Bra verkstad för Airshaft byte i Sthlm?

Tomcat1

Aktiv medlem
Har tappat modet och hoppet för de som jag hittills varit hos. Somliga har varit bra och vissa helt horribla men jag har fortfarande inte riktigt hittat den där stjärnan i shopen som är annat än "Hej ja är 20 år, bor hemma o kommer fortsätta göra det å gillar skruva på cyklar i butiken" med en bakåtvänd keps o allmän likgiltig attityd till kunders cyklar när de vänder bort blicken.

Det är för min RS Lyrik -19.

Lär dig att skruva själv så slipper du gnälla på forumet. över andra djävla dryg attityd du har över andra det är inte alla som är födda lika duktig som du .

Jag har fått en dämpare och en airshaft bytt hos Dropinbikes. Jättenöjd med servicen där, men har ingen erfarenheter efter ägerbyte.

Skulle gärna göra gaffelservice själva. Gör alla andra meck på cykeln själva, men när jag läste att man behöver en panna för att fånga upp oljan tyckte jag att det blir för jobbigt, också för att jag inte har en bra stället att mecka hemma. Skulle också behöva några fler verktyg. Men kanske är det inte så svårt?

Det är så enkelt att vilken mek som helst bör klara av det. Av med gaffeln, av med underbenet, släpp ur luften, fram med låsringgstången och så samma vända baklänges. Om du inte gillar att meka så bör du kanske passa på att få underbensservice på samma gång eftersom ändå halva jobbet är gjort.

Nej ja har sett igenom den där manualen men jag skippar den faktiskt. Mejlat några butiker istället som cykloteket, tcm och sportson.

Crossmax sa:
Mini_me fixar det för en bättre flaska rödpang!

Tomcaten, vill du känna skillnaden mellan Fox 36 och RS Lyrik när det kommer till dom riktigt stora droppen till platt så sa Crossmax på senaste rajden att han vore villig att låna ut sin gaffel till dig!

Tomcaten sa:
Nej ja har sett igenom den där manualen men jag skippar den faktiskt. Mejlat några butiker istället som cykloteket, tcm och sportson.

Fantastiskt att du mejlar runt också. Trodde bara 20åringar med keps höll på med sånt? Ring för sjutton.

NickPick sa:
Tomcaten sa:

Fantastiskt att du mejlar runt också. Trodde bara 20åringar med keps höll på med sånt? Ring för sjutton.

Trodde bara 40-talister i gubbkeps ringde runt. ;-)

Med det sagt förstår jag inte riktigt TS aversion mot att göra det själv. Givet hur TS verkar slita på sina grejer är det väl hög tid att lära sig att åtminstone göra underbensservice själv och då kan man göra air shaft också.

Senast ändrad:
Nej men jag såg den där videon av det och utvecklade som hud-utslag direkt av det inför att jag själv skulle göra det. Så det blir inget med att göra det själv. Ja e bara en grunt på cykel och givetvis vill jag ha någon duktig på verkstad som kan grejerna.

Cheerios.

Tomcaten. Du har ju mekat massa bilar etc. att byta luftskaft grejar du. Tar inte mer än 30 minuter. Skicka ett PM till mig annars så löser vi det.

Tillbaka
Topp