Bygga 29" DH, vilka hjul?

Har en Trek Session 29"-ram med tillhörande Fox-gaffel och skall bygga ihop en komplett så snabbt det går. Men jag har lite problem att hitta ett hjulset med 20mm Boost fram och 157mm bak. Alla tips mottages med tacksamhet.

Även lösningar med adapter fram är välkomna.

Jag hade ju verkligen inte velat köra adapter på en aådan hoj när man ändå köper nytt.

Inte bygga själv?

Köp valfria nav som passar utan dessa jävla adaptrar , köp en bra fälg du gillar. Bygg själv eller lämna till nån som kan bygga hjul.. Hur svårt kan de va?

Adaptrar är ett satans påfund och borde förbjudas.

Senast redigerad av en moderator:
Plush sa:
Köp valfria nav som passar utan dessa jävla adaptrar , köp en bra fälg du gillar. Bygg själv eller lämna till nån som kan bygga hjul.. Hur svårt kan de va?

+1 men TS avsikt är ju att ”bygga ihop en komplett hoj så snabbt det går”, då rimmar det dåligt med att bygga hjul (som hen inte ens än har beställt delarna till). Om hen inte kan/vill bygga själv blir det ännu bökigare att få tag på någon som kan mitt i semestern...

Bästa jag kan komma på är dessa:
http://www.wheelproject.com/index.php?route=product/product&path=61_170&product_id=871
Men tveksamt att du får dom innan augusti.

Plush sa:

Aldrig förstått grejen med att vara dryg på forum. Som sagt, den skall ihop fort och det är därför jag kan tänka mig att köra med adapter i nödfall.

Jag har inga problem att bygga hjul, sitter och bygger kolhjul till en slopehoj just nu, men eftersom jag tycker att det är rätt trist och lider av en släng av OCD så vill jag helst ha ett par färdiga. Att det inte är jag som skall betala hjulen gör att jag absolut inte har lust att bygga dem.

Men E13 ser bra ut. Någon som har koll på vem som har distributionen i sverige?

Hopes Boostframnav är en lämplig kandidat med, hittar du ett set byggt med Hope Pro4 (Boost fram/157 bak) så funkar ju det med.

mg25 sa:

Spank’s VibroCore är faktiskt riktigt bra iaf för styren, hur det funkar i en fälg vette tusan men det är säkert inte dåligt.
Men både VibroCore och Race-fälgarna ses ju i WC, så dom är nog helt klart funkis för en vanlig dödlig också (iof så får ju dom sponsrade åkarna obegränsat m hjul/fälgar så det kanske inte säger så mycket...)

Har kört spank race 33 ett tag på stigcykeln. En hel del liftburet, and genomslag och taskig timing. Fotfarande utan bucklor.

Tillbaka
Topp