bygga om till enkelklinga fram?

Om jag inte missminner mig så är dessutom FSA Gamma ett vevparti med BCD=82... Dvs det kan bli kärvt att hitta någon NW-klinga som passar då det är en ytterligt udda BCD.
Tror Garbaruk har någon men det är bara vad jag tror...

Plush sa:
Om jag inte missminner mig så är dessutom FSA Gamma ett vevparti med BCD=82... Dvs det kan bli kärvt att hitta någon NW-klinga som passar då det är en ytterligt udda BCD.
Tror Garbaruk har någon men det är bara vad jag tror...

*tror* att det är enklare/ klokare/ billigare att byta vevparti till något normala.

Var i valet o kvalet på min hoj som har en mer "normal" standard på vevlagret. Allt fungerade bra och jag använde faktiskt lilla klingan i de värsta uppförsbackarna ibland. Mitt största drev var dock slitet och behövde bytas.

Hur som helst bytte jag ändå till en NW oval singel-klinga för att frigöra lite vikt men framförallt för att få plats med en dropper remote på styret. Så mitt råd är att om du inte behöver bygga om till 1x av andra skäl som t ex dropper och allt fungerar - behåll allt som det är. Fördelarna är inte såå stora med 1x förutom lite vikt. Och helst vill man väl även byta kassett o växlar bak för att få en ok range? Då springer pengarna iväg.

Tillbaka
Topp