Bogesund.

Oggler

Aktiv medlem
Bogesund.
Idag var jag och hojade i Bogesund. Det var första gången jag var där. Det var väldigt lerigt och högt fästinggräs på många ställen. En massa sly också. Är det normalt sett vattensjukt i det där området? Eller hittade jag bara inte rätt stigar? Eller har det bara regnat mkt på sista tiden?

Bogesund.
Ja det är ganska vattensjukt och på vissa ställen tätt med sly. Jag var där förra hösten. Men det ska inte bara finnas sånt, jag åkte på en hel del bitar utan sånt också.

Bogesund.
Jag har kört ganska mycket i Bogesund den senaste tiden. Jag har upplevt att de södra delarna är blöta och igenväxta i större utsträckning än de norra. Jag brukar parkera i Kulla Vägskäl och cyklar mycket på blå leden och Dammstakärrsrundan (orange). Det är torrare, mer kuperad och roligare cykling där jämfört med det jag har cyklat längs med vattnet på den södra sidan tycker jag.

Bogesund.
Det har regnat en hel del de senaste veckorna så det är inte så konstigt att det är blött och lerigt i skogen.

Regnet som varvats med sol och värme har gjort att det har växt så att det knakar så jag skulle nog säga att det är ovanligt kraftig undervegetation sett till tiden på året.

De norra delarnas tallskogar är som redan sagts generellt torrare.

Tillbaka
Topp