Bygga touringcykel, gaffel og headset

rubing

Medlem
Hei!

Shoppade loss på on-one sin van-nicholasrea och väntar på en titanram till mitt rohloffnav. Nu är frågan vilken gaffel och headset. Har fått pris från burls.co.uk på titangaffel. Har budget för det men vill gärna ha något annat förslag.

Takk

/ Anders

Det låter som ett trevligt cykelbygge! Jag ser fram emot att följa Ditt bygge, inte minst då jag är inne på "samma" linje. Vad som skiljer är väl att jag inte har fallit för titantrenden utan håller mig till klassiskt stål i ram och gaffel. Än så länge har en Salsa El Mariachiram och Fargo-gaffel inhandlats. Velagret blev ett rostfritt Phil fyrkant. Vevparti har jag inte bestämt mig för ännu, det får styras av vilket som ger "bäst" kedjelinje med axeln.

Lite märkligt att jag inte satsade på titan direkt eftersom så mycket som möjligt på mitt bygge ska vara rostfritt, titan är ju rostfriare än rostfritt. Å andra sidan spelar det nog inte så stor roll eftersom jag nog ändå aldrig kommer att bli klar med bygget.

STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Offtopic, men hur går det med vikten rubing?

Jag prövar att banta cykeln istället, dyrare men enklare :)

Skämt åsido har jag gått upp hälften av det jag gikk ned. Jag får satsa på beach 2012 istället för 2011 :)

Tillbaka
Topp