Blockettråden 2

Blockettråden 2
NickPick sa:
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=38410
Hej. Cykel säljes enbart om jag får bra betalt. Detta är enbart en "intressekoll" då jag vet vad cykeln är värd för mig.
Inte min cykel på bild.

Det här är en klassisk "gratisannons". Ska man betala för annonsering så blir det genast inte en intressekoll längre. :D
Halva priset mot vad han köpte den för låter vettigt. Har en känsla av att han helst vill sälja den för lite mer än vad han köpte den för.

Blockettråden 2
Screenshot_2017-09-11-21-22-57-913.jpeg

Blockettråden 2
Sälja knäckta ramar är alltid spännande.

5papp önskas, en liten spricka.

Screenshot_20170922-064142.png

Men så ser man det här på bilden med, ser klart konstigt ut. Är det en spricka till?

Screenshot_20170922-064302.png

Blockettråden 2
Först kändes annonsen rimlig, men när jag såg att hjulen var byggda på Hisingen så förstod jag att det måste vara en scam - ingen säljer en sån cykel så billigt.

Blockettråden 2
Kan inte ni som sitter här och skrattar åt folks cyklar lägga upp bild på er egen hoj och vad ni tycker att den är värd? :)

Det är en sak när det är roliga annonser där folk är helt bakom flötet, men det dyker ändå upp en och annan kommentar om t.ex. någons lite för höga styre.

Blockettråden 2
escapegravity sa:
Kan inte ni som sitter här och skrattar åt folks cyklar lägga upp bild på er egen hoj och vad ni tycker att den är värd? :)

Varför det? Om man inte skall sälja den, så har det ingen anknytning till tråden.

escapegravity sa:
Det är en sak när det är roliga annonser där folk är helt bakom flötet, men det dyker ändå upp en och annan kommentar om t.ex. någons lite för höga styre.

Jaså? När det raljeras över hur cykeln ser ut, så är det väl mer vid de tillfällen då det är lika fel som priset.

Blockettråden 2
escapegravity sa:

Meh! Sluta nu! Måste ju ha nått roligt ju!

Här är min, pris: Skitdyr.
https://happyride.se/forum/read.php/1/2164622/3226704#msg-3226704

Senast ändrad:
Blockettråden 2
gerrardsdobbar sa:
Kupa: Du påpekar väl den absurda prissättningen för säljaren så att inte någon okunnig stackare blir helt blåst?

Om man går på det där blir man inte blåst, då ÄR man blåst ?
Skämt å sido... Jo, jag håller med. Och anmäl till Blocket också är på sin plats.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Det är säkert som du säger att de härmas, men i annonsen framgår det att det är Hylix och rxl, vilket inte är alltför små märken med mycket försäljning via bl a Ali. (www.rxlsl.com).

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp