Gurra G sa:
xyz-saft sa:
Gurra G sa:
Bengt-re sa:
NDS bilder?! Snygg annars!
Förlåt en dum fråga men NDS bilder?
Non-drive side gissar jag på.
Skoj att cykeln är färdig, ser fin ut. Hur känns den att cykla på jämfört med vanlig cykel?
Lite lurigt i början med framhjulet en meter framför styret samt att man inte ser det på grund av lådorna. Dessutom lite svårt att rycka upp framhjulet för en trotoarkant. Men den går väldigt fint och över förväntan lätt att cykla med.
Dock behöver jag en större framklinga. Någon som har förslag var dessa kan köpas? Shimanos på 34 kugg är lite för liten. 96 bdc ska det vara.
Personligen tycker jag det är väldigt odramatiskt att cykla på min Bullitt. Gick extremt fort att vänja sig. Visst är det lite udda med framhjulet långt fram, men jag tyckte det kändes ganska naturligt. Stora skillnaden är och det som är svårt att vänja sig vid är att stå upp o cykla eller köra med en hand, det känns väldigt udda jämnfört med en normal cykel. Dessutom måste man vara medveten om att utan last är det väldigt lite vikt på framhjulet. I väta, vinter före eller dödsgrus med mera är det nästan mer regel än undantag att man kan få lite framhjulsläpp. Dock som regel med odramatiskt utfall.
Faktum är att har jag cyklat mkt med min Bullit så är det nästan svårare att vänja sig tillbaka till en vanlig cykel. Iaf de första gångerna så upplevde jag så, min vanliga cykel uppledved så sjukt direkt och instabil :)
Vad har du för kassett? Jag kör med 42-11/42 och tycker det passar mig utmärkt. Använder alla alla växlar men saknar ingen och får bra kedjelinje i marsch fart. På min CX pendlare har jag exakt samma utväxling, men där nyttjar jag sällan eller aldrig de lägsta växlarna samt att stegen mellan växlarna upplevs för stora.