Bra pris på ryggsäck med väskesystem

wmthzet

Ny medlem
Har hittat en ryggsäck till ett mycket bra pris (½) en Osprey Viper 13 ( http://www.ospreypacks.com/en/product/mens_1_1/viper_13 ). Är det någon här på happymtb som har någon erfarenhet av den?
Kan det vara att den är för stor?
Ska ha lite slang, verktyg, pump, lite att tugga på och ett värme plagg (kan bli en lättare jacka och överdragsbyxor)för hem resan med mig.

Så era åsikter önskas innan jag slår till. :-)

Ser ut att vara ungefär lika stor som en Camelbak Mule NV, samma packvolym, som jag tycker passar lagom till det du beskriver. Förmodligen är den på bilden helt full och går att göra ganska mycket mindre genom att dra åt remmarna på sidorna. Huvudsaken är att den inte sticker ut i sidled och den ser ganska smal ut.

Har inte precis den modellen, men kan endast lovorda Osprey i största almänhet. Grymt hållbara är dom, har aldrig haft nån rygga från dom som strulat eller gött sönder. Utsliten, förvisso, men 10 års backpackingsemestrar och otaliga vandringar är väl inte direkt skonsamma heller :)

Jag har en Raptor 14 och den är skitbra (kostade typ tusen spänn). Kvaliteten är hög på Osprey tycker jag. Se till att den har de funktioner du prioriterar, men till det priset är det väl värt att chansa.

skrotfot skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en Raptor 14 och den är skitbra (kostade
> typ tusen spänn). Kvaliteten är hög på Osprey
> tycker jag. Se till att den har de funktioner du
> prioriterar, men till det priset är det väl
> värt att chansa.

Jo, så jag slog till... :-)

Jävla skit jag som precis beställde en 18 liters camelback med 2 l vatten. Bittert! Tror ni den blir alltför otymplig? Tänkte att jag vill kunna köra dagsturer med den också med överdragskläder, extra vatten osv.

XXL hade bra pris på Camelbak Mule i sitt reklamblad idag (typ 600 kr tror jag). Har en själv och är grymt nöjd (jag är andra ägare och den verkar i det närmaste outslitlig)

Tänkte beställa en själv, men kontaktade en polare för att tipsa först, nu finns den ej längre :(

"Denna produkt kunde inte hittas."

McAn skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte beställa en själv, men kontaktade en
> polare för att tipsa först, nu finns den ej
> längre :(
>
> "Denna produkt kunde inte hittas."

Aj aj fick jag den sista kanske. Trist. :-(

Tillbaka
Topp