Blockettråden 2

Blockettråden 2
Herrejesus!! Vad tror denna person att han kan få egentligen? Ingenting stämmer om man tittar på bilden och läser annonstexten! Har faktiskt anmält denna som oseriös, får se om blocket tar ner den. Herregud, 15 000 ska han ha för något som är värt högst 5000.

http://www.blocket.se/stockholm/Mongoose_Teocali__varsting__35668345.htm?ca=11&w=1&last=1
Namnls.jpg

Blockettråden 2
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Oskar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ahh, bianchi-oskar gör ett tappert försök:
> >
> http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&i
>
> > d=69316
>
>
> Har redan fått första skambudet på 3000kr, men
> det var ingen nyhet att utvecklingsstörda läser
> här. :)

moget uttryck. Jag ger iaf 3500

Blockettråden 2
<edit> tog bort citerad mailkonversation </edit>

Fritz var ju saklig i sin fråga. Ditt svar däremot var minst sagt pinsamt. Avvakta lite så får du se vad som blir högsta budet. Då ser du också var den är värd på marknaden. Affektionsvärde är en helt annan sak än vad någon faktiskt kan tänka sig att betala för den.

Senast redigerad av en moderator:
Blockettråden 2
Oskar, vad är detta för dumheter! Din hoj kanske är värd det du begär, kanske inte. Spelar ingen roll. Han gav ett skambud, det var allt. Att svara honom och kalla honom CP-skadad är korkat och fruktansvärt omoget. Och att lägga upp mailkonversationen här, utan att hans emailadress censurerats, ja det sätter ju en helt ny nivå på idiotin. Skärpning!

Blockettråden 2
Hm, nu är ju inte jag jurist men enligt ditt svar så godkänner du ju hans bud på 3000 kr. Vilket torde vara juridiskt bindande om han vill göra rättsak av det.

Blockettråden 2
matz skrev:
> Lågt ...lägg ner tråden.

Måste hela den 32-sidiga tråden läggas ner? Räcker det inte med lite juridiska ombud och allmänt pajkastande?

Blockettråden 2
Oskar verkar tro att affektionsvärde är något man kan ta betalt för.

Fast kanske kan han det trots allt, om han vänder sig till Bianchimuseet dvs.

Blockettråden 2
Alltså, är det något märkvärdigt med den där cykeln öht som skulle kunna skapa ett affektionsvärde mer än för någon som bara specifikt gillar den modellen? I vapen och skytte-branschen är det inte ovanligt med affektionsvärden som kan sparka upp priser på vapnen oerhört mycket, om det till exempel är en ovanlig prototyp eller en viss general använde den/det i ett berömt slag och sånt där.

Men i mina okunniga ögon så är det ju bara en helt vanlig jäkla cykel!?

Blockettråden 2
greblleM skrev:
> Men i mina okunniga ögon så är det ju bara en helt vanlig jäkla cykel!?

Man kan ju drömma om att det iaf utförts ett eller 2 två busstrick med den där cykeln...

Blockettråden 2
Kung Stalle skrev:
> MTBiker och Valhalla_ ... ni är nya är på
> forumet va?

Nja. Omreggad, "söp bort" mitt gamla nick.. Men jag tror jag förstår vad du menar.

Blockettråden 2
Ni har helt rätt, dumt av mig att lägga ut konversationen och andra dumma uttalanden från min sida, har nu raderat det.

Dessutom är väl inte min högsta prioritet när jag skriver är att framstå som smart eller förnuftig. ;)

Senast ändrad:
Blockettråden 2
salle skrev:
> Hm, nu är ju inte jag jurist men enligt ditt svar
> så godkänner du ju hans bud på 3000 kr. Vilket
> torde vara juridiskt bindande om han vill göra
> rättsak av det.

Nu är ju inte jag jurist men jag har hört talas om uppenbar ironi + ANNAT.

Ang priset så fattar väl jag också att det knappast kommer vallfärda folk för att köpa den, men jag är heller inte i behov av att sälja omedelbums den och därför är priset satt så, men några tusingars prutmån givetvis. Det bästa är nog att slakta den på delar och sälja på Ebay misstänker jag, men det är inte aktuellt nu.

Eller så åker den väl upp på väggen, det är ändå lite småkul att äga cykeljäveln man gick och dreglade över i affärn när man var 9-10år...

Valhalla_ skrev:

> Rätt kul att bianchi oskar nämner i den tråden
> att någon handlare inte fått den där bianchin
> såld. På FYRA år! Och nu tror han att han ska
> få 18 papp för den. Ha ha.

Hur ofta springer du över en 12år gammal cykel som är i princip oanvänd? Med full XTR 952 grupp som betingar ett hyfsat värde. I min värld så borde en sån här cykel ha ett högre värde 2012 än 2004. Kan förövrigt tillägga att det slantades upp 12500kr för den år 2004 så slipper någon spekulera i det.

Massa edits: stavfel...

120948-380f81fbbb504ea343ec2f07aa229d8d_large.jpg

120948-bf3aca3acba11148d293787ea899269d_large.jpg

120948-05c090e28f4a611378504bca9512f8d4_large.jpg

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Att man ska ha drygt 5 procents värdeökning på en cykel per år tycker jag inte låter annat än rimmligt. Bra investering! Men det kanske är värt att överväga om det inte är något att spara till pensionen?

Blockettråden 2
Oskar_ skrev:

> I min värld så
> borde en sån här cykel ha ett högre värde 2012
> än 2004.

Köpte du cykeln som investeringsobjekt?

Blockettråden 2
BOFH skrev:
> Oskar_ skrev:
> -----
>
> > I min värld så
> > borde en sån här cykel ha ett högre värde
> 2012
> > än 2004.
>
> Köpte du cykeln som investeringsobjekt?

Nix,det hade ju uppenbarligen varit en enorm miss isåfall, eftersom den tydligen inte är värd mer än ett par tusen nu. :) Jag kanske rent av ska vara tacksam om någon tar emot den?!

Blockettråden 2
Oskar_ skrev:

> Nix,det hade ju uppenbarligen varit en enorm miss
> isåfall, eftersom den tydligen inte är värd mer
> än ett par tusen nu. :) Jag kanske rent av ska
> vara tacksam om någon tar emot den?!

Den är absolut inte värd mer än ett par tusen för en vanlig beg-cykelköpare. Men vem vet, det kanske finns någon Bianchi-samlare där ute som behöver just din cykel för att göra samlingen komplett. Prova att annonsera utomlands om du inte gjort det redan, den svenska marknaden är nog lite begränsad...

Lär ha varit en riktigt smutt cykel för 10 år sen. Hade jag köpt den när det begav sig så hade jag definitivt inte kunnat låta bli att använda den. Lycka till.

Blockettråden 2
BOFH skrev:
> Oskar_ skrev:
> -----
>
> > Nix,det hade ju uppenbarligen varit en enorm
> miss
> > isåfall, eftersom den tydligen inte är värd
> mer
> > än ett par tusen nu. :) Jag kanske rent av ska
> > vara tacksam om någon tar emot den?!
>
> Den är absolut inte värd mer än ett par tusen
> för en vanlig beg-cykelköpare. Men vem vet, det
> kanske finns någon Bianchi-samlare där ute som
> behöver just din cykel för att göra samlingen
> komplett. Prova att annonsera utomlands om du inte
> gjort det redan, den svenska marknaden är nog
> lite begränsad...
>
> Lär ha varit en riktigt smutt cykel för 10 år
> sen. Hade jag köpt den när det begav sig så
> hade jag definitivt inte kunnat låta bli att
> använda den. Lycka till.

Men min annons riktar sig inte till någon vanlig beg-cykelköpare heller, vilket jag tyckte framgick rätt tydligt i annonsjäveln. :)

Sen verkar ju en del vanliga beg-cykelköpare inte fatta det, säkerligen många som inte höll på med cyklar på den tiden och inte fattar att det är rätt balla grejer på hojjäveln.

För 15 loppor så skiljs jag från den, först till kvarn! ;)

Blockettråden 2
Det är en fin cykel i bra skick. Men prissättningen är ju helt uppåt väggarna Oskar, ledsen men det är sanningen. Å andrasidan, så är ju en varas rätta pris vad någon är beredd att betala. Och vem vet, kanske du har tur och hittar en köpare men tror det är ytterst få som är beredd att lägga pengarna som du vill ha.

Mitt tips: max 7000 SEK kan du få för den såvida du inte kan lura en förstagångsköpare.

Blockettråden 2
Jag skulle sikta på att lägga ut den på Ebay.
Då får du också veta vad den egentligen är värd ;)

Stort urval av kunder så finns det någon som delar din syn på priset så finns de där.

Blockettråden 2
pewe skrev:
> men tror det är
> ytterst få som är beredd att lägga pengarna som
> du vill ha.
>

Det tror jag också, men det är inte svårare än att jag helt enkelt behåller den om ingen vill köpa den. Det är inte direkt så att man alltid är helt desperat av att sälja allt man lägger ut på annons.

Blockettråden 2
JLarsson skrev:
> Du kanske ska anlita Cykelringen som ombud för
> försäljningen.

Bra idé, dom kan nog få den till en 2011 års modell dessutom.

Blockettråden 2
Kung Stalle skrev:
> MTBiker och Valhalla_ ... ni är nya är på
> forumet va?

Det vet du att jag inte är (jag är ju topp 50 på antal inlägg iaf). Vad menar du med din fråga?

Blockettråden 2
Som spöke på forumet kan jag fråga mig vad som hänt med Sveriges Trevligast (med emfas på trevligaste) Cykelforum.

Hela sida 32 visar prov på ädlaste formen av trolleri som någonsin skådats, i klass med hattrådarna på Flashback.

Har alla någon form av komplex som tvingar er till att hävda er själva till priset på era kamrater? Det är en sak att ha en diskussion, en annan med personangrepp och andra dyl. dumheter.

Blockettråden 2
Holm^ skrev:
> Som spöke på forumet kan jag fråga mig vad som
> hänt med Sveriges Trevligast (med emfas på
> trevligaste) Cykelforum.
>
> Hela sida 32 visar prov på ädlaste formen av
> trolleri som någonsin skådats, i klass med
> hattrådarna på Flashback.
>
> Har alla någon form av komplex som tvingar er
> till att hävda er själva till priset på era
> kamrater? Det är en sak att ha en diskussion, en
> annan med personangrepp och andra dyl. dumheter.

Inte för att vara sån, men om du har läst forumet sedan 2006 så borde du väl förstå vad det här handlar om?

Blockettråden 2
Problemet i denna tråden verkar vara att Oskar tycker att en 12 år gammal MTB är vintage när den är egentligen bara är halvgammal. Fetta in den och förvara den inomhus en sisådär 20-30 år till, Oskar, så kanske den blir värd 18 papp.

Tillbaka
Topp