[Byggtråd] Att hålla på sina Principer

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 77490
  • Start datum Start datum
Mina 10-delade rival reglage har ena växelspaken gått av på. tydligen vanligt fel. Vintercyklar med sram har växlarna korroderat sönder. GXP och bb30 vevlager som inte håller lika länge som shimanos...

Listan blir lång. Nu gillar jag ju ändå srams prylar men pris/kvalitet gör att de ändå hamnar i kategorin "skräp" för mig. Att jag känner mig blåst när jag köper sram prylar betyder ju inte att jag inte gillar att cykla på dem
Då har vi , som vanligt här, olika erfarenheter.
Men vad gäller övriga komponenter kör jag med en salig blandning , Shima, FSA mfl.

Slut på trådnappningen här nu.

Snodde Alfredos hjul till Tyskungen. Satte Mavic Ceramic på italienaren istället. Blev ju schnüggare! (Tack @Lejon för de fina däcken.)
IMG_7264.jpeg

Del lite för kolfibriga sadeln eller den irrläriga Technica pjäxan? Trodde från slalomtråden att du var en principfast person men det här böjar se ut som skamlöst kätteri. Vad kommer härnäst? M4, M5 och M6 skruvar hullerombuller i samma burk?
Armbindeln.

(Pjäxorna är min hustrus. Mina står nedanför.)

Hej

Eftersom det delvis är mitt fel" att denna tråden blev till så får jag bidra med att leta upp några Principia Rex hojar som jag ägt och har den gemensamma nämnaren att de är/var trevliga att åka på och var mycket uppskattade av undertecknad. Den till höger i Silvergrått har dessutom en permanent plats i min "samling"

Följer tråden med stort intresse och har nu börjat kika efter en i svart eftersom de är "sexigast om man får säga så?

Bilagor

• IMAG1765.jpg
    IMAG1765.jpg
    934.2 KB · Besök: 178
  • Principia Rex e Pro Blk.jpg
    Principia Rex e Pro Blk.jpg
    923.5 KB · Besök: 179
  • Principia Rex e Pro evo.2.jpg
    Principia Rex e Pro evo.2.jpg
    979.9 KB · Besök: 170
Hej

Eftersom det delvis är mitt fel" att denna tråden blev till så får jag bidra med att leta upp några Principia Rex hojar som jag ägt och har den gemensamma nämnaren att de är/var trevliga att åka på och var mycket uppskattade av undertecknad. Den till höger i Silvergrått har dessutom en permanent plats i min "samling"

Följer tråden med stort intresse och har nu börjat kika efter en i svart eftersom de är "sexigast om man får säga så?
Styrstammen på andra bilden.. 🥰

Tyskungen (android ville att det skulle vara ryskungen...) är ett bra namn, lite von oben-föraktfullt sådär... men jag tycker att den börjar bli lite för vuxet kolloborativ. Ingen skulle orka kalla sin cykel för kolloboratören, men *Medlöparen* är ju samma sak, och låter ju också lite snabb.
Det är mitt rebrand-förslag, som ingen kommer bry sig om, men jag är ju en vit medelålders man som bara måste vifta med sina åsikter, så den fick ni iallafall 🙂

Tyskungen (android ville att det skulle vara ryskungen...) är ett bra namn, lite von oben-föraktfullt sådär... men jag tycker att den börjar bli lite för vuxet kolloborativ. Ingen skulle orka kalla sin cykel för kolloboratören, men *Medlöparen* är ju samma sak, och låter ju också lite snabb.
Det är mitt rebrand-förslag, som ingen kommer bry sig om, men jag är ju en vit medelålders man som bara måste vifta med sina åsikter, så den fick ni iallafall 🙂
Bara ”Vidkun” kanske?

@HåkanC Drog också vajrar men tog ingen bild. Det kommer. Inte ens du kommer den här gången att ha synpunkter på vajerlängden mellan topprör och bakbromsens justeringsskruv. Den är heeeelt perfekt (hoppas jag). 😉

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp