Blockettråden 2

Blockettråden 2

Bilagor

• skaerm.png
    skaerm.png
    207.1 KB · Besök: 117
Blockettråden 2
Brukar inte posta in annonser men denna var en ny variant

"endast 10 000 kr om du köper innan 8 juli. Från 8 juli går priset upp till 17500 kr. Nypris 38 997 kr"

Finns mer att kommentera på denna men det överlåter jag åt er andra

Blockettråden 2

"endast 10 000 kr om du köper innan 8 juli. Från 8 juli går priset upp till 17500 kr. Nypris 38 997 kr"

Om ingen vill köpa den för 10 000, så höjer jag till 17 500???
Då kommer köparna att rusa till, eftersom det verkar vara en exklusivare cykel.
Fattar ni inte det?

Blockettråden 2

Designade skärmar, bara det. Släng gärna upp en bild på odesignade skärmar, är lite spänd på hur de kan se ut.

Blockettråden 2
Freerider Contact heter modellen.

Screenshot_20230629-195020-354.png

Men det ser ju visserligen ändå ut som om dom i annonsen är använda lite mer än två ggr, kanske sju ggr... ?

Blockettråden 2

Första gången jag hört om märket, och inget emot dom som sådant...egentligen... men hur fan kan man ta 52kex för detta Ali-ihopplock? Delarna för sig lär inte komma upp i runt 20-25k ens.
Nu vet jag inte om du bor i Sverige, äger racercyklar eller bara har skräp från Biltema. 50 000 kr för en kolfiberracer under 7 kg är långt ifrån genomsnittligt pris. Dessa cyklar kostar ofta över 100 000 kr. Att påstå att delarna inte skulle kosta mer än "20-25 k" och förvänta sig att företaget bara ska ta 2-4 tusenlappar "i vinst" visar att du inte förstår hur marknaden fungerar i Sverige. 60% av "vinsten" går till moms och andra skatter för att ge dig och dina barn "gratis" utbildning och sjukvård. Av de återstående 40% av vinsten ska man betala för lokaler, personal, el, marknadsföring och en mängd andra avgifter... En pizza kostar 9 kr för restaurangen att göra och säljs sedan för 8-10 gånger så mycket till kunderna. Kostnaden för att producera en iPhone-mobil är 20-30% av slutpriset. Så en 2X vinst för en cykel som kostar 25 000 kr att producera innebär egentligen bara en nettovinst på 1-2 tusenlappar i slutändan, och det är en dålig affär! Om man inte kan sälja för minst tre gånger inköpspriset bör man överväga att gå i konkurs.

Blockettråden 2
Nu vet jag inte om du bor i Sverige, äger racercyklar eller bara har skräp från Biltema. 50 000 kr för en kolfiberracer under 7 kg är långt ifrån genomsnittligt pris. Dessa cyklar kostar ofta över 100 000 kr. Att påstå att delarna inte skulle kosta mer än "20-25 k" och förvänta sig att företaget bara ska ta 2-4 tusenlappar "i vinst" visar att du inte förstår hur marknaden fungerar i Sverige. 60% av "vinsten" går till moms och andra skatter för att ge dig och dina barn "gratis" utbildning och sjukvård. Av de återstående 40% av vinsten ska man betala för lokaler, personal, el, marknadsföring och en mängd andra avgifter... En pizza kostar 9 kr för restaurangen att göra och säljs sedan för 8-10 gånger så mycket till kunderna. Kostnaden för att producera en iPhone-mobil är 20-30% av slutpriset. Så en 2X vinst för en cykel som kostar 25 000 kr att producera innebär egentligen bara en nettovinst på 1-2 tusenlappar i slutändan, och det är en dålig affär! Om man inte kan sälja för minst tre gånger inköpspriset bör man överväga att gå i konkurs.
Säljaren är ju en privatperson.

Blockettråden 2
Men du måste förstå att cykelns delar inte kostar 20-25kkr bara för att cykelns delar kostar 20-25kkr. Och om cykelns delar kostar 20-25kkr så är det ändå bara 1000kr i vinst. (hur det kan vara ett argument för att delarna är dyrare lämnar som övning åt läsaren)

Blockettråden 2
Va gullig du är <3

Blockettråden 2
Jag kan ta ett par med. Skadar aldrig att få sig en liten lusing :p
Jag är tyvärr rädd att jag tömde lagret tidigare idag då jag var i kontakt med en större leverantör av streamat bild-material som undlåtit att leverera jag kan plikttroget betalat dem för under en längre period. Men jag skall ha dig i åtanke. ?

Blockettråden 2
Lite som Cykel*ingen. Ingen har någonsin betalat ordinarie pris.
Lite klantigt att (i fyllan?) svara på kritik mitt i natten, sällan det är en bra idé men har väl hänt fler…

Gick inte heller att sälja för 16’. https://www.tradera.com/item/343696/593593093/figurati-sb-landsvagscykel-6-9kg-kolfiberracer

Men driftigt ändå att försöka ge sig in i branschen, ta in cyklar, branda dem, starta företag och ta fram hemsida. Har gjorts av många mer mer credd än denna stackare fick (dock självförvållat). Vem vet, kan ju vara en helt ok hoj, mer korrekt att köpa den än att köpa direkt från kina utan att betala moms. Men jag behåller nog min gamla Fondriest ändå.

Tillbaka
Topp