Bockstyre på Scott Metrix 20, vad behövs

Stam 150kr ( kanske inte ett måste)
Styre 200kr
Styrlinda 70kr
Växel/bromshandtag lite dyrare men går kanske att få beggat mellan 500-700kr om man inte e så kräsen.
Ny framväxel ca 150kr
Nya vajrar typ 100kr

Detta var ett riktigt budgetförslag, inget lulllull! Och jag har tänkt på typ crc eller beggat.

Det där kommmer dra i väg i pris. Tusenlappar, om du inte har tur som en tokig med beg.marknaden.

Den stora kostnaden är ju växel/bromshandtag. Kostar ett par tusingar bara det. Sedan kommer du behöva skaffa mekaniska skivbromsar som är kompatibla med racer STI-reglage. Avid BB7 har en sådan variant. Lär väl gå på en tusing det med ca.

Sedan tillkommer styrstam, styre, styrlinda samt div vajer/hölje.

Utan att har räknat skulle jag tippa på ca 3-4.000 om du jagar billiga prylar.

Jag var lite rädd för det Rippa!

Ingen som jobbar inom butik eller liknande som skulle kunna ge mig en prislapp på detta?

Vad vill du åstakomma? Om det enbart är att komma lite lägre, för förbättrad aeroställning, så finns det ett mycket enklare sätt. Inte jättetjusigt. Men hyggligt funkis.

Köp följande: http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Reservdelar-/Styre/Cykelstyre-Comfort-270003/

samt en rejält längre styrstam. Vänd sedan styret upp o ned. Kapa det lite i ändarna (det är långt/brett). Fäst reglagen som vanligt och linda lite styrlinda. Klart!

Jag är i första hand ute efter en mer aerodynamisk sittställning!

Kanske bättre att sälja den här och köpa en annan!!

Kom och köp :0)!

Sök på "drop bar ends" för ett snikalternativ. Behåll reglagen där de är. Var det mekaniska skivbromsar? Du kan flytta ut bromsarna MHA ett par vanliga (aero)bromshandtag och ett par "brake adapters" från rosebikes.

Har provat metrix, och det enda raka är att byta ut den om du vill köra fort/sitta mer racigt.
Valde mellan den, nishiki pro sld och merida speeder t3 i somras. Metrix åkte pga upprätt sittställning, fin i övrigt, annars ganska likvärdigt, fin ram på meridan och mest prisvärd. Fast så här i efterhand funderar jag på att gå från hybrid mot cx eller 29er för att komplettera racern.

Tillbaka
Topp