Bygellås till fatbike

Stuvarn

Aktiv medlem
Bygellås till fatbike
Söker ett bygellås till fatbike som har 4.8" däck....låset ska helst vara godkänt å vara så lätt som möjligt :)
Mina 2 gammla bygelås är för smala å funkar inte....låset behöver ha minst 110mm i innerbredd.
Har letat men ej funnit så tacksam för tips!

Bygellås till fatbike
Du vill låsa över däck och fälg alltså?
Går det inte att låsa genom ekrarna? Eller är låset för kort då för att nå genom ramen på båda sidor?

Örjan Lax

Aktiv medlem
Bygellås till fatbike
Söker ett bygellås till fatbike som har 4.8" däck....låset ska helst vara godkänt å vara så lätt som möjligt :)
Mina 2 gammla bygelås är för smala å funkar inte....låset behöver ha minst 110mm i innerbredd.
Har letat men ej funnit så tacksam för tips!
111mm innermått.

(109mm innermått, på gränsen för tajt?)

(108mm innermått såg jag nu, är det 2mm för lite alltså?)

Senast ändrad:

Stuvarn

Aktiv medlem
Bygellås till fatbike
Tack för tips!
Abus Granit Plus 470 U-Lock tycker jag ser bra ut å väger hyfsat lätt 1189gram. Innermått på bygeln är 109 x 230mm ( har även sett 108mm på innerbredd på samma lås) Kan det funka om mitt däck mäter 110mm? Längden behöver jag min 195mm så där räcker det! Tänkte att låset går säkert trycka på men att även låsfunktionen kommer att funka?
Brukar låsa ramen i nått fast men om det inte finns vill jag låsa ram med bakhjulet.

Bygellås till fatbike
...
Brukar låsa ramen i nått fast men om det inte finns vill jag låsa ram med bakhjulet.
Javisst. Men man kan ju låsa
runt sadelstag på ena sidan --> genom ekrarna --> runt sadelstag på andra sidan

Borde bli lika säkert som att låsa över däck och fälg. Eller har jag otur när jag tänker nu?
Låset kanske är för kort för att nå från sadelstag till sadelstag på en fatbike?

Stuvarn

Aktiv medlem
Bygellås till fatbike
Från Cykelgear.se...beställde onsdagkväll...fick besked efter 15min att det var skickat...å det kom en Klarna faktura direkt efter det å på fredag vid 14:00 kunde jag hämta ut mitt lås :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer