CyberSmurfen
Medlem
Bimas Premium Dog samt Royal Cargobike Premium
Jag kollade lastcykel.se och dom har en Bimas Premium Dog med Bafang mittmotor på 80 Nm, Shimano Nexus vridväxelsystem med 8 växlar och walk-assist som jag eftersöker. Cykeln får man beställa på deras hemsida och dom har huvudkontor i Falun. Hundlucka framtill är bra för mig att ha även om jag inte har någon hund. Frakten ingår och till gbg tar det ca 1 vecka och cykeln står på högkant på en pall inplastad och säkrad med packband. Levereras 100% körklar. Nedan är spec om den:
Cykel nr 2 också hos lastcykel.se är en Royal Cargobike Premium men har plastlåda framtill med aluminiumplåtar runt om och hundlucka. Något svagare batteri också, 600 Wh mot Bimas 691 Wh, och Shimano Nexus 7 växlar. I övrigt likadan som Bimas men Royal Cargobike är några tusingar dyrare. Bifogat är bild 1 Bimas Dog och bild 2 Royal Cargobike.
Batteri: 691 Wh litiumbatteri (lång räckvidd)
Motor: 80 Nm Bafang mittmotor
Bromssystem: Hydrauliska skivbromsar (Tektro Auriga)
Växlar: Shimano Nexus 8 navväxlar
Belysning: Automatisk lyse med skymningsrelä + bromsljus
Säkerhet: Klarar de tuffaste säkerhetstesterna för lådcyklar enligt TÜV och EU
Körkomfort: Styrdämpare & tiltfunktion i bakramen för stabil och kontrollerad körning
Passagerarkomfort: Låg instegshöjd, dörr och halkfritt golv för hundar
Rammaterial: Bak – aluminium / Fram – stål
Färg: Lapis blå
Hjulstorlek: Bak – 26 tum / Fram – 24 tum
Display: Bafang – DP C10
Lås: AXA Solid+ (ART II kvalitetsmärke)
CE-certifiering: EN 15194:2017 Electrically Powered Assist Cycles (EPAC) EN 15194 samt EN17860-3 Frame testing TÜV Rheinland
Max vikt: Lådan 100 kg / Förare 120 kg
Mått:
Längd: 214 cm
Bredd: 81 cm
Lådans längd: 90 cm
Lådans bredd: 62 cm
Vikt: 58 kg
Garanti: Två år på el-delar, tre år mot rambrott
Cykel nr 2 också hos lastcykel.se är en Royal Cargobike Premium men har plastlåda framtill med aluminiumplåtar runt om och hundlucka. Något svagare batteri också, 600 Wh mot Bimas 691 Wh, och Shimano Nexus 7 växlar. I övrigt likadan som Bimas men Royal Cargobike är några tusingar dyrare. Bifogat är bild 1 Bimas Dog och bild 2 Royal Cargobike.
Batteri: 691 Wh litiumbatteri (lång räckvidd)
Motor: 80 Nm Bafang mittmotor
Bromssystem: Hydrauliska skivbromsar (Tektro Auriga)
Växlar: Shimano Nexus 8 navväxlar
Belysning: Automatisk lyse med skymningsrelä + bromsljus
Säkerhet: Klarar de tuffaste säkerhetstesterna för lådcyklar enligt TÜV och EU
Körkomfort: Styrdämpare & tiltfunktion i bakramen för stabil och kontrollerad körning
Passagerarkomfort: Låg instegshöjd, dörr och halkfritt golv för hundar
Rammaterial: Bak – aluminium / Fram – stål
Färg: Lapis blå
Hjulstorlek: Bak – 26 tum / Fram – 24 tum
Display: Bafang – DP C10
Lås: AXA Solid+ (ART II kvalitetsmärke)
CE-certifiering: EN 15194:2017 Electrically Powered Assist Cycles (EPAC) EN 15194 samt EN17860-3 Frame testing TÜV Rheinland
Max vikt: Lådan 100 kg / Förare 120 kg
Mått:
Längd: 214 cm
Bredd: 81 cm
Lådans längd: 90 cm
Lådans bredd: 62 cm
Vikt: 58 kg
Garanti: Två år på el-delar, tre år mot rambrott