Blockettråden 2

Blockettråden 2
Fint ändå 😇😅
Säljer gamla AXS varianten dyrare än vad den nya generationen kostar ny i butik

- Inget kvitto
- Ingen garanti

Men han ska ha mer betalt än vad grejerna kostar i butik

👍👍👍👍
Detta är bara första bästa länk jag hittade på google..

Visa bilaga 761485
Håller med det priset va inte att leka med, dock jämför du äpplen och päron.

Den du länkar till är enbart växelgrupp, utan vevparti och kassett (utan wattmätare). Men du får en cykeldator? 😇

Ps inte min annons.

Blockettråden 2
Håller med det priset va inte att leka med, dock jämför du äpplen och päron.

Den du länkar till är enbart växelgrupp, utan vevparti och kassett (utan wattmätare). Men du får en cykeldator? 😇

Ps inte min annons.
Aaa lurad av bilden

Men faktum kvarstår :) Komplett grupp av AXS D1 kostad nytt i butik 30 tkr för några år sedan, ännu lägre om man köpte delarna löst... Så säljaren kanske har lagt på ett samlarvärde/affektionsvärde.

Fast av säljarens andra annonser att döma så blir ingenting sålt, sjukt bra pris på sadel finns också

Blockettråden 2

Lokala auktionshuset levererar the good stuff

Bilagor

• 00807134_4.webp
    00807134_4.webp
    58.7 KB · Besök: 75
Blockettråden 2
Blockettråden 2
"ny!!! endast rullat 25km, säljer nu min hyrda cykel"
https://www.bike-discount.de/en/bia...ZOviLT0TxicV5tY29tWMRhuHHEQSJzRsaAsgeEALw_wcB eller så köper man en ny för 1900 euro (med garantier och inte rullat ett par mil).

Den har dock aluram medan cykeln som säljas har kolram. Tror jag hittade den nytt i Sverige för 24k.

Blockettråden 2
Även för mig med rätt dålig koll på MTBs känns inte detta direkt som ett kap… Hydrauliska Magura fälgbromsar är ju lite coolt, men resten av gruppen verkar inte ens vara instegs-Shimano utan är helt omärkt och den där gaffeln ser ju snortung ut.

Screenshot 2025-04-08 at 10.13.31.webp

Blockettråden 2
Även för mig med rätt dålig koll på MTBs känns inte detta direkt som ett kap… Hydrauliska Magura fälgbromsar är ju lite coolt, men resten av gruppen verkar inte ens vara instegs-Shimano utan är helt omärkt och den där gaffeln ser ju snortung ut.

Visa bilaga 761657

Ramen, och troligtvis hela cykeln, är från Votec. Växelgruppen ser ut vara Sachs, antagligen för att göra hela cykeln tyska.

På Ebay är priserna ännu högre, men jag skulle inte tänka att den är värd särskilt mycket.

Blockettråden 2
Men ska tjuven då ha stulit både @Murdock s cykel och sen bild också, eller är det inte samma cykel? Är det priset ni reagerar över eller något annat? De kostar väl inte så mycket mer än så begagnade? Upplys mig!😊

Blockettråden 2
Personen är tydlig LHS, använder någon annans bild (som är på fel modell och färg för övrigt). Jo men nog är det väl bra pris när en ny kostar 10000:- ändå.

Blockettråden 2
Men ska tjuven då ha stulit både @Murdock s cykel och sen bild också, eller är det inte samma cykel? Är det priset ni reagerar över eller något annat? De kostar väl inte så mycket mer än så begagnade? Upplys mig!😊
Stulen bild får en att gissa antingen blåsning, dvs det finns ingen cykel. Eller så har han snott en likadan men vill inte lägga ut bild på den utifall ägaren ser annonsen.

Priset är rätt lågt men inte orimligt. Kostar trots allt 15tkr på rea på XXL. Men bildgrejen är en gigantisk rödflagga.

Blockettråden 2
Stulen bild får en att gissa antingen blåsning, dvs det finns ingen cykel. Eller så har han snott en likadan men vill inte lägga ut bild på den utifall ägaren ser annonsen.

Priset är rätt lågt men inte orimligt. Kostar trots allt 15tkr på rea på XXL. Men bildgrejen är en gigantisk rödflagga.
Det är ju fel cykel på bild också. Han försöker ju sälja en GX lite :) Hade nån elsparkcykelannons ute samtidigt... Man brukar ju prata om "red flag" i förhållanden och personens profil är ju en red flag deluxe.

Blockettråden 2
Hållfastheten beror nog mest på vem som lagat. Det kan vara minst lika starkt efter som före. Jag fick ett sadelstagen avslaget, som lagades enligt konstens alla regler. Märkte inget av skadan efteråt.

Blockettråden 2
Det här är ju (nästan alltid) ett civiliserat forum, så jag håller god ton.
Jag har aldrig gjort en cykelaffär med ”vinst”, och det blir det inte den här gången heller.
Jag köpte cykeln för 6000kr. (Extremt trevlig och bra säljare.) Strax under 600kr för frakt. Service/genomgång (med lite nya slitdelar mm) hos LCH kostade 1900 kr. Nytt styre, handtag och pedaler kostade 2200kr. (Ny ringklocka kostade 390kr, men den glömde jag bort…) Så cykeln har kostat mig ca 11000kr. Lagt ut den för 10000 och prutmån finnes. Har cyklat ca 7 mil på den. Känner att den inte riktigt passar mig.
Så jag anser inte att det är så oskäligt så det platsar i ”blockettråden”.

Blockettråden 2
Oftast (alltid?) så har man ju inte hela bilden när det gäller andra människor och deras förehavanden. Du kan säkert förstå att det utifrån såg ut som att det var någon som försökte göra sig en liten hacka, om det ens är något fel i det är väl upp till var och en att tycka om. Men bra att du gav din "sida" av saken så att de som tycker att det är fel inte behöver uppröras något mer. :)

Ha en bra måndags-tisdag alla!

Blockettråden 2
Det är väl någon kolfiberlaminat eller något sånt på dem om jag minns rätt. Men det gör ju inte dem till, vad som i folkmun är känt som, kolfiberhjul.
Ett styre i kolfiber gör inte en aluminiumcykel till en kolfibercykel.

Tillbaka
Topp