Byggtråd BMC Trailfox 01

landen

Aktiv medlem
Byggtråd BMC Trailfox 01
Saknas lite saker, men måste va färdig till första tävlingen i ESS. Har en XX1-grupp och en X1-grupp, kan inte bestämma mig för vilken jag ska använda. X1 kommer bli snyggare då den är helsvart. Mekade precis på BrandX-dropper och är överlag imponerad över vad man får för 1200kr (150mm drop), får se hur länge den håller. Väntar även på delar till att bygga ett bakhjul, DT240 samt EX471-fälg. Sen vet jag inte om Selle SLR är Enduro-korrekt?

DSC08337.jpg

DSC08340.jpg

DSC08343.jpg

Byggtråd BMC Trailfox 01
Stilig, ser ut att vara i GBG? kommer du köra ESS?

Rörmockade alla vajrar och bromsslang genom ramen precis. Känns spontant som att det kommer skramla, lösning på det? Eller kanske inte ett problem? Fick även pedaler idag, hyfsat lätta med 430g. Inte något lättviktsbygge detta, men verkar hamna någonstans runt 13kg blankt.

20180305_213009.jpg

Byggtråd BMC Trailfox 01
landen sa:
Stilig, ser ut att vara i GBG? kommer du köra ESS?

Rörmockade alla vajrar och bromsslang genom ramen precis. Känns spontant som att det kommer skramla, lösning på det? Eller kanske inte ett problem? Fick även pedaler idag, hyfsat lätta med 430g. Inte något lättviktsbygge detta, men verkar hamna någonstans runt 13kg blankt.
Japp jag håller till i Lindome.
Jag kommer att köra Vallåsen och Falun kanske Gesunda.
Får tyvärr ställa upp och jobba på Gbg endurot.

På min så sitter det skumgummi hylsor utanpå vajrar och bromsslang i ramen för att det inte ska skramla.
Vägde in min på 12.8 med stigdäcken. Kommer väl att ligga strax över 13 tävlingsklar.

Byggtråd BMC Trailfox 01
Tackar! Blev dåligt med updates i denna tråd, men cykeln har gått en del nu och är riktigt nöjd. Två Endurotävlingar och ett gäng turer i Skatås och nu senaste två dagarna i Åre. Blev X1-gruppen, SRAM Guide RS, DT240 + EX511 som bakhjul och ett Easton framhjul båda med 30mm internt.

20180316_082525.jpg

bmc1.jpg

bmc2.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp