykeln för rengöring?
Jag tänkte köpa dessa + svampar och crc sprej för olja av kedjan på Mekonomen.
Vad tycker ni? Något jag inte behöver eller nägot annat jag behöver. Ska man undvika Biltema eller fungerar detta fint?

Ps: hur ofta behöver jag använda respektive produkter och hur länge räcker dom tror du?
Tack på förhand!
Om du tar cykeln till mtb banan med bilen och det finns en sjö där. Skaffa en sådan här:
https://www.jula.se/catalog/bil-och...V-VaRBR2bYQ_cEAQYAiABEgLGr_D_BwE&gclsrc=aw.ds Jag är supernöjd ?

Biltemas produkter
Behöver fullaga lite repor på stålramen så den inte börjar rosta. Dricker hellre en öl så jag vill hålla det enkelt. Tänkte att klarlack räcker. Kan ju alltid hävda att det är en ratbike jag har.

Är det ngn som testat denna:

Eller är det mera värt att köpa BTs klarlackspray och spraya ut i en burk för att sedan pensla (orkar inte maska och hej och hå som man måste om man skall spraya direkt på ramen):

Biltemas produkter
Behöver fullaga lite repor på stålramen så den inte börjar rosta. Dricker hellre en öl så jag vill hålla det enkelt. Tänkte att klarlack räcker. Kan ju alltid hävda att det är en ratbike jag har.

Är det ngn som testat denna:

Eller är det mera värt att köpa BTs klarlackspray och spraya ut i en burk för att sedan pensla (orkar inte maska och hej och hå som man måste om man skall spraya direkt på ramen):
Lite ärr, repor och sår visar bara att cykeln är älskat och använd.

Biltemas produkter
Nån som hunnit testa deras bromsbelägg?

Visa bilaga 702928
Ser ut som B0x ersättare? Går ju att köpa orginalet B05S över disk, i Sverige för under 100:- ?

Till och med Clas Ohlsson har ju B05S-RX för 89.90:-

Biltemas produkter
Biltema Garminfäste?
Nån som vet om detta fäste är kompatibelt med Garmins produkter?

EDIT. Står klart o tydligt i texten efter påpekande av weldion. 🤣
Lesson: Browsa mindre på telefon o mer med glasögon och större skärm..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp