[Byggtråd] Colnago Tecnos

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 77490
  • Start datum Start datum
Ny sadelstolpsbult.
IMG_5496.jpeg

Men den passar inte. Ernesto kör inte med klack. Slanglöst har jag hört talas om, men klacklöst?

Nåväl.
IMG_5494.jpeg

Klack borta. Alla glada?
IMG_5495.jpeg

Jadå. Stolpen blev så glad att den trollade bort sina fula logotyper.
IMG_5499.jpeg

Jag hade mina tvivel, men till skillnad från @ejma tycker jag att det grå i gruppen blir sobert och fint mot krom och purpurfärgad cromovelato. Och pedalerna är bara så himla snygga.
IMG_5498.jpeg

Ny sadelstolpsbult.
Visa bilaga 709746

Men den passar inte. Ernesto kör inte med klack. Slanglöst har jag hört talas om, men klacklöst?

Nåväl.
Visa bilaga 709747

Klack borta. Alla glada?Visa bilaga 709748

Jadå. Stolpen blev så glad att den trollade bort sina fula logotyper.
Visa bilaga 709749

Jag hade mina tvivel, men till skillnad från @ejma tycker jag att det grå i gruppen blir sobert och fint mot krom och purpurfärgad cromovelato. Och pedalerna är bara så himla snygga.
Visa bilaga 709750
Måste fråga, Var hittade du den sadelbulten med klack? Skulle passa finemang till min Crescent med uttag för klack i sadelröret!

Vad är det för styrstam? Är det en italienare så är chansen/risken stor att det är 26,0 mm och inte 25,4. Kör man då med 25,4 mm styre så kan man ha sönder stammen.

Vad är det för styrstam? Är det en italienare så är chansen/risken stor att det är 26,0 mm och inte 25,4. Kör man då med 25,4 mm styre så kan man ha sönder stammen.

Jag har kört i 10 år med 25,4 mm styre i en 26 mm DuraAce stam, men den har intern tryckklämmning, så ingen risk där. Man borde kunna shimsa.

Det går lika fint att trampa runt, även trampa snabbt, i ett par funktionshorts från Lager157.

Fall inte för lycra-gubbarnas sluga taktik att vagga in dig i deras värld! Det är inte Tour de France utan Tour de Motionsrundor och kanske även en och annan Tour de Pendling.
Jag vet. Kör med vanliga kompressionstajts, men har enbart lädersadlar. Så nu är jag så orolig, så orolig.. ?

Funkar inte nuvarande sadel för dig så beger jag mig ned i den djupa delen av reservdels lådorna för jag VET att jag har en Colnago brandad Hoskar (Läder) sadel i halv dassigt skick. Den går att fixa upp till en fin sadel om man lägger ned lite svett och svordomar, allt för att du inte skall bege dig över till bibs-gänget ?

Funkar inte nuvarande sadel för dig så beger jag mig ned i den djupa delen av reservdels lådorna för jag VET att jag har en Colnago brandad Hoskar (Läder) sadel i halv dassigt skick. Den går att fixa upp till en fin sadel om man lägger ned lite svett och svordomar, allt för att du inte skall bege dig över till bibs-gänget ?
Den köper jag gärna av dig!

Tillbaka
Topp