Bygget i Bohuslän - Projektlogg

Riktigt jädra finfint detta!

Skulle den/de personen/personerna som är lite ansvarig för bygget kontakta mig asap?

Jag har kontakt med ett gött gäng från Portugal (Madeira) som är ute efter lite goa spots för att filma till sommaren. MAD productions heter dom i alla fall, jag bor själv i göteborg så det är ju inte svinlångt att åka osv. Självklart så tar vi upp spaden, hackan, sågen, hammaren och hjälper till... no build no ride är precis like viktigt som no speed no fun! =)

/Kristoffer

Wow, börjar se ut som ett litet Kanada. :) Diggar det ni byggt på sistone. Hoppas komma och hälsa på nästa säsong..

Senast ändrad:
Jag tror min Sx trail byggdes för denna bana!! IÄr så sjukt sugen på att testa den i stället för att filma :-)
Lär väl sluta i katastrof...

Senast ändrad:
Vackert! Det blir lätt en trip till Bohuslän när det passar! Riktigt bra jobbat.

Hur lång är banan ungefär? Det har säkert kommit upp förut så jag får skämmas för att inte orka bläddra igenom sidorna...

Jag gissar på att banan är runt 800-900m?

Vill ni prova så får ni nog ta det med Thomas W (twingate) här på forumet :-)

Men han är snäll!

Senast ändrad:
Locksmith skrev:
-------------------------------------------------------
> Vart tog filmen vägen??

Tyvärr hade jag i fyllan råkat ladda upp den i interlaceformat vilket är helt värdelöst för snabba scener och panoreringar.

Så en ny finfin progressiv version kommer snart :-)
Lite petig är man ju.

ursäkta besväret...

Hallå där!

Den här tråden har jag följt sedan den startade, men då bodde jag på tok för långt bort för att engagera mig. Nu i vinter flyttar jag dock till Göteborg igen! Jag har under några års tid varit med och byggt upp en liftburen cykelpark utanför sundsvall och har sedan jag flyttat därifrån känt ett tomrum...jag vill bygga! Hur ser det ut för er nu, bygger ni fortfarande?

Mvh Andreas

Antekanske skrev:
> Hallå där!
>
> Den här tråden har jag följt sedan den
> startade, men då bodde jag på tok för långt
> bort för att engagera mig. Nu i vinter flyttar
> jag dock till Göteborg igen! Jag har under några
> års tid varit med och byggt upp en liftburen
> cykelpark utanför sundsvall och har sedan jag
> flyttat därifrån känt ett tomrum...jag vill
> bygga! Hur ser det ut för er nu, bygger ni
> fortfarande?
>
> Mvh Andreas

Byggs inte så mycke nu, men cyklar ibland och underhåller de som e byggt. Markägaren ska ev. ta ner skogen,men vi har inte fått något besked om när..

Ska hyra ett torp i Brodalen från nu och ett halvår framåt. Är gärna med och bygger och åker på erat fina spår i sommar. Används det något, bygger ni något, hur kan jag göra för att hänga på?
Ligger det nära Klättertorpet?

Hej! Jag ska vara hemma i Dingle under Juli månad och kan tänka mig hänga på. Dock har jag inte varit där på jättelänge och vet inte hur banans skick är.
Det ligger i närheten ja, exakt var har vi tidigare varit försiktiga med att vara offentliga med då vi gärna vill att man ska hjälpa till och så att stället inte förstörs.

Senast ändrad:
Limpan Lindblad skrev:
> Ska hyra ett torp i Brodalen från nu och ett
> halvår framåt. Är gärna med och bygger och
> åker på erat fina spår i sommar. Används det
> något, bygger ni något, hur kan jag göra för
> att hänga på?
> Ligger det nära Klättertorpet?

Banan är kvar och är i ok skick även fast det inte byggs så mycket nu..
Jag ska försöka komma ihåg att PM'a om nästa gång vi åker hit..
Det ligger nån kvart med bil från klättertorpet..
trots att det inte byggs så mycket är jag här och bygger lite just nu..

Bilagor

• 1431530352465-829058357.jpg
    1431530352465-829058357.jpg
    111.2 KB · Besök: 150
Ohoj.
Jag är redigt impad av det ni byggt. Jag bor i fjällbacka halva året och i foten av änggårdsberget i gbg den blöta halvan av året. Det hade varit skitkul att komma och titta på banan och hjälpa till att gräva/såga/grisa vid tillfälle. Skicka gärna ett pm om det känns ok att man hänger på.
mvh
Urban Strömberg

Nu har jag varit och kört några vändor. Jäklar va kul! Fantastiskt bygge, riktigt imponerad av vad ni har fixat (även om mycket är en bra bit över min kapacitet). Som sagt är jag gärna med och bygger i sommar då jag kommer vara i närheten.

Tjena Thomas W (twingate) Som flera har frågat så är jag nyfiken på vart det ligger.. Vi är tre st som är hemma från Norge idag och har med cyklar och tänkte bara få se bygget och testa det idag. . Vi dra upp till Oppdal via Drammen för lite DH (igen) i kväll.. ÄR mycket tacksam för snabbt svar då vi ska ut och käka med Farsan i Havstensund idag.. Du kan skicka sms el ringa mig på +47 95459141

Hej! Jag vet inte hur aktiv Thomas är nu för tiden, men vi håller fortfarande den exakta positionen hemlig för att den inte ska bli allt för offentlig. Det är mycket arbete som har lagts ner på den och vi vill gärna att det ska vara kvar. Försök nå "Cross micke" eller twingate via pm istället, då kan de nog hjälpa dig :)

Någon som varit där nyligen? Ingen skövling än antar jag?
Rullar dit en sväng efter helgen. Är det någon som är sugen på att rulla/bygga lite så hojta till.
Har dessvärre inte motorsågen med, men lite spadar och hackor kan allt fås fram.

Eric W skrev:
> Någon som varit där nyligen? Ingen skövling än
> antar jag?
> Rullar dit en sväng efter helgen. Är det någon
> som är sugen på att rulla/bygga lite så hojta
> till.
> Har dessvärre inte motorsågen med, men lite
> spadar och hackor kan allt fås fram.

Jag var där här om dagen och det mesta ser ut att vara i cykelskick förutom några ställen där det ruttnat, och avverkningen är nog inte fören några år framåt. Skulle varit roligt att bygga men är dessvärre på östkusten nu för tiden...

marway sa:
Jag har planer på att spendera tid borta vid banan till sommaren, så om någon vill vara med så är det bara till att hoja till!

Skogen försvinner ju snart. Men vi är nog några som är där ändå. Har varit där och sågat mer plank så vi kan reparera de som är dåligt.
Vi ses säkert till sommaren, hör bara av dig när du ska dit.

Tråkigt att skogen försvinner. Har vi tur så kanske inte flow-spåren blir totalförstörda, utan kan repareras hjälpligt även om skogen runt omkring försvinner. Kommer spendera en del tid på Hamburgö i sommar och kommer gärna å hjälper till med eventuell återställningen. :-) Fantastiskt fina spår, värt att försöka bevara!

Men har inte ni frågat markägaren om att få bygga? Kan ni inte erbjuda er att ta ner träden längs banan så slipper marken bli helt sönderkörd av skogsmaskinerna??

KONAmi sa:
mikipedia_ sa:
Men har inte ni frågat markägaren om att få bygga? Kan ni inte erbjuda er att ta ner träden längs banan så slipper marken bli helt sönderkörd av skogsmaskinerna??

Då har dom nog att göra ett tag om dom ska göra det manuellt :)

Det har dom säkert:-) men om man tar typ dom 2-3närmsta träden på varje sida banan så kanske den får överleva. Mtp hur mycket jobb dom lagt så kanskedet vore värt den insattsen?

Man kan ju alltid fråga om de kan ta hänsyn till banan, för efter det kan man förhoppningsvis återställa det mesta då det redan finns en "ram" på hur banan ska se ut. Om det är ett träd ivägen? Ja, då är det ett hopp!

Dom som ska avverka har informerats via markägarna att försöka visa hänsyn till banan. Och vi har bra kontakt med markägarna som inte har något emot att vi fortsätter med banan efter avverkningen! :-)

En skördare far inte omkring slumpmässigt, den styrs av en människa som styrs av ett traktdirektiv.

Bra relation till markägaren är nyckel. Kommunicerar denne till entreprenören att det inte ska läggas grot över spåret och att det (helst) inte ska användas som basväg/stickväg så kan spåret vara i princip orört efter avverkning. Lite småkvist får man räkna med.

Fast sen är det väl tacksamt om det inte tar massa extra tid, om jag förstått rätt så dras avverkningskostnaden direkt av från virkesvärdet innan några pengar betalas ut. Och om det är massa extra pyssel bör det bli mindre peng?

Men jag hoppas förstås att de kan stå kvar så orört som möjligt!

Tillbaka
Topp