Bra och billig cykel gps sökes!

scottspark

Ny medlem
Jag har noll lokalsinne och har tröttnat totalt på de få rundor jag har lyckats memorera.
GPSen ska bara visa mig vägen runt de rundor jag lagt in från nätet. Pulsmätning och sådant är inte alls intressant. Vill helt enkelt bara hitta ut ur skogen igen när de börjat mörkna
Några tips på passande GPSer?

Vill helst inte ha telefonen på styret och karta brukar vara med i säcken. Grejen med gps är att jag vill hitta roliga rundor på typ strava och sen får gpsen guida mig runt

Billig är ju en definitionsfråga, men jag vill helst inte behöva köpa en edge 800. Äldre modeller funkar fint bara de visar vägen tydligt och är användar vänliga. Det är den enda funktionen jag är intresserad utav

Kolla på garmins outdoor-gpser, brukar kallas hand held gps med. Du kanske kan hitta något där, t ex garmin oregon eller dakota. Ingen av dem verkar ha särskilt bra skärmar, men t ex dakota har samma skärm som edge 800/810.

Du kan säkert hitta en begagnad garmin outdoor gps som kan sitta på styret. Det dyra är om du vill ha kartor till den. Då rekommenderar även jag en billig smartphone och google maps.

Tillbaka
Topp