Blockettråden 2

Blockettråden 2

Bilagor

• strange_tandem_sm.jpg
    strange_tandem_sm.jpg
    12 KB · Besök: 47
Blockettråden 2
Gnisttrampare sa:
En raritet från 70-talet

https://www.blocket.se/dalarna/26__Monark_med_limpa_69427623.htm?ca=6&w=1

Ser ut att vara i osannolikt fint skick

Fan jag hade en sån när jag var liten =)
Men en tusing? Njae, inte ens av nostalgiskäl skulle den vara värd det för mig.

Farsan slängde en sån i skrotcontainer för två månader sedan när han rensade i ladan.
Blev förbannad för han gjort det utan att säga till sin cykeltokige son.
Var ingen idé att plocka ut den efter att han slängt en enskärig plog ovanpå cyklarna.
?
Nu får jag veta att den var värd en tusing oxå... utan lysen.

Cykeln är inte värd ett skit. Den enskäriga plogen är däremot värd en hel del.

Blockettråden 2
Borde finnas minst EN happyit det kliar lite i fingrarna på, nåt glas vin eller två så ska det väl kunna vara Done Deal va?

Bilagor

• DeRosa.PNG
    DeRosa.PNG
    165.1 KB · Besök: 47
Blockettråden 2
Senast ändrad:
Blockettråden 2
ceel sa:
Fredde78 sa:
Vet inte om jag håller med. Gaffeln ser lite knepig ut med...

Framgaffelvändandet upphör aldrig att förvåna... men här borde någon ju iaf uppmärksammat att framhjulet inte har sina svända "ekrar" åt samma håll som bakhjulet.

Det är väl inte så konstigt egentligen... Det är ju inte så länge sedan det var en tråd där det konstaterades att det optimala var att fortsatt framför gaffeln...det är ju det dom försöker återskapa.

Blockettråden 2
Sjukt snygg.. dessutom är gaffeln åt fel håll och det finns 10m vajer kvar att klippa av.

Ska vi gissa att någon importerat skönheten via från kina och försöker tjäna en hacka?

Blockettråden 2
är det plastfälgar det där eller vad är det för något... det kan ju knappast vara alu.. undrar hur det är att cykla på en sån... intressant kanske..

Blockettråden 2
julgus sa:
är det plastfälgar det där eller vad är det för något... det kan ju knappast vara alu.. undrar hur det är att cykla på en sån... intressant kanske..

Se de två inläggen före ditt.. Det är såna här: http://www.ebay.co.uk/itm/26-Mounta...et-6x-Spoke-/191801025254?hash=item2ca83b62e6

Tycker det är så fantastiskt när de skriver hur viktigt det är med låg vikt (raggadish!) och så väger hjulparet 3 kg... Utan däck + ANNAT, får man förmoda.

mag.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp