Blockettråden 2

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Försöker hitta ett bra pris för en gammal racer jag ska sälja. Alltså, är folk höga eller är gamla cyklar värda sin vikt i guld?

https://www.blocket.se/jonkoping/Nishiki_racer_55_cm_72333499.htm?ca=11&w=3

Nishiki-racer, säkert iaf 5 år gammal. Alu-hoj. 18 växlad tiagra. Dåliga enkelsidiga SPD-pedaler. Standardfälgar (av allt att dömma). 6900kr. Sex tusen nio hundra spänn. Sex tu...

Eftersom jag inte hittar värderingstråden, hur mycket skulle en sådan här med likvärdig spec realistiskt inbringa? 58cm ram (så något mindre målgrupp), en av de första kolfiberhojarna med muffade kolfiberrör. Fullt fungerande i övrigt, något sliten drivlina och däck.

20170326_093113.jpg

Blockettråden 2
Tyvärr inte så mycket. Tidiga kolfibercyklar skrämmer mer än de lockar tycker jag. 2500 kr kanske. Jag är inte så insatt i lvg-cyklar så jag kan vara fel ute.

Blockettråden 2
Stumpy sa:
Utan styrändspluggar - 0 kronor. Annars kanske det går att kräma ut 2500.

Haha ja det ger onekligen ett lite tacky intryck. Men 2500 ändå, med risk för att låta som någon på antikrundan var det betydligt mer än jag hade väntat mig först.

Tack för hjälpen!

Blockettråden 2
Ramen är ju fräck, priset på 2500kr tycker jag är lite lågt, men kanske inte så mycket mer iom att det sitter Tiagra på och är en 58. Skulle dock prova att sälja för 3,5k, rätt köpare blir ju taj på lacken och neo-retro struket.

Blockettråden 2
Om drivpaketet och däcken måste bytas så måste du nog ta med det i priset. Som köpare hade jag dragit bort den kostnaden från försäljningspriset om det inte fanns något liv kvar i slitdelarna.

Blockettråden 2
Mashimaro sa:
Om drivpaketet och däcken måste bytas så måste du nog ta med det i priset. Som köpare hade jag dragit bort den kostnaden från försäljningspriset om det inte fanns något liv kvar i slitdelarna.

Absolut. Inget av det är sopslut, men helt klart så det behöver bytas. Men jag hade inte tänkt att fixa så mycket med den utan snarare sälja i befintligt skick.

Men summa summarum runt 2-2500 som den står? Tänkte ev sälja den med skor till en kollega och vill så att säga varken ta ut överpris eller ge bort den. Blev fundersam när jag såg så många på blocket för en bra bit över 4k.

Blockettråden 2
mickescott sa:
Fredrik S sa:
ostrand sa:
Stöd på en racer! Nu har jag sett allt allt som finns att se i cykelväg känns det som.
För att inte tala om klassikern felvänd gaffel och namnet Giait vad är det?
Ja inte faan är det en räcer så stöd och felvänd gaffel är nog som det ska vara...
(Ett kinamiffo som säljs under massa namn men ändå är samma 21-vxl blysläde baserad på "pendlarMTB-komponenter".)

Tillbaka
Topp