Blockettråden 2

Blockettråden 2
Hmm, $10 för 5 skruvar. Måste vara billigaste sättet att får 12 S-Works loggor på din cykel (verkar dock inte säljas i Europa). Men akta reviewen:

"I have bought these bolts for my SL4 and SL7, however they are week. They can't hold a torque of 2.8Nm as stated, the material is so soft that easily will be damaged. Even if you can try to be close to the suggested torque, the cage will come loose fast."
Det är väl loggorna man betalar för. "Skruvarna" är bara emballage.

Blockettråden 2
Hmm, $10 för 5 skruvar. Måste vara billigaste sättet att får 12 S-Works loggor på din cykel (verkar dock inte säljas i Europa). Men akta reviewen:

"I have bought these bolts for my SL4 and SL7, however they are week. They can't hold a torque of 2.8Nm as stated, the material is so soft that easily will be damaged. Even if you can try to be close to the suggested torque, the cage will come loose fast."
Kanske bättre att gängorna i skruvarna går sönder än gängorna i ramen. Det kanske är ett trick Specialized har för att skydda ramarna, så inte folk gör sönder dem med skruvar av bättre kvalisort.

Blockettråden 2
Lol, va är detta?

Jag betalade 8500 kr nya för mina från butik 2020

Säljaren ska ha lika mycket som de kostade nya för 5 år sen... Och hänvisar istället till pris som inte ens existerar 😅😂

Ärligt men köp & sälj spårar ur

1000032759.webp

1000032757.webp

Blockettråden 2
Lol, va är detta?

Jag betalade 8500 kr nya för mina från butik 2020

Säljaren ska ha lika mycket som de kostade nya för 5 år sen... Och hänvisar istället till pris som inte ens existerar 😅😂

Ärligt men köp & sälj spårar ur

Visa bilaga 750970
Visa bilaga 750971
Hur ids folk? Jag tycker aldrig jag hittar något som är prisvärt på köp och sälj här på Happy. Har slutat kolla annonserna av den anledningen. Får någon någonting sålt öht?

Blockettråden 2
Hur ids folk? Jag tycker aldrig jag hittar något som är prisvärt på köp och sälj här på Happy. Har slutat kolla annonserna av den anledningen. Får någon någonting sålt öht?
Nu gissar jag hej vilt; jag gissar det säljs en hel del men att det har infunnit sig en påtaglig prutarkultur (det är i alla fall vad jag upplever de gånger jag lägger upp något litet dyrare på k&s). Det, tänker jag, gått hand i hand med att människor tar i från tårna vid prissättningen av sina prylar. Eller (som i det här fallet?) helt enkelt drar en rövare.

Blockettråden 2

Det är de orimlig prissätta saker som hänger runt länge på K&S. Rimlig prissätta grejer försvinner snabbt. Dessutom är det nu en dålig tid att sälja. Jag, som tror att jag prissätter rimligt, väntar till början av våren med att lägga saker på K&S.

Blockettråden 2
Bra fråga.. tycker att nästan att vart man en kollar efter cykelgrejer begagnat så finns det bara tre kategorier av annonser.. antingen någon som inte verkar ha koll alls och slänger ut en 15 år gammal cykel i halvtaskigt skick för 7' för att som ny kostade den 14'.. eller så är det någon som försöker lura folk som annonsen ovan.. tredje är fejkannonser/ uppenbart stulna cyklar som krängs..

Jag kanske kollar i fel priskategori, men vart ska man egentligen leta begagnad cyklar i prisspannet 1000-10000kr?

Blockettråden 2
Blockettråden 2
La ut min cykel på söndag kväll, på måndagen var affären klar. Cykel i premiumsegmentet, enligt mig. Kollade runt vad liknande cyklar kostade här och insåg att det var ett pris jag hade skämts för att begära. Tänkte vad jag har varit villig att betala, begärde strax över det, köparen prutade, jag sa vad jag var villig att sänka till, affär klar.
Begpriserna är fan helt galna!

Blockettråden 2
Priset i sig kanske är marknadsmässigt (har ingen aning) men här får det ståm som symbol för priset på cyklar som helt har spårat ur.
Skulle aldrig betala de pengarna för en ram utan garantier. Originalköparen har betalat premium för garantier etc, då ska inte andrahandsköparen betala samma premium...

Dessutom, vem köper en ram för 69 000 och betalar fullpris? Knappast.

Jag kan lova att 9/10 av de dyraste cyklarna på detta forum som säljs "Nypris 169 000 kr Säljes för 110 000" aldrig har köpts för 169 000...

Det är VÄLDIGT vanligt att butiksanställda i cykelbutiker får köpa cykel/ram för 40 till 50% av listpriset. Sedan försöker sälja hojen för maximal vinst.

Har flera vänner som gjort och gör så här varje år :) de blir några extra månadslöner cash

Blockettråden 2
Har denna varit uppe tidigare?

Lördag 8/2, 1300kr:
”Obs priset går ej att diskutera !!!!!”
Visa bilaga 752111Visa bilaga 752110
Onsdag 12/2, 2400kr:
”Tveka inte att höra av er vid frågor eller för mer information!”
Visa bilaga 752108Visa bilaga 752109
"Du är värd bättre."

Blockettråden 2
Hagalundsnyckel, hörde uttrycket första gången runt mitten av 70-talet. Kärt barn ha många namn är ett annat sådant.
Den lilla blå huvudnyckeln! Kärt barn har många namn.
Historia : en i trakten välkänd inbrottstjuv blev stoppad av farbror polisen. I bakfickan hade han en av dessa blå huvudnycklar som givetvis inte visste hur den hamnat där!

Blockettråden 2
tips:%20%22Crescent%20Gram%20-%20Full%20XTR%20/%20Crossmax%20/%20SID%20-%20Nyskick%22%0A%0Ahttps://www.blocket.se/annons/stockholm/crescent_gram_full_xtr_crossmax_sid_nyskick/1209741137

Det är minst tredje gången att den nämns. Första gången trodde några att säljaren hade gjort fel och skrivit en nolla för mycket, men det är nu klart att det inte är fallet.

Blockettråden 2

900kr för ett begagnat par som gått en säsong eller 1018kr för helt nya? Hmm... Lite väl tilltaget nypris som hänvisas till också såvida jag inte missar något. Även med ordinarie pris brukar de väl gå för runt 1200kr paret?

Bilagor

• Skärmbild 2025-02-20 193528.webp
    Skärmbild 2025-02-20 193528.webp
    78.5 KB · Besök: 54
Tillbaka
Topp