Blocket - Sjysst? Döm själva

Rat_bike:
Hätsk vet jag väl inte. Är väl så att det är rätt olika uppfattningar, men något hatfullt eller bittert (som SAOL definierar hätskt som) vet jag väl inte.

Sen vet jag inte riktigt hur du fick in liberalism i det hela. Anarkism tycker jag ligger närmare till hands för Somalia där det väl knappt fanns någon stat under en ganska lång period.

Ojoj! Får man inte ont i magen av att vara totalt kategorisk och inte lämna utrymme för dem man inte träffat? Är det värmen som gör alla så lättretliga i både denna tråd och andra? Lite ledsen i ögat blir man.

Hasse#7 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ojoj! Får man inte ont i magen av att vara totalt
> kategorisk och inte lämna utrymme för dem man
> inte träffat? Är det värmen som gör alla så
> lättretliga i både denna tråd och andra? Lite
> ledsen i ögat blir man.

Det finns väl ingen som påstått att det inte finns undantag? Oavsett var man står i frågan. Att inte våga skriva ut sina fördomar tycker jag personligen är värre. Polisen som organisation har ju dock bevisat att dom är ute efter att bedriva klassisk beskyddarverksamhet ala Hells Angels. Tyvärr går ju nu alla polismän beskyddarverksamhetens ärende och många av dom har blivit poliser av helt fel anledning. Jag utesluter inte att det finns poliser som gör det av någon form av nobel orsak.

För mig blir det ju tyvärr så att jag alltid naturligt associerar poliser till smygnazister som kör rattfulla och leker godsherrar på allmän mark. Detta tills jag träffat tillräckligt många poliser som beter sig som folk. Men jag förutsätter inte att en polisman/individ följer mina förutfattade idéer.

Jag har inga planer på att delta i en omöjlig diskussion men måste ändå fråga dig (underscore) om det inte kan vara en lokal grej nära dig? Är det ingen skillnad på storstads, småstads och landsortspoliser? Själv tror jag att det är skillnad ända ner på individnivå. Det kan kanske finnas nån som har dåligt inflytande och har några hangarounds som gör likadant. men det måste väl vara sällsynta undantag. Din bild stämmer inte alls med min men jag har inte haft så mycket med poliser att göra. De jag känner privat är det i alla fall inget fel på.

Hasse#7 skrev:
> Jag har inga planer på att delta i en omöjlig
> diskussion men måste ändå fråga dig
> (underscore) om det inte kan vara en lokal grej
> nära dig? Är det ingen skillnad på storstads,
> småstads och landsortspoliser?

Mycket möjligt. Bor i Göteborg och har bott på två olika ställer, tre olika poliser som grannar med tillhörande bekantskapskretsar. En verkade vara vettig. Lite för många ovettiga (smygnazister) totalt för att det skall vara något jättelokalt. Tvivlar på att dom blir hel-ylle-pk när dom svänger in på skånegatan. Men dom kanske är grymt bra på att dölja det? :)

underscore skrev:
> Hasse#7 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har inga planer på att delta i en omöjlig
> > diskussion men måste ändå fråga dig
> > (underscore) om det inte kan vara en lokal grej
> > nära dig? Är det ingen skillnad på
> storstads,
> > småstads och landsortspoliser?
>
> Mycket möjligt. Bor i Göteborg och har bott på
> två olika ställer, tre olika poliser som grannar
> med tillhörande bekantskapskretsar. En verkade
> vara vettig. Lite för många ovettiga
> (smygnazister) totalt för att det skall vara
> något jättelokalt. Tvivlar på att dom blir
> hel-ylle-pk när dom svänger in på skånegatan.
> Men dom kanske är grymt bra på att dölja det?
> :)

Jag släpper diskussionen nu men kan nämna att jag känner polisen som gjorde allt för att Egyptierna inte skulle bli hämtade på Bromma. Den killen passar inte alls in på din beskrivning, maken till människa att hjälpa alla andra och vara trevlig är svårt att finna. Då menar jag alltid, även privat.

Hasse#7 skrev:
> underscore skrev:
> -----
> > Hasse#7 skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag har inga planer på att delta i en
> omöjlig
> > > diskussion men måste ändå fråga dig
> > > (underscore) om det inte kan vara en lokal
> grej
> > > nära dig? Är det ingen skillnad på
> > storstads,
> > > småstads och landsortspoliser?
> >
> > Mycket möjligt. Bor i Göteborg och har bott
> på
> > två olika ställer, tre olika poliser som
> grannar
> > med tillhörande bekantskapskretsar. En verkade
> > vara vettig. Lite för många ovettiga
> > (smygnazister) totalt för att det skall vara
> > något jättelokalt. Tvivlar på att dom blir
> > hel-ylle-pk när dom svänger in på
> skånegatan.
> > Men dom kanske är grymt bra på att dölja
> det?
> > :)
>
> Jag släpper diskussionen nu men kan nämna att
> jag känner polisen som gjorde allt för att
> Egyptierna inte skulle bli hämtade på Bromma.
> Den killen passar inte alls in på din
> beskrivning, maken till människa att hjälpa alla
> andra och vara trevlig är svårt att finna. Då
> menar jag alltid, även privat.

Det låter som en bra polis. Mina fördomar säger dock att han inte var uppbackad av majoriteten av poliskåren.

Är det inte typ att 'betalar du inte oss trettiofem lakan i månaden så slutar vi vara poliser'? Det kallas 'lön' när det gäller andra offentliganställda har jag hört, men kanske är det beskyddarpengar när det gäller just poliser.
Och brandmän. Får de inte betalt byter de jobb och låter det brinna. Har jag hört. Klassisk mafia.

Jag kan inte MTB så jag vet inte om priset är "orimligt lågt".

Om det är sant att säljaren låtit affären flytta över komponenterna så skulle det ju kunna vara en lapp affären satt dit för att hålla reda på ägare.

Om man får se cykeln borde det dock vara rätt lätt att i alla fall se om det är sant att komponenterna är nya och ramen lite använd. Om det är så bör man i alla fall kunna utesluta att det är en stulen oanvänd cykel. Och, jag har lite svårt att tro att en cykeltjuv skulle göra sig besväret att plocka över nya komponenter till en begagnad ram innan cykeln säljs.

Hur som, om du bor i närheten är det väl bara och åka och kika på den och snacka med personen. Borde ju göra det lite lättare att bedöma om säljaren är sjysst.

Tillbaka
Topp