Bra leder runt Eskilstuna

Jojje

Ny medlem
Eftersom jag tänkte börja ge mig ut och cykla lite nu när jag (snart) har min cykel undrar jag om nån vet var man kan hitta shysta lättare leder omkring Eskilstuna. Även ifall det finns någon MTB-klubb el. dyl. är förståss intressant

MVH

Joel

Tjena

Jo, snart kommer max att säga att jag lovat att göra en stiginventering i Vilsta... så jag förekommer honom med att säga att jag är för lat för att publicera den.

Annars är ovan nämnda Vilsta mycket bra. Här finns allt, men det kan vara svårt att hitta och ganska mycket folk. Generellt så gäller: Cykla ALDRIG på elljusspåret. Undvik gröna milen och gula femman. Emellanåt har vi kört milspåret i Årby. Det är mycket lättrullat och ser man till att vara där när få andra är det kan det vara ok.

Gyllenhjelmska leden mellan Sunbyholm och Torshälla är också bra, men det har max bättre koll på. Men den leden kanske inte är att klassa som lätt.

Det finns en cykelklubb som kör träningar i Vilsta. Torsdagar 18.30 var det i alla fall förut. De har markerat upp en bana också.

//Erik

Jag instämmer till fullo med Erol, vilsta är bra att utgå ifrån, men räkna med att köra i cirklar
de första gångerna.

Sen finns det lite lättare kortare leder ute vid hällbyskogskyrkogård, Ärla IP med snälla sandstigar utan rötter och "studsmossa" om man ramlar.

Erol skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Det finns en cykelklubb som kör träningar i
> Vilsta. Torsdagar 18.30 var det i alla fall
> förut. De har markerat upp en bana också.
>
> //Erik

Den här banan du nämner, är den uppmärkt på något sätt och i så fall hur?

MVH
Andreas

Nope...vi ställer ut koner när vi kör....men om du har tid någon dag så kan jag visa dig en rolig slinga på ungefär 15km....i vilsta

Tror att cykelträningarna på tisd o tors 18.00 har slutat för säsongen pga mörkret. Däremot skall det ev bli träning på sönd kl 10.00, vet ej om dessa träningar har börjat.

Träningarna börjar nu på söndag..8/10...kl 10.00 start vid vilstabacken(den lilla röda stugan till höger)

Väl mött där ;)

Tillbaka
Topp